آشنایی کامل با هواکش حلزونی

آشنایی کامل با هواکش حلزونی

آشنایی کامل با هواکش حلزونی کولاک فن در شیراز

هواکش حلزونی از آن دسته فن های صنعتی است که هوای درون محیط را مکیده و به خارج ارسال می کند. این فن از توان قدرتی بالایی برخوردار است و می تواند شرایط بسیار مناسبی را برای محیط فراهم آورد که در آن هوای پاک پس از فیلتر شدن دوباره به محیط بازگردد. به همین دلیل می توان گفت فن حلزونی نقش بسیار مهمی در زندگی بشر بر عهده دارد.

هواکش حلزونی کولاک فن شیراز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

می دانیم که در سیستم های تهویه اماکن صنعتی، برای به حرکت در آوردن هوا و همچنین غلبه بر میزان کاهش عملکرد سیستم نیاز به انرژی است. این انرژی ممکن است به صورت جا به جایی ایجاد شود یا در حالت شناوری به سیستم های تهویه وارد گردد. در هر حال تمامی سیستم های حرکتی برای به اجرا در آوردن نیروی ذخیره شده در درون خود به یک وسیله ای همانند هواکش نیاز دارد. از آنجایی که هواکش به سیستمی گفته می شود که توانایی به حرکت در آوردن و جا به جایی هوا و انواع مختلفی از هوای آلوده، مواد سمی و… را دارد از این رو از مدل های متنوع آن می توان در انواع بخش های اماکن صنعتی استفاده کرد. ما در این بخش از نوشتار خود می خواهیم به توضیح مفصلی درباره یکی از این مدل های صنعتی به نام هواکش حلزونی کولاک فن شیراز بپردازیم.

هواکش-حلزونی-در-شیراز
هواکش حلزونی

معرفی هواکش حلزونی کولاک فن شیراز

هواکش حلزونی کولاک فن شیراز یا همان اگزاست فن یکی از انواع مدل های ساخته شده هواکش صنعتی می باشد که قدرت مکش بالایی در به حرکت در آوردن و خروج هوا از سیستم های تهویه را دارد. همان‌طور که در بخش های مختلف مقالات ما مطالعه کرده اید هواکش های صنعتی به عنوان لازمه کار و نیازهای اساسی محیط های صنعتی معرفی شده اند. چرا که تمامی کاربران مختلف بر میزان اهمیت این دستگاه ها در پاک نمودن هوای محیط واقف شده اند. از این رو هواکش حلزونی کولاک فن شیراز با تمامی ترکیبات پیچیده خود یکی از مهم ترین سیستم های تهویه در دنیای صنعتی امروز است که با خروج انواع مواد آلاینده و هوای سمی از محیط سلامت کارگران و پرسنل را در محیط کار حفظ می کند. 

 

نحوه عملکرد هواکش حلزونی کولاک فن شیراز

در حالت کلی هواکش حلزونی کولاک فن شیراز به واسطه یک عدد پروانه رادیال خم به عقب و همچنین رادیال خم به جلو که در درون آن تعبیه گشته است به حرکت در آمده، هوا را مکیده و از محیط خارج می کند. به همین دلیل به این دستگاه تخلیه هوا به محیط خارج نیز می گویند. از آنجایی که استفاده از هواکش ها برای محیط های خانگی و کاری به منظور تهویه هوای با قدرت مکش بالا بسیار حائز اهمیت است و وجود آن باعث می شود تا همواره هوای محیط تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد به همین علت دستگاه هواکش حلزونی کولاک فن شیراز به عنوان ساده ترین و عمومی ترین مدل در انواع آشپزخانه ها به کار برده می شود.

اجزای مختلف هواکش حلزونی کولاک فن شیراز

همان‌طور که گفته شد هواکش حلزونی کولاک فن شیراز نوعی فن است که وظیفه بیرون راندن هوای کثیف، انواع آلودگی ها، بو و رطوبت و بسیاری آلایندهای دیگر را که به طور ناخواسته ایجاد شده اند برعهده دارد. به واقع وظیفه عمده این سیستم کنترل هوای داخلی محیط است. می توان گفت این نوع فن، نصب بسیار راحت و امکان پذیری دارد که برای نصب آن نیاز به ابزارهای پیچیده ای نیست. به طبع این سیستم همانند سایر مدل های مشابه خود دارای یک سری اجزای تشکیل دهنده می باشد. در ادامه به معرفی بیشتر آن ها می پردازیم.

  • بدنه: بدنه فن حلزونی به شکل اگزاست فن می باشد که معمولاً برای طراحی و تولید آن، از ورق آهنی ضخیم با آلیاژ ST37 استفاده می گردد. بد نیست بدانید که بر روی بدنه این دستگاه یک لایه از رنگ کوره ای الکترواستاتیک ایجاد شده با این هدف که از هر گونه فرسایش و خوردگی ایجاد شده بر روی دستگاه جلوگیری شود.
  • پروانه: از دیگر اجزای اصلی فن حلزونی قسمت پروانه ای شکل آن است که همانند بدنه دستگاه، از ورق آهنی ضخیم با آلیاژ ST37 ساخته شده است. معمولاً اندازه و سایز پروانه این فن چیزی حدود 250 الی 1400 میلی‌متر می باشد.
  • شاسی: واضح است تمامی بخش های تشکیل دهنده فن حلزونی بر روی شاسی آن تعبیه گشته و سپس رنگ کوره ای الکترواستاتیک به منظور جلوگیری از سایش و خوردگی پاشیده می شود.
  • بلبرینگ ها و یاتاقان ها: از این اجزای فن حلزونی به منظور سهولت در چرخش پروانه و تماس آن با تسمه استفاده می گردد.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده هواکش حلزونی کولاک فن شیراز می توان از شافت و الکتروموتور نیز نام برد.

 

اگزاست-فن-سانتریفیوژ-در-شیراز
انواع هواکش حلزونی

کاربردهای هواکش حلزونی کولاک فن شیراز

درباره کاربردهای منحصر به فرد هواکش حلزونی کولاک فن شیراز گفتنی های بسیاری است. به طور عمده در انواع محیط های مختلف از این دستگاه بنا به نیازهای متعدد استفاده می شود. در ادامه به نمونه هایی از این دسته اماکن اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده در انواع اماکن عمومی
  • استفاده در حمام و دستشویی
  • استفاده در آشپزخانه های عمومی و خانگی
  • استفاده در کارگاه ها و گاراژ های مختلف
  • استفاده در اماکن صنعتی

شرکت کولاک فن در شیراز تولید کننده هواکش های حلزونی در کوتاهترین زمان ممکن سفارش شما را آماده و در مکان مورد نظر شما نصب و راه اندازی می‌کند  کافیست با شماره 09177002700 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.