همه چیز درباره فن سانتریفیوژ

همه چیز درباره فن سانتریفیوژ

همه چیز درباره فن سانتریفیوژ شیراز

فن سانتریفیوژ شیراز یا همان فن گریز از مرکز به یک دستگاه مکانیکی تهویه هوا گفته می شود که از آن برای انتقال جریان هوا یا سازگار نمودن انواع گازها استفاده می گردد. جالب است بدانید که این نوع هواکش بر اساس درجه حفاظت یا همان استانداردهای طراحی هواکش صنعتی، به مدل های مختلفی رتبه بندی می شود.

اجزای-فن-سانتریفیوژ-در-شیراز
ساختار فن سانتریفیوژ

درباره فن سانتریفیوژ شیراز و کاربردهای آن چه می دانید؟

یکی دیگر از هواکش های پرکاربرد صنعتی که نقش بسیار مهمی در سیستم تهویه مطبوع اماکن دارد فن سانتریفیوژ است. این دستگاه که به آن فن گریز از مرکز نیز گفته می شود یک مکنده بسیار قوی است که از آن در جهت خارج کردن هوای آلوده و نامطبوع استفاده می شود. از آنجایی که هوای پاک و سالم یکی از پارامترهای بسیار مهم در زندگی و کار انسان است به گونه ای که بدون وجود آن تا حد بالایی امکان زندگی کردن وجود ندارد در نتیجه استفاده از این نوع هواکش صنعتی برای مکان هایی که نیازمند به حرکت در آمدن هوا و خروج آلودگی های مختلف دارند بسیار لازم و ضروری است.هلدینگ کولاک فن واقع در جنوب کشور ایران در شهر شیراز با بیش از 20 سال سابقه درخشان پیشرو در تولید انواع هواکش های سانتریفیوژ و اگزاست فن در شیراز با بهره مندی از مواد اولیه مرغوب و بکارگیری نیروهای زبده و ماهر آماده طراحی، تولید و نصب در شیراز و دیگر نقاط کشورمان می باشد.  در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تمامی آنچه که مربوط به این فن و کاربردهای آن است آشنا سازیم.

معرفی کامل فن سانتریفیوژ شیراز

فن سانتریفیوژ شیراز یا همان فن گریز از مرکز یکی از هواکش های مکنده پرقدرت است که با شناور ساختن هوای محیط، در جهت عمود بر چرخش پروانه ها، میزان هوای آلاینده را از محیط خارج می سازد. به عنوان یک قانون کلی، نحوه عملکرد این فن به شیوه ای است که در ابتدا هوای درون محیط به موازات چرخش پروانه های تعبیه شده در فن وارد آن شده و سپس با یک حرکت شعاعی به سمت اطراف بالای پروانه ها به حرکت در می آید. هم‌زمان با این نحوه گردش، جریان هوا میزان قابل نیازی انرژی جنبشی را از فن دریافت کرده و سپس با آهسته شدن جریان حرکت، میزان هوای نامطبوع به سمت مسیر تخلیه حرکت می کند.

می توان گفت فن سانتریفیوژ  شیراز یا همان فن گریز از مرکز با برخورداری از قابلیت عملکرد بالایی در اماکنی که هوای کثیف و نامطبوع در جریان است، در طیف وسیعی از مکان های مختلف به کار برده می شود. از مهم ترین شاخصه های این فن می توان به توانایی و قابلیت آن در تسلط بر افت فشار استاتیک بالا در سیستم های کانال کشی شده اشاره نمود.

خرید-فن-سانتریفیوز-در-شیراز
مزیت فن سانتریفیوژ

مزیت های استفاده از فن سانتریفیوژ شیراز

به جرات می توان گفت طراحی و ساخت فن سانتریفیوژ شیراز تحولات عظیمی در صنایع مختلف ایجاد کرد. برای اولین بار فن سانتریفیوژ توسط شخصی به نام George Pawer در کتاب بسیار معروف De Re Metallica به تمام جهانیان شناخته شد و موجب گشت تا مردمان تمامی دنیا با چگونگی تهویه هوا آشنا شوند. یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان برای این دستگاه به شمار آورد این است که در اطراف تیغه های آن یک قطعه حلزونی شکل تعبیه شده است که به کمک آن می توان سرعت های بسیار بالا را در محیط های مختلف کنترل نمود. به علاوه آنکه میزان جریان هوای ثابت این امکان را به دستگاه می دهد تا چیزی حدود 84 درصد از انرژی حرکتی خود را بهینه سازی کند. این مزیت منحصر به فرد فن گریز از مرکز سبب شده تا از آن برای تهویه مکان های بسیار بزرگ تر استفاده شود. از دیگر مزیت های استفاده از این فن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان دوام بسیار بالا
  • توانایی محدود نموده اضافه بار
  • نگهداری و استفاده آسان
  • میزان تطبیق پذیری بالا با هوای محیط
  • برخورداری از اندازه های متنوع و متناسب با نیاز بازار
کاربرد-فن-سانتریفیوژ-در-شیراز
اجزای فن سانتریفیوژ

اجزای تشکیل دهنده فن سانتریفیوژ شیراز

در حالت کلی فن سانتریفیوژ شیراز یا همان فن گریز از مرکز دارای اجزای تشکیل دهنده زیر می باشد:

  • هوزینگ فن
  • پروانه
  • محل ورودی و خروجی هوا
  • درایور فن

این دستگاه علاوه بر اجزای اصلی دارای یک سری تجهیزات جانبی نیز است که موجب شده تا قابلیت و عملکرد این دستگاه به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یابد. از جمله لوازم جانبی فن گریز از مرکز:

  • یاتاقان
  • گوپلینگ
  • دستگاه قفل کننده پروانه
  • ورق های شفت

امید است که مطالب فوق مفید واقع شده باشد.در ادامه می توانید به کانال ما در یوتیوب مراجعه نمایید و نمونه پروژه های ارسالی مشاهده کنید.برای کسب قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش به شماره 09177002700 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.