سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع و انواع آن

سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع و انواع آن

سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع شیراز و انواع آن

زندگی امروزی بشر نیازمند استفاده از انواع سیستم های تهویه است که برخی از این سیستم های تهویه ی صنعتی و یا غیر صنعتی می باشند. به طور کلی سیستم های تهویه ی صنعتی با عملکردها متفاوت، تنوع کاربرد و مدل و قیمت های مختلف برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب با توجه به عنوان، سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع شیراز و انواع آن، قصد داریم در ادامه به تشریح مباحث کلیدی مهم و مرتبط با  سیستم های تهویه ی صنعتی شیراز بپردازیم. 

 

منظور از سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع چیست؟

قبل از آنکه به تشریح سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع شیراز بپردازیم، بهتر است بدانیم منظور از سیستم های تهویه ی مطبوع چیست؟ هر نوع تغییراتی که بر روی هوا انجام دهیم تا از این طریق بتوانیم به شرایط مناسب هوایی برای محیط مورد نظر دست پیدا کنیم و این حد استاندارد را ثابت و بدون تغییر نگه داریم، در حقیقت موفق به ایجاد سیستم تهویه ی مطبوع شده ایم. سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع نیز از این قاعده مستثنی نیست و دقیقاً به هر نوع عملیاتی که بتواند منجر به آب و هوایی استاندارد در محیط کاری و صنعتی شود تا بتوان با ماشین آلات صنعتی کار کرد و از هوای مطبوع نیز استفاده نمود، سیستم تهویه صنعتی مطبوع اطلاق می شوند.

سیستم-تهویه-مطبوع-در-شیراز

انواع سیستم های تهویه ی صنعتی شیراز

آنچه در تولید و ساخت سیستم های تهویه ی صنعتی شیراز مهم است، شرایط هوایی نظیر، فشار هوا، دمای هوا و رطوبت موجود در ذرات هواست که می تواند پالایش خوبی را برای سیستم موجب گردد. سه دسته کلی از انواع سیستم های تهویه برای محیط کار و مکان های صنعتی عبارتند از:

الف) سیستم های تهویه ی صنعتی تک فصل(سرمایشی)

ب) سیستم های تهویه ی صنعتی تک فصل(گرمایشی)

ج) سیستم های تهویه ی صنعتی دو فصل(سرمایشی گرمایشی)

بیشتر محیط های کاری و صنعتی با روش سوم یعنی سیستم های دوکاره تهویه ی یا سیستم های ترکیبی تهویه صنعتی کار می کنند که هم از هر دو حالت آن بهره مند شوند و هم از پیشرفته ترین سیستم استفاده کنند که در ادامه به آن بپردازیم.

شرحی بر انواع سیستم های تهویه ی صنعتی شیراز

شرحی بر انواع سیستم های تهویه ی صنعتی دو فصل(سرمایشی گرمایشی) به شرح زیر می باشد، که برخی از این سیستم ها عبارتند از:

تهویه ی صنعتی اسپیلت مرکزی، در کنار تجهیزات سنگین و قیمت بالا دارای قابلیت های ویژه ای است که هم برای مکان های تجاری، صنعتی و ساختمان های بزرگ و برج ها نیز کاربرد دارد. در این سیستم می توان از همزمانی سرمایش و گرمایشی سیستم برای هر واحد خاصی بهره مند شد و از تجمع کندانسورهای با مصرف برق کم می توان برای فضاهای مختلف صنعتی و مسکونی استفاده کرد.

سیستم های سقف سرد، سیستم هایی که مجهز به کویل، دریچه های هوا، محفظه هوا، یک سری نازل می باشند و همانند یک فن کویل عمل می کنند با این تفاوت که می تواند با سیستم های القایی در هر دو حالت سرمایشی و گرمایشی عملکردی عالی داشته باشد.

تهویه ی صنعتی کولر گاز و اسپیلت، بیشتر برای مناطق شرجی این روش کاربرد دارد و البته برای واحد های مسکونی و مکان های صنعتی کوچک کاربردی تر است.

پمپ های حرارتی(برج و بولیر)، نوعی سیستم گرمایش و سرمایشی است که دارای سیستمی مجهز به پمپ هایی با اتصالات لوپ به آب می باشد. که در حالت گرمایش و یا سرمایشی توسط یک مبدل حرارتی جایگزین می شود و حالت های گوناگونی را برای محیط صنعتی فراهم می سازد.

سیستم های کوره ای و کویلی، سیستم هایی با دودکش های مخصوص و فن ها خروجی  می باشند که راندمان و ایمنی بالا، مشعل پیشرفته(گرمایشی)،حسگرهای متفاوت مدرن، داشتن کویل های DX، برد الکترونیکی هوشمند جزو سرآمدترین سیستم های تهویه ی صنعتی شیراز می باشد.

تهویه ی صنعتی داکت اسپیلت، به صورت سیستم های اسپیلتی چند کانالی می باشند که می توانند به صورت همزمان چندین فشار را پوشش دهند. هزینه های جانب نظیر، کانال کشی های متعدد، لوله کشی ها و غیره را دارد و به همین دلیل گران و مصرف برق بالایی دارد. مناسب واحدهای صنعتی و غیر صنعتی است.

پکیج های سیار، سیستم هایی با راندمان تهویه ای بسیار بالا و مصرف برق کم که برای کلیه مکان های کار و صنعتی مناسب می باشند.

تهویه ی صنعتی هواساز، سیستم هایی مناسب برای هر نوع مکان صنعتی و غیر صنعتی هستند که با حذف کندانسورها کاهش چشمگیر مصرف برق را داشته و همچنین با طول عمر بالا  از جهت اقتصادی مقرون به صرفه می باشند.

سیستم های هیبریدی، سیستم خنک کننده تبخیر به صورت غیر مستقیم می باشد که با کنترل دقیق رطوبت قادر است تهویه هوا را بهبود ببخشد و جزو سیستم های تهویه ی صنعتی مطبوع به صورت گرمایشی و سرمایش است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.