معرفی کانال گرد گالوانیزه شیراز و ارزیابی ویژگی‌های آن

معرفی کانال گرد گالوانیزه شیراز و ارزیابی ویژگی‌های آن

معرفی کانال گرد گالوانیزه شیراز و ارزیابی ویژگی‌های آن

کانال گرد اسپیرال مسیری مارپیچ برای انتقال هوا است که از ورق‌های گالوانیزه تشکیل شده است؛ این کانال نسبت به نمونه‌های قدیمی زیباتر و مقاوم‌تر هستند.

سیستم‌های تهویه‌ مطبوع برای انتقال‌دادن جریان هوا، به کانال انتقال هوا نیاز دارند. هواکش‌های کلاسیک مستطیلی و چهارگوش که اغلب به ‌صورت روکار نصب می‌شوند، نمونه‌ای از کانال‌های انتقال ‌دهنده مواد و هوا می‌باشند. این کانال‌ها علاوه بر محدودیت‌های ساختاری بر دیزاین محیط نیز تأثیری نامطلوب و نازیبا به جا می‌گذارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روند تولید محصولات صنعتی روبه ‌افزایش است؛ شکیل بودن محصولات و متناسب بودن آنها با دیزاین محیط نیز یکی از پارامترهای اساسی در تولید محصولات جدید به شمار می‌آید. اگر شما هم به دنبال یک هواکش شکیل و باکیفیت گالوانیزه هستید در این مقاله از شرکت کولاک فن با ما همراه باشید.

اتصال-کانال-گرد-اسپیرال-در-شیراز

کانال گرد کولاک فن چیست؟

به کانال گردی که از یک نوار فلزی یا تسمه ورقه‌ای و از جنس ورق فولاد گالوانیزه یا در موارد نادر  از سایر فلزات مانند استیل، آلومینیوم و… ساخته شده است و دارای شیارهایی در جهت افزایش مقاومت محصول می‌باشد، کانال گرد اسپیرال می‌گویند. کانال گرد کولاک فن به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری بالا کانال فلکسیبل نیز نامیده می‌شود.

نصب کانال گرد کولاک فن

کانال گرد اسپیرال به‌ دو شکل توکار و روکار نصب می‌شود و بدون شک فرمت توکار طرفداران بیشتری دارد. در زمان نصب کانال بایستی فاصله استاندارد بین مصالح ساختمانی و کانال گالوانیزه رعایت شود؛ مسیر رفت‌ و برگشت مواد و هوای گرم نیز عایق‌کاری شود تا استهلاک کانال به حداقل برسد.

معمولاً برای عایق‌کاری این کانال از چهار نوع عایق متفاوت استفاده می‌شود. انواع عایق‌کاری سطح کانال اسپیرال عبارتند از:

  1. عایق‌کاری حرارتی: همان گونه که از نام این عایق مشخص است، این عایق در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. عایق حرارتی برای محیط‌ های گرم و یا انتقال مواد گرم پرکاربرد است. پشم‌شیشه و پشم سنگ موادی هستند که در عایق‌بندی حرارتی کانالبه کار برده می‌شوند و مانع از هدررفت انرژی می‌شوند.
  2. عایق‌کاری صوتی: از این عایق در مکان‌هایی که نیاز به کنترل آلودگی‌هایی صوتی وجود دارد استفاده می‌شود. عایق صوتی صدای فن تهویه‌ مطبوع و صدای عبور مواد را به‌ خوبی در خود جذب می‌کند.
  3. عایق‌کاری رطوبتی: رطوبت عامل زنگ‌زدن، خوردگی، پوسیدگی و کپک گرفتن کانال گرد است؛ ازاین ‌رو جهت غلبه بر این مشکل از موادی مانند پلاستیک، مواد قیراندود، لاستیک، مواد ضدزنگ مانند رنگ و … به‌عنوان عایق رطوبتی استفاده می‌شود.
  4. عایق‌کاری الاستومری: عایق الاستومری یک فناوری جدید در راستای سازگاری با محیط‌ زیست و رعایت شرایط ارگونومیک می‌باشد. این تکنولوژی برودتی جدید علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایی یک عایق صوتی فوق‌العاده مرغوب است.



انواع-زانو-کانال-گرد-اسپیرال-در-شیراز

مزایای استفاده از کانال گرد کولاک فن

کانال‌ گرد اسپیرال در مقایسه با کانال‌های چهارگوش و مستطیلی   قدیمی ظاهری زیباتر  و مزایای بیشتری دارند. در حالت کلی مزایای استفاده از کانال گرد عبارتند از:

  • مقاومت بالا
  • ظاهر زیبا
  • اتلاف کمتر انرژی به دلیل عایق‌بندی مناسب
  • ایجاد جریان یکنواخت و کم‌صدا
  • تقسیم‌بندی مناسب هوا
  • استفاده کمتر از ساپورت‌ها و فلنج‌ها
  • قابلیت رنگ‌پذیری بدنه و هماهنگ‌شدن با دیزاین محیط
  • مقاومت در برابر اشعه UV

علاوه بر موارد ذکر شده، کانال گرد کولاک فن در دماهای مختلف 30- الی 250 +درجه سلسیوس مقاومت قابل‌توجهی دارد؛ قابلیت مونتاژ سریع قطعات کانال قبل از شروع کار و نصب آن، یکی دیگر از امتیازات مثبت این کانال انتقال‌دهنده گالوانیزه گرد می‌باشد.

کانال-گرد-اسپیرال-در-شیراز

کاربرد کانال گرد کولاک فن

باتوجه‌به مزایای ذکر شده برای کانال گرد کولاک فن این نوع از کانال‌ها، در مکان‌های عمومی از قبیل بیمارستان‌ها، ادارات، سرویس­های بهداشتی، سالن­های ورزشی یا مکان‌های خصوصی از قبیل منازل مسکونی، رستوران‌ها، آشپزخانه­های صنعتی و یا  به‌عنوان سیستم‌های تهویه در سوله‌های صنعتی… در رنج وسیعی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

قابل‌ذکر است که کانال‌‌های گرد اسپیرال در حالت کلی برای صنایع شیمیایی و زیرزمینی نیز از قابلیت مطلوبی برخوردار است؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از کانال‌های گرد در سیستم‌های دفع زباله به‌عنوان شوتینگ دفع زباله و در سیستم‌های اگزوز به‌عنوان کانال انتقال‌دهنده بخارات سمی بهترین انتخاب می‌باشند.

 

ویژگی‌های کانال گرد کولاک فن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کانال گرد مقاومت بالای آن به دلیل وجود درزهای عرضی بر روی کانال می­باشد. همچنین این کانال‌ها نسبت به کانال‌های چهارگوش افت کمتری دارند که باعث فراهم‌شدن شرایط مناسب برای انتقال مناسب هوا می­شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کانال گرد قابلیت استفاده از آن در مناطقی با رطوبت بالا است؛ زیرا در ساخت آن از آلومینیوم استفاده شده و اکسید نمی‌شود. به‌علاوه، نصب آسان این کانال باعث کاهش هزینه­های نصب می‌شود؛ آب‌بندی مناسب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز کانال اسپیرال می‌­باشد.

مشخصات کانال گرد کولاک فن

کانال‌ گرد اسپیرال با ضخامت 0.5 الی 2 میلیمتر و طول 3 متر تولید می‌­شود. قطر این کانال در رنج­های مختلف 10 الی 200 سانتیمتر می­باشد و این اندازه با توجه‌ به کاربرد آن تعیین می­‌شود.

جنس این کانال گرد از ورق گالوانیزه یا در موارد نادر از استیل و آلومینیوم و مس است. این کانال‌ها دارای شیارهایی در سرتاسر طول خود می­‌باشند و با اینکه روی سطح بیرونی آن برجستگی وجود دارد، در سطح داخلی هیچ‌گونه شیاری طراحی نشده است تا حرکت هوا یا سیال با کمترین اصطکاک مواجه شده و مشکل خاصی به وجود نیاید.  

انواع کانال گرد کولاک فن

شناخته ‌شده‌ترین کانال‌های گرد اسپیرال عبارتند از:

  1. لوله اسپیرال ساده که در سیستم‌های گرمایشی/ سرمایشی و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. 
  2. کانال گرددوجداره که بین آنها پشم‌ شیشه تعبیه شده است و در مواردی که حفظ انرژی در طول کانال مهم باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد. 
  3. لوله‌های استوانه‌ای یا اورال که به‌منظور غلاف در سازه‌های بتنی یا پل‌ها استفاده می‌شوند.
  4. کانال گرد مشبک که به‌منظور فیلتر در تصفیه گاز، سوخت‌رسانی و … در پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی  مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خریداران عزیز می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با انواع کانال گرد و کاربردهای آن با مشاوران و کارشناسان بخش فروش کولاک فن تماس حاصل فرمایند.

نصب-کانال-گرد-اسپیرال-در-شیراز

متدهای اتصالات کانال گرد کولاک فن

اتصالات کانال‌ها اسپیرال در سه نوع مختلف از جمله فیتینگی یا گسکت‌دار، فلنجی، بوش فیتی یا داخل کانالی می‌باشد که مطابق با سفارش مشتری از ورق‌های گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و یا مس تولید می‌شود.

فیتینگی: در اتصالات گسکت‌دار، گسکت‌‌ها از جنس نوار لاستیکی EPDM بوده که برای هوابندی مورداستفاده قرار گرفته، به‌طوری‌که در اثر هوابندی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می­شود. این اتصالات مقاومت دمایی بالایی دارند. به‌ طوری‌ که از دمای 30- تا 100+ درجه سانتیگراد ویژگی خود را حفظ می­کنند. اتصالات فیتینگی در برابر اشعه ماورا بنفش نیز مقاومت خوبی از خود نشان می­دهند. باتوجه‌به قرارگیری گسکت‌‌ها در شیار تعبیه شده، محل اتصال توسط لاستیک پوشانده شده و آب‌بندی خوبی صورت می‌گیرد.

اتصال فلنجی: این نوع اتصال بیشتر در کانال‌هایی با قطر بیش از cm 40 کاربرد دارد. در این روش برای اتصال دو قطعه داکت مربوطه از فلنج استفاده می‌شود. اتصال فلنجی نیز خود  در دو نوع نبشی و تسمه ورقی می‌باشد.

داخل کانالی: در اتصال داخلی یا بوش فیتی  قطعه پلاستیک خارداری در فاصله 3 سانتی‌متری به‌صورت پرسی در   دهانه قطعاتی که در داخل داکت اسپیرال قرار می‌گیرند به کانال متصل می‌شود و یک عایق‌بندی کامل را به وجود می‌آورد. 

 

نصب-کانال-اسپیرال-در-شیراز

عوامل تأثیرگذار بر قیمت

بازار خرید و فروش تجهیزات صنعتی در ایران دچار نوسانات زیادی است و کانال گرد نیز یکی از این محصولات است. این نوسانات هرگز قابل‌پیش‌بینی نیستند، به ‌طوری ‌که در بازه زمانی کمی با افزایش و یا کاهش ناگهانی قیمت محصول موردنظرمان مواجه هستیم. عوامل شناخته شده‌ای وجود دارند که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که پارامترهای اثرگذار بر قیمت محصولات را شناسایی کنند و در بازه زمانی مطلوب اقدام به خرید کالای موردنظر خود کنند.  مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت کانال گرد اسپیرال عبارت‌اند از:

  • نوع و کیفیت ورق فلزی به کار برده شده در کانال 
  • متراژ، ضخامت ورق  و قطر داخلی فلز
  • نحوه استخراج و فراوری ماده اولیه 
  • عایق‌بندی و نوع کانال گرد
  • تکنولوژی به کار برده شده در تولید محصول
  • تولیدکننده محصول و برند آن
  • میزان عرضه و تقاضا برای کانال گرد اسپیرال
  • رقابت بازاریان و نیاز منطقه
  • نوع زانو و دریچه‌ها
  • لوازم جانبی، نحوه اتصال، راه‌اندازی و …

خریداران عزیز می‌توانند جهت استعلام قیمت و مشاوره گرفتن در زمینه کانال گرد کولاک فن به وب‌سایت ما به نشانی www.koolakfan.com مراجعه فرمایند و یا با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما سایت تماس بگیرید.

اگر به دنبال برترین تولید و توزیع کننده کانال‌های پیشرفته اسپیرال هستید؛ شرکت کولاک فن انتخابی ایده‌آل جهت کسب مشاوره مفید و خرید کانال گرد اسپیرال با قیمتی کاملاً مقرون ‌به ‌صرفه می‌باشد. ما با بیش از 20 سال خدمت ارزشمند به مشتری‌های عزیزمان شناخته‌ شده‌ترین مرکز تولید و توزیع تجهیزات صنعتی در غرب کشور هستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.