چگونگی تعویض فیلترهای هواساز

چگونگی تعویض فیلترهای هواساز

چگونگی تعویض فیلترهای هواساز شیراز

در این مطلب با توجه به عنوان، چگونگی تعویض فیلترهای هواساز شیراز، قصد داریم در ادامه به تشریح مباحث کلیدی مهم و مرتبط با  فیلترهای هواساز شیراز بپردازیم. 

 

فیلتر-هواساز-در-شیراز
فیلتر هواساز صنعتی

منظور از فیلترهای هواساز شیراز چیست؟

فیلترهای هواساز شیراز از بخش های مهم دستگاه های هواساز می باشد که با توجه به مدل و نوع هواساز بر اساس محیط هواساز انتخاب می شود. به طور کلی هواساز نوعی سیستم تهویه جهت تنظیم هوای ورودی و فیلتر نمودن هوای محیط داخلی است که علاوه بر هوا می تواند دما، فشار و رطوبت محیط را نیز کنترل نماید. هواساز ها معمولا صنعتی و غیرصنعتی می باشند و در نوع غیر صنعتی نیز شامل هواساز های آپارتمانی و هواسازهای خانگی می شوند. در سیستم های تهویه ای هواساز فیلترها مسئول اصلی گرمایشی و سرمایشی یک سیستم تهویه ای می باشند از این رو دارای تنوع بالایی هستند. هر هواساز دارای چند باکس فیلتر است که پرکاربردترین آنها بر اساس نوع هواساز به صورت فشرده، باکس و بگ فیلتر می باشند.

انواع فیلترهای هواساز شیراز

فیلترهای هواساز شیراز دارای انواع گوناگونی می باشند و دستگاه هواساز به تنهایی قابلیت زیادی ندارد؛ بلکه می تواند فقط هوا را توزیع نماید. لذا در استفاده از هواساز نیازمند تجهیزاتی نظیر دیگ بخار آبگرم، چیلر و دیگ بخار می باشیم. در این میان استفاده از فیلترها نقش مهمی در تهویه این دستگاه دارد. از جمله انواع فیلترهای هواساز شیراز که شامل انواع زیر می باشند، عبارتند از:

  1. بگ فیلترها
  2. فیلتر های هواسازهپتا یا هپا 
  3. فیلتر های اوتا
  4. فیلتر های چند لایه ای
  5. فیلترهای فشرده
  6. فیلترهای پارچه ای
  7. فیلترهای هواسازفلزی 
  8. پیش فیلترها
  9. فیلترهای سقفی
  10. فیلتر کربن فعال
  11. فیلترهای هگا
  12. فیلتر یون منفی
  13. فیلترهای شیمیایی
  14. فیلترهای گازی
  15. فیلترهای پلاسما

کاربردهای فیلترهای هواساز شیراز

از مهم ترین کاربردهای فیلترهای هواساز شیراز عبارتند از:

  • افزایش فیلتراسیون هواساز
  • توزیع بهینه سرعت هوا
  • مناسب کارخانجات تولید کننده قطعات الکترونیک
  • افت فشار کم همراه با بهینگی مصرف انرژی
  • سطح فیلتر کنندگی وسیع
  • مناسب محیط های بیمارستانی و داروسازی
  • مناسب کلین روم ها
  • مناسب صنعت مواد غذایی

 و غیره.

 

چگونگی عملکرد فیلترهای هواساز شیراز

معمولاً فیلترهای هواساز با توجه به کارایی و نوع فیلتر آنها داری جنس های متنوعی می باشند که با چین خوردگی هایی که دارند جهت جریان هوا را راحت تر می سازند و از طرفی نیز توسط فویل آلومینیومی این چین ها از یکدیگر جدا می شود.  قبل عبور هوا از فیلتر لازم است، ابتدا از پیش فیلتر ها بگذرد و بر اساس سطح چین خوردگی هر فیلتر،  تناسب فضای مورد نظر و بازدهی مناسب فیلتراسیون در نظر گرفته می شود. فیلتر ها بر اساس استاندارد   EN1822نامگذاری می شود. نوع فیلتر، اندازه فریم فیلتر هواساز، ابعاد فیلتر، میزان سطح چین خوردگی، فضای مورد نظر در تعیین فیلترهای هواساز شیراز و قیمت های آن نقش بسزایی دارد.

چگونگی تعویض فیلترهای هواساز شیراز

برای بهروری بهتر هر دستگاه تهویه ای و تصفیه ای لازم است به موقع فیلترهای آن تعویض گردد و این موجب می شود که مصرف انرژی بهینه باشد و هم به دستگاه فشار نیاید و از طرفی راندمان کار را به شکل مطلوبی افزایش می دهد. بیشترین تعویض فیلترهای هواساز شیراز مربوط به فیلترهای کربن فعال و هپتا می باشد که زمانی به حد اشباع برسند می بایست تعویض گردند. جنس فیلتر ها با هم متفاوت است اما در بیشتر از الیاف نازک فایبر گلاس یا کاغذ می باشد و در ورودی موتور قرار می گیرد و نقش مهمی در به جریان آوردن هوا و تعویض هوا دستگاه دارد. تعویض فیلترهای هواساز شیراز به سادگی انجام می شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد. برخی دیگر از فیلترها قابلیت شست و شو دارند؛ بنابراین می توانید ابتدا آن را از دستگاه و فویل آلومینیومی جدا نموده و بعد از شست و شو و خشک شدن مجدد در محل ابتدای خود قرار دهید و به این ترتیب براحتی می توان آن را تعویض نمود.امید است که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.برای مشاهده نمونه بارهای ارسالی به کانال ما در اپارات مراجعه نمایید.شرکت کولاک فن در شیراز با چندین سال سابقه درخشان آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در شیراز و نقاط دیگر کشور می باشد.برای سفارش و اخذ قیمت به کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.