هواساز سرد و گرم

هواساز سرد و گرم

هواساز سرد و گرم کولاک فن در شیراز

پاسخ این سؤال که هواساز سرد و گرم چیست بسیار ساده است. زیرا هواساز از نوع سرد و گرم آن دستگاهی است که تعداد مشخصی کویل حاوی آب سرد و گرم، فن تعدادی فیلتر، محفظه های تأمین و توزیع هوا و رطوبت زن تشکیل شده است و با تولید هوای سرد و گرم مورد نیاز، آن را به بخش های مختلف ساختمان توزیع می کند.

هواساز سرد و گرم کولاک فن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 آیا با نحوه عملکرد هواساز سرد و گرم آشنایی دارید؟

شاید بارها و در جاهای مختلف نام هواساز سرد و گرم کولاک فن را شنیده باشید. در حالت کلی هواساز به دستگاهی گفته می شود که با گردش هوا در محیط و تهویه مناسب آن موجبات سرمایش یا گرمایش مورد نیاز را در اماکن مختلف فراهم می آورد. این سیستم که به اختصار AHU نامیده می شود یکی از بهترین روش های ایجاد و ارسال گرما و سرما و همچنین تهویه مطبوع ساختمان است که در تمامی نقاط دنیا محبوبیت پیدا کرده است. از آنجایی که پارامترهایی چون تنظیم هوای ورودی، دما و رطوبت و همچنین فیلتر نمودن هوای داخل ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است در نتیجه وجود تجهیزات قدرتمندی مانند هواساز سرمایشی و گرمایشی نیاز است تا بنا به نوع کاربرد و موقعیت جغرافیایی زمینه را برای تغییر دما و رطوبت هوای مورد نیاز، تأمین حرارت لازم و یا هر دوی آن ها فراهم کند.

هواساز-سرد-و-گرم-در-شیراز
هواساز صنعتی

معرفی کامل هواساز سرد و گرم کولاک فن

پاسخ این سؤال که هواساز سرد و گرم کولاک فن چیست بسیار ساده است. زیرا هواساز از نوع سرد و گرم آن دستگاهی است که تعداد مشخصی کویل حاوی آب سرد و گرم، فن تعدادی فیلتر، محفظه های تأمین و توزیع هوا و رطوبت زن تشکیل شده است و با تولید هوای سرد و گرم مورد نیاز، آن را به بخش های مختلف ساختمان توزیع می کند. 

طرز کار هواساز سرد به این طریق است که آب سرد به درون دستگاه های تعبیه شده در هواساز به نام چیلر یا مینی چیلر عبور کرده و راه لوله کشی ساختمان به درون تهویه هواساز منتقل می شود. همچنین روند فعالیت هواساز گرم به این شکل است که آب گرم به داخل پکیج یا محفظه های تأمین و توزیع آب گرم وارد شده و از طریق یک عدد فن بزرگ یا چند عدد فن کوچک که در داخل هواساز تهویه تعبیه شده است هوا را پس از گرم کردن در درون ساختمان منتشر می کند. معمولاً در فصول گرم که آب سرد در درون کویل ها عبور می کند از هواساز به عنوان هواساز سرد یا سرمایشی و در فصول سرد که آب گرم در درون کویل ها جریان پیدا می کند از هواساز گرم استفاده می گردد.

معرفی اجزای تشکیل دهنده هواساز سرد و گرم کولاک فن

به طور استاندارد در هواساز سرد و گرم با توجه به نوع کاربری یک سری اجزای تشکیل دهنده وجود دارند که هر یک از آن ها بخش عمده ای از فرایند کاری این هواساز را انجام می دهند. به طور معمول لایه بیرونی این دستگاه از جنس گالوانیزه اصل می باشد که کویل یا محفظه آب گرم با بخار آب و کویل آب سرد با از طریق گاز مبرد موجود در دستگاه تغذیه می کند.از جمله اجزای تشکیل دهنده این هواساز عبارت اند از:

  • کویل های فلزی
  • فیلترهای هوا
  • فن های تعبیه شده در درون هواساز
  • موتور
  • رطوبت زن

می توان گفت تمامی این اجزا ارتباطی پیوسته و مداوم با یکدیگر دارند.به نحوی که هوای گرم یا سرد تولید شده در درون هواساز سرد و گرم به واسطه فن های تعبیه شده از کویل ها به درون کانال های انتقال سیستم رفته و از همان جا به بخش های مختلف ساختمان انتشار پیدا می کنند. ضمن آن که قبل از ورود هوا به درون ساختمان، از چند عدد فیلتر که به منظور جلوگیری از ذرات ریز و گرد و خاک به درون هوا تعبیه شده است عبور کرده و به این طریق هوای تازه و مطلوبی وارد بخش های مختلف ساختمان می شود. به همین علت است که استفاده از هواساز سرد یا هواساز گرم می تواند یکی از بهترین ترفند ها برای تأمین سرما و گرمای مورد نیاز در فصول مختلف سال باشد. 

مزایای استفاده از هواساز سرد و گرم کولاک فن کدام اند؟

به جرات می توان گفت استفاده از هواساز سرد و گرم مزیت های منحصر به فردی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. در ادامه مطلب خود به ذکر چند نمونه از این مزایا می پردازیم:

  • استفاده از هواساز سرد و گرم کولاک فن باعث می شود تا کاربران از به کار بردن هر نوع دستگاه تهویه مطبوع بی نیاز باشند و بتوانند به راحتی سرمایش و گرمایش مورد نیاز محیط خود را به بهترین شکل ممکن تأمین کنند
  • این نوع هواساز دارای ظرفیت های متنوعی است که این خود می تواند نیاز مکان های مختلف کوچک و بزرگ از ساختمان های مسکونی کوچک گرفته تا انواع سالن های ورزشی و همایش های بزرگ را برآورده سازد.
  • کاربران هواساز سرمایشی و گرمایشی به راحتی می توانند به کمک این سیستم آب و هوای محیط خود را بر اساس نیاز خود کنترل کنند.

استفاده از این دستگاه باعث می شود تا میزان بازدهی و راندمان سیستم های به کار گرفته در اماکن صنعتی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

شرکت کولاک فن در شیراز با چندین سال سابقه درخشان پیشرو در تولید انواع هواکش های صنعتی مکنده و دمنده، ایرواشر، هواساز آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در شیراز و دیگر نقاط کشور می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.