کولر صنعتی-آیا فضای صنعتی شما بزرگ و خنک سازی آن دشوار است؟

کولر صنعتی-آیا فضای صنعتی شما بزرگ و خنک سازی آن دشوار است؟

کولر صنعتی شیراز-آیا فضای صنعتی شما بزرگ و خنک سازی آن دشوار است؟

کولر آبی رایج‌ترین وسیله سرمایش تبخیری در ایران است که در مناطق خشک و نیمه خشک کارایی خوبی دارد. در کولر آبی نیز همچون سایر تجهیزات تبخیری، پاشش آب یا سطوح مرطوب امکان تبخیر سریعتر و کاهش گرمای محسوس عبوری را فراهم می‌آورد. کولرهای آبی با ظرفیت مناسب و در شرایط ایده آل می‌توانند دمای خشک هوای عبوری را تا حد دمای مرطوب محیط کاهش دهند اما قادر به کاهش کمتر از آن نیستند.در این بخش از مقاله خود برآنیم تا با بررسی کامل و همه جانبه کولرهای صنعتی همه آنچه را که قرار است درباره این کولر سلولزی بدانید در اختیارتان قرار دهیم.با ما همراه شوید.

کولر صنعتی از لحاظ ساختار بسیار شبیه زنت با این تفاوت که کویل گرمایی بر روی آن قرار ندارد و فقط سیستم سرمایی بر روی کولر صنعتی قرار دارد. سیستم سرمایش کولر از طریق سیستم پوشال و آب افشان عمل مى‌کند که به سیستم لوله کشى آب شهرى متصل است که این نوع کولرها به دو صورت آکسیال و سانترفیوژی (بلوئری) عرضه می‌شود.

 

کولر-صنعتی-در-شیراز

تفاوت کولر آبی با کولر صنعتی کولاک فن

کولرهای صنعتی شرکت کولاک فن با ظرفیت مناسب و در شرایط ایده آل می‌توانند دمای خشک هوای عبوری را تا حد دمای مرطوب کاهش دهند و قادر به کاهش کمتر از آن نیستند که این دما در تهران معمولاً 21 درجه است و در اوقات مختلف کمی تغییر می‌کند. این نوع از کولر به عنوان سیستم سرمایش تبخیری با اخذ گرمای محسوس از هوای عبوری موجب افزایش گرمای نهان هوا می‌شود، از این رو تعویض هوا نقش عمده‌ای در کاهش دمای این نوع کولر دارد.

کولرهای صنعتی اگر چه شبیه کولرهای آبی موجود در بازار هستند اما از نظر عملکرد تفاوت چشمگیر و محسوسی با آن ها دارند. چون اولاً دبی این نوع کولرها بر اساس سی اف ام واقعی و تست شده می‌باشد در صورتی که دبی کولرهای آبی موجود در بازار معمولاً نصف ظرفیت اسمی آنهاست. ثانیاً کولر های صنعتی شرکت کولاک فن بسته به ظرفیت آنها دارای دو تا سه مرحله پد سلولوزی 10 سانت می باشد که این موضوع در سرمایش بیشتر آنها تاثیر کاملاً محسوسی دارد در صورتی که کولرهای آبی موجود در بازار تنها دارای یک مرحله پوشال 5 سانت می باشد. ثالثاً کلیه تجهیزات کولر صنعتی اعم از پد سلولوزی داخل یک باکس شبیه باکس هواساز تعبیه شده اند و از معرض آفتاب به کلی دور هستند در صورتی که پوشال‌های کولر آبی معمولاً در معرض آفتاب می باشند.

در مقایسه بین کولر صنعتی و سایر سیستم‌های سرمایش تبخیری مثل ایرواشر، کولر صنعتی از صرفه اقتصاد بالاتری برخوردار است. این در حالی است که کیفیت سرمایش آنها یکسان است. کولر صنعتی در قیاس با سایر سیستم‌های سرمایش تراکمی مثل پکیج و چیلر و هواساز، با وجود کیفیت پایین تر هوا (ایجاد رطوبت بالا) بدلیل صرفه اقتصادی بسیار بالا بطور عمده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت می‌توان گفت کولر صنعتی بهترین وسیله سرمایشی برای مناطق خشک می‌باشد.

تعیین ظرفیت کولر صنعتی کولاک فن

برای تعیین ظرفیت کولر صنعتی بر اساس (cfm) می‌توان حجم فضا را بر اساس فوت مکعب بر تعداد دفعات تعویض هوا در دقیقه تقسیم کرد که حاصل آن ظرفیت کولر بر اساس (cfm) می‌باشد.

دفعات تعویض هوا بنا به شرایط آب و هوایی محل بین 1.5 تا 3 بار در دقیقه منظور می شود که میانگین آن را می توان 2.5 بار در نظر گرفت. بنابراین می‌توان به طور تقریبی ظرفیت کولر آبی را به ازای هر متر مکعب فضا 15 CFM در نظر گرفت. همچنین به ازای هر 10 درجه فارنهایت کاهش دمای خشک ورودی به کولر به ازای هر 1000 CFM تقریباً 1.24 GPH آب مصرف می شود.

 

کولر-صنعتی-سلولزی-در-شیراز

آپشن های سفارشی

-1 در صورت نیاز بلوئر فن‌های کولرهای صنعتی با برند نیکترا ساخت کشور ایتالیا ارائه می‌گردند که ما به التفاوت قیمت آنها بر مبنای قیمت روز محاسبه می‌گردد. همچنین الکتروموتورهای فوق با برند ژن می‌باشند که در صورت نیاز این برند می‌تواند به زیمنس تغییر کند و ما به التفاوت قمیت آن بر اساس اختلاف لیست قیمت ژن و زیمنس محاسبه می‌گردد.

2- در صورت نیاز کولرهای صنعتی همراه با اینورتر ارائه می‌گردند و قابلیت تغییر دور فن را از پایین‌ترین سی اف ام تا بالاترین حد آن فراهم می‌آورد.

3- دمپر هوای تازه و هوای برگشت جهت سیر کوله هوا به صورت سفارشی بر روی کولر های صنعتی ارائه می‌گردند که 5% مبلغ به قیمت‌های فوق افزوده می‌گردد.

4- در صورت نیاز کویل گرمایشی به کولرهای صنعتی افزوده می‌شود که به آن زنت اتلاق می شود.

ویژگی کولر صنعتی :  *بدنه کولر از ورق گالوانیزه ساخته شده است و در صورت سفارش پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای بر روی آن قرار می گیرد.
  *دمپر هوای برگشت و هوای تازه برای کولر صنعتی بصورت اختیاری می باشد.

 

 

کولر-صنعتی-کولاک-فن-در-شیراز

موارد استفاده کولر صنعتی در شیراز

کولرها درمجتمع های صنعتی, ورزشی, پذیرایی و فرهنگی, مساجد, مرغداری ها, آشیانه های پرواز, پادگانها, بیمارستانها, مدارس, دانشگاه ها, نمایشگاه ها و غیره

امید است که مطالب فوق مفید واقع شده باشد.شرکت کولاک فن در شیراز با ارائه انواع کولرهای صنعتی یا کولرهای سلولزی در شیراز با بهره مندی از آخرین دانش روز و با تایید و حمایت چهار مجوز رسمی شامل استاندارد اروپا و گواهینامه فنی از وزارت مسکن و شهرسازی و نشان استاندارد ملی ایران می باشد.این شرکت معتبر در شیراز و دیگر نقاط کشور آماده خدمات رسانی می باشد. برای کسب دقیق از قیمت محصولات با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.