آشنایی با فن اگزاست گلخانه

آشنایی با فن اگزاست گلخانه

آشنایی با فن اگزاست گلخانه در شیراز

درباره فن اگزاست گلخانه شیراز و اثرات آن بر رطوبت زنی و کاهش دمای گلخانه چه میدانید؟ آیا از مزیت های استفاده از فن اگزاست گلخانه مطلع هستید؟

آیا می دانید با تعبیه سازی اگزاست فن گلخانه چه میزان اکسیژن تازه ای به گیاهان رسیده و چه نقشی در رشد و پرورش آنها ایفا می‌کند؟ برای دستیابی به پاسخ تمامی این سؤالات پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطلب ما را مطالعه کنید.

ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی کامل این هواکش صنعتی و میزان اهمیت آن در محیط هایی نظیر گلخانه، شما را با تمامی پارامترهای مهم این تجهیزات آشنا سازیم.
 با توجه به اثرات زیان باری که افزایش دما بر روی محیط های گلخانه ای از جمله کاهش استحکام ساقه ها، کاهش میزان رشد گل ها و گیاهان، تأخیر در گل دهی گیاهان و… گذاشته است موجب گشته تا تعبیه سازی سیستم های رطوبت زنی و تهویه در امر تجهیزات این گونه اماکن ضرورت پیدا کند. همان طور که می دانیم در شرایطی که میزان درجه حرارت بیرون از محیط گلخانه کمتر از درجه حرارت داخل باشد باعث می شود تا نور خورشید با شدت بیشتری بر داخل تابیده و موجبات افزایش دمای داخل محیط را فراهم آورد. از طرفی هم نبود تهویه مناسب در محیط گلخانه باعث می شود تا بستر مناسبی برای پیدایش انواع میکروب ها و قارچ های بیماری زا فراهم آید. به همین دلیل است که امروزه استفاده از فن اگزاست گلخانه شیراز در راستای تأمین سه هدف ضروری کاهش درجه حرارت، تأمین گاز کربنیک و تنظیم رطوبت نسبی در اماکنی نظیر گلخانه ها بسیار اهمیت دارد.

اگزوزفن-گلخانه-در-شیراز

فن اگزاست گلخانه شیراز چیست؟

فن اگزاست گلخانه شیراز به یکی از تجهیزات اصلی و کاربردی در محیط های گلخانه ای گفته می شود که با تأمین اکسیژن، گردش دائم هوا و کنترل رطوبت موجود در آن موجبات دفع و از بین بردن گرمای بیش از حد محیط گلخانه را فراهم می آورد و با این کار خود بستر مساعدی را جهت تأمین اکسیژن تازه برای گل ها و گیاهان و همچنین رشد مؤثر آن ها ایجاد می کند. برخلاف سایر فن های دمنده که عمل انتشار هوا در محیط را انجام می دهند این سیستم عملاً هوای موجود در محیط را کشیده و از آن خارج می کند. به واقع نحوه عملکرد فن اگزاست گلخانه شیراز به این شیوه است که هوای کهنه موجود در محیط گلخانه را با عبور از سیستم پد سلولزی مرطوب شده کشیده و پس از فیلتر کردن دوباره آن، باعث تازه تر شدن هوای داخل گلخانه می گردد.

اهمیت استفاده از فن اگزاست گلخانه شیراز چیست؟

به جرات می توان گفت فن اگزاست گلخانه شیراز از جمله فن های صنعتی به قدرت مکش فوق العاده بالایی است که معمولاً در دو حالت گردش هوا یا خروج آن از محیط مورد استفاده واقع می گردد.

از آنجایی که محیط گلخانه ای بایستی یک محیط کاملاً کنترل شده برای رشد و تولید سودمند گیاهان باشد و از درجه حرارت و رطوبت کافی برخوردار باشد.

به همین علت درشرایطی که تهویه طبیعی از سقف گلخانه ها اجازه دسترسی به هوای تازه محیط را نمی دهند این دستگاه که قادر به کنترل چندین عامل محیطی به طور هم‌زمان است امکان خروج اجباری هوای کهنه از محیط را فراهم می کند. به همین خاطر است که امروزه اگزاست فن گلخانه به عنوان مهمترین تجهیزات این گونه اماکن به حساب می آید.

 

انواع فن اگزاست گلخانه شیراز

به طور کلی از انواع فن اگزاست گلخانه شیراز تولید شده نمونه های زیر در بازار موجود است: 

  • اگزاست فن سقفی گلخانه
  • اگزاست فن گلخانه اکسیال
  • اگزاست فن گلخانه یوتیلیتی

از لحاظ فنی تمامی این سیستم ها دارای فن آکسیال یا سانتریفیوژ هستند که تمامی آن ها دارای قدرت هوادهی بین 1000 تا 5750 می باشند. از جمله ویژگی های بارز این سیستم ها کم صدا بودن و قدرت مکش فوق العاده بالا است. بد نیست بدانید که انواع مدل های این هواکش صنعتی، جدای از توان قدرتی دارای قسمت های مختلف زیر است:

  • هود
  • سیستم کانال کشی
  • فیلتر
  • هواکش
  • کانال عمودی یا دودکش
اگزاست-فن-گلخانه-در-شیراز

امید است تا اینجا به اطلاعات مورد نیاز خود رسیده باشید.شرکت کولاک فن در شیراز همه روزه آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در شیراز و اقصی نقاط کشور می باشد.برای مشاهده انواع محصولات به کانال ما در آپارات مراجعه نمایید. در صورت تمایل برای کسب قیمت به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و با کارشناسان در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.