کولاک فن، بهترین تولید کننده هودهای صنعتی در شیراز

کولاک فن، بهترین تولید کننده هودهای صنعتی در شیراز

کولاک فن، بهترین تولید کننده هودهای صنعتی در شیراز

برای این که یک دستگاه تصفیه‌ی هوا بتواند به خوبی کار کند میبایست در طراحی آن به این نکته که چگونه آلودگی را به دام بیندازد دقت کافی شود. برای همین است که انواع هودهای صنعتی باید بتوانند آلاینده های موجود در محیط را به خوبی جذب کرده و به درون خود بکشانند. در ادامه در مورد کولاک فن، برترین تولید کننده هودهای صنعتی صحبت خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین اصل‌ها در طراحی صنعتی سامانه‌های تهویه ی مطبوع شکار کردن آلودگی‌های به وجود آمده از سرچشمه ی آن است. به همین علت است که یک سامانه ی تهویه ی مطبوع در ابعاد صنعتی می بایست به گونه ای طراحی شود که قادر باشد آلاینده‌هایی را که در محیط به علت‌های مختلف تولید می شوند شناسایی کرده و آنها را در سیستم خود گیر بیندازند. این کار به هیچ عنوان کار راحتی نبوده و عموما موفق شدن یا شکست خوردن هر سامانه ی تهویه ی مطبوع در ابعاد صنعتی کاملا وابسته به طراحی درست و اصولی طراحان و تولید کننده‌های هود صنعتی کولاک فن دارد. وظیفه ی هود صنعتی این است که تمامی آلاینده هایی که از سورس های مختلف به وجود می آیند را شناسایی کرده و به داخل سیستم خودش کشانده و سپس این آلودگی ها را به کمک فنی که در داخلش دارد به سمت بیرون هدایت کند. پس همانطور که مشخص است طراحی درست تولید کننده‌های هود صنعتی کولاک فن از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت درست و اصولی بودن آن کل سیستم به خوبی کار خود را انجام خواهد داد.

انواع-هود-صنعتی-در-شیراز

چه فاکتورهای در طراحی هود صنعتی اهمیت دارند؟

فاکتورهای مهمی که میبایست در طراحی هود به آن توجه ویژه ای داشت عبارت هستند از: شکل ظاهری هود صنعتی، محل قرارگیری آن در مقایسه با منبع تولید آلودگی در محل و مقدار هوایی که قادر است از هود عبور کند.هود صنعتی می‌بایست به گونه ای باشد که بتواند هوای آلوده را به اندازه ی کافی از داخل محیطی که در آن گرفته است به درون خود بکشد و به این صورت است که می تواند آلاینده ها را از محیط خارج کند. اگر در هنگام طراحی یکی از 3 مورد گفته شده در بالا به خوبی و درستی طراحی نشوند احتمال درست کار نکردن دستگاه بسیار زیاد است، چرا که نمی تواند آلودگی ها را از محیط جمع کند و در نتیجه عملا کار خود را به درستی انجام نداده است.

هودهای صنعتی کولاک فن به چه صورت دسته بندی می شوند؟

تولید کننده های هود صنعتی آنها را بر اساس عامل های مختلفی دسته بندی می کنند. یکی از این فاکتورها برای دسته بندی شکل ظاهری هود است. بر این اساس هودها در 4 دسته ی یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه دسته بندی می شوند. همچنین بر اساس محلی که هود قرار است در آنجا نصب شود این دستگاه ها را در دو دسته ی هود صنعتی دیواری و هود صنعتی مرکزی قرار می‌دهند. اما شاید مهم ترین عامل برای دسته بندی، محل قرارگیری هود در مقایسه با منبع تولید آلودگی باشد. چرا که اگر این مکان به درستی انتخاب شود طراح می تواند راحت تر میزان عبور هوای هود یا همان هواگذر را تعیین کند تا دستگاه بتواند راحت‌تر آلودگی‌ها را به داخل خود مکش کند. دسته بندی هودهای صنعتی به شکل زیر می باشد:

  • هودهای محصور کننده یا Enclosing Hoods
  • هودهای صنعتی بیرونی Exterior Hoods
  • هودهای صنعتی گیرنده Receiving Hoods

در ادامه کمی بیشتر به این سه نوع هود می پردازیم. با ما همراه باشید.

تولید-کننده-هودهای-صنعتی-در-شیراز

معرفی هودهای محصور کننده و توضیحاتی در مورد عملکرد آنها

تولید کننده های هود صنعتی از نوع محصور کننده آن را به این شکل طراحی می‌کنند که سورس تولید کننده ی مواد آلاینده در داخل هود قرار می‌گیرد و به نوعی می‌توان گفت مواد آلاینده پس از اینکه تولید‌ می‌شوند به صورت مستقیم وارد هود می شوند. هودهای محصور کننده را معمولا بهترین نوع از انواع هودهای صنعتی به شمار می آورند چرا که چه از نظر طراحی و چه از نظر کارآمد بودن بسیار خوب عمل می کنند. در این نوع از هودها مواد آلاینده ی تولید شده همیشه به وسیله ی هود صنعتی محصور می شود و به برای همین است که با کمک آنها بهتر و راحت تر و در عین حال با درصد موفقیت بالایی می توان آلودگی های تولید شده در محیط را کنترل کرد. این هودها خود در چند گروه مختلف طبقه بندی می شوند که این دسته بندی معمولا بر اساس مقدار ناحیه ی حصاری که این دستگاه ها به وجود می آورند انجام می شود.

انواع هودهای محصور کننده کدام هستند؟

دسته‌ی نخست دستگاه هایی هستند ناحیه‌ی مولد آلودگی را تماما در بر می گیرند. از جمله‌ی این هودهای صنعتی محصور کننده می‌توان به هودهایی که برای glovebox ها مورد استفاده قرار می گیرند اشاره کرد. در این نوع از دستگاه‌ها تولید کننده های هود صنعتی آن را طوری طراحی کرده اند که کلیه ی کارهایی که سبب تولید آلاینده ها می شوند در داخل خود هود صورت پذیرد در نتیجه این نوع از دستگاه ها بیشترین محافظت را به افرادی که در آن قسمت مشغول به کار هستد می دهد چرا که عملا افراد با محل تولید آلودگی برخورد و تماسی ندارند یا اگر داشته باشند هم به شدت کم است. مقدار هواگذر هودهای محصور لازم نیست خیلی زیاد باشد چرا که حتی با وارد آمدن مقدار کمی فشار منفی از سوی دستگاه آلودگی های به وجود آمده به راحتی جذب شده و به خارج منتقل می شوند. معمولا این دسته از هودهای صنعتی برای مکانهایی مورد استفاده قرار می گیرند که آلاینده های تولید شده به وسیله ی سورس آلودگی بسیار خطرناک بوده و دارای مواد سمی باشند. چرا که برای از بین بردن هوایی با این شدت آلودگی و خطرناکی لازم است تا از یک سامانه ی تهویه ی مطبوع بسیار قوی و در عین حال با دقت بالا کمک گرفته شود تا تمامی آلاینده ها به راحای دفع شوند و اگر قرار است نشتی به بیرون هم وجود داشته باشد این میزان در کمترین حالت خود باشد. شاید بتوان گفت بزرگترین ایرادی که این دسته از هودهای صنعتی دارند این است که افراد نمی توانند به خوبی به چیزی که آلودگی را تولید می‌کند دست پیدا کنند چرا که این سورس کاملا به وسیله ی هود صنعتی احاطه شده است. بنابراین از این دسته از هودها تنها زمانی استفاده می‌شود که مواد آلاینده ی تولید شده به شدت سمی و خطرناک باشند.

یک مثال عینی از این نوع از هودهای صنعتی اتاقک های سندبلاست هستند که به خوبی تقابل فردی که در این محیط کار می‌کند با آلاینده ها به کمترین میزان خود کاهش پیدا کرده است.

دو دسته ی دیگر هودهای محصور کننده اتاقک ها (Booth) و تونل ها یا مجراها (Tunnel) هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

خرید-هودهای-صنعتی-کولاک-فن-در-شیراز

معرفی هودهای صنعتی محصور کننده از نوع اتاقک و تونل

نوع دومی که تولید کننده های هود صنعتی محصور کننده آن را طراحی کرده و به تولید می رسانند اتاقک ها هستند. این دسته از هودها از یک طرف بسته بودن و از سوی دیگر باز می باشند. در این نوع هم مانند نوع نخست سورس تولید آلاینده در داخل دستگاه قرار می گیرد و آلاینده های تولید شده در داخل هود قرار می گیرند و به سمت خارج هدایت می شوند. اگر بخواهیم برای این دسته از هودهای محصور کننده نمونه بیاوریم می توانیم به رنگ آمیزی به شکل افشانه ای اشاره کنیم. با توجه به این که این نوع از هودهای صنعتی تنها از یک سمت بسته است احتمال خارج شدن آلاینده ها از درون هود و انتشار آنها در محیط بالاتر از نوع نخست است. در نتیجه هنگام طراحی می بایست مقدار هواگذر آنها و همچنین سرعت آن را بالاتر از نوع نخست در نظر بگیرند تا دستگاه قادر باشد جلوی خروج آلاینده ها را به خوبی بگیرد.

نوع سومی که نسبت به طراحی و تولید آن اقدام کرده اند انواع تونلی یا مجرایی می باشد. همانطور که از نام این دستگاه هم مشخص می شود این نوع از هودهای صنعتی از دو طرف باز هستند ولی سایر مشخصه ها همانند دو نوع دیگر هودهای محصور کننده است. یعنی سورس تولید آلاینده ها داخل تونل قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این نوع از هر دو طرف باز است احتمال انتشار آلودگی در آن از دو نوع دیگر بالاتر است و در نتیجه نیاز به هواگذر بالاتری خواهد داشت.

معرفی هودهای صنعتی بیرونی یا Exterior Hoods و نحوه ی عملکرد آنها

همانطور که از نام این دسته از دستگاه ها هم مشخص است تولید کننده های هود صنعتی بیرونی در طراحی آنها به این شکل عمل کرده اند که سورس تولید آلودگی را خارج از فضای دستگاه قرار می‌دهند، درست برخلاف هودهای صنعتی محصور کننده. نام دیگر این نوع از هودهای صنعتی غیر محصور است و در صنعت آن را به این نام هم می‌شناسند. حال کاری که این دستگاه می بایست انجام دهد این است که این سورس تولید آلودگی را شناسایی کرده و آلاینده ها را به درون خود بکشد. یکی از ایراداتی که برای دستگاه وارد است این است که ریسک اینکه آلاینده ی تولید شده در فضای اطراف انتشار پیدا کند بالا می رود. اگر بخواهیم نمونه ای از این نوع هود صنعتی بیاوریم می توانیم به هود صنعتی که برای جوشکاری متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کنیم. با توجه به اینکه برای همه ی کارهای صنعتی نمی توانیم پروسه ای که سبب تولید آلودگی می شود را محصور کنیم و در اکثر موارد لازم است که به آن دسترسی داشته باشیم این دسته از هودهای صنعتی کارایی بسیار زیادی پیدا می کنند. 

نحوه ی عملکرد این دسته از دستگاه‌ها به این شکل است که هود صنعتی می‌بایست آلاینده های تولید شده به وسیله ی سورس آلودگی را که در فضای اطراف محیط منتشر شده است را به درون خود بکشد و از آنجا به سمت بیرون هدایت کند. در این نمونه از هودهای صنعتی باید دستگاه را تا حد امکان به منبع تولید آلودگی نزدیک قرار داد تا راندمان کاری آن افزایش پیدا کند. یکی از ایراداتی که به این نوع از هودهای صنعتی گرفته می شود این است که ممکن است افرادی که در محیط حضور دارند در برابر این آلاینده ها قرار بگیرند. چرا که میان انتشار آلودگی تا زمانی که هود آن را به درون خود بکشد می تواند وقفه وجود داشته باشد و همین امر افراد را در معرض خطر قرار می دهد. برای نمونه شخصی که با تانک ها سرباز کار می کند اگر هود صنعتی مورد استفاده در آن محیط از نوع صنعتی بیرونی و canopy باشد با اینکه این دستگاه قدرت مکش بسیار خوبی دارد و قادر است عمده ی آلاینده ها را به خود جذب کند اما با این حال فرد مشغول به کار باز هم در معرض این آلاینده ها قرار گرفته و آنها را استنشاق کرده است و می تواند دچار عوارض ناشی از استنشاق مواد آلاینده شود. برای همین انواع هودهای canopy غیر استاندارد شناخته شده اند و از رده خارج هستند. جایگزین این دسته از هودهای صنعتی بیرونی، هودهای دارای اسلات است که به حفظ سلامتی افراد مشغول به کار در آن مکان کمک شایانی کرده و در عین حال بازده و راندمان بالاتری هم دارد.

 

کولاک-فن-تولید-کننده-هودهای-صنعتی

معرفی هودهای صنعتی گیرنده یا Receiving Hoods و نحوه‌ی عملکرد آنها

این دسته از دستگاه های تولید شده به وسیله‌ی تولید کننده‌های هود صنعتی که به نام هودهای صنعتی دریافت کننده یا متحرک هم شناخته می شوند را می توان یکی از گونه های هودهای صنعتی بیرونی به شمار آورد که در مقام مقایسه با هودهای صنعتی بیرونی از برخی نظرها دارای حسن هایی هستند. اگر سورس تولید کننده ی آلاینده، آلاینده را به گونه ای تولید کند که آنها در یک سمت و سوی معینی خارج شوند این دسته از هودهای صنعتی به نوعی طراحی و سپس نصب می شوند که می توانند در مسیر آلاینده قرار داده شوند و با راندمان کاری بالاتری این آلاینده ها را به درون خود بکشند. برای اینکه این دسته از هودها به خوبی و درستی طراحی شوند لازم است تولید کننده های هود صنعتی گیرنده به دو ویژگی از آلاینده های تولید شده دسترسی داشته باشند. این دو ویژگی عبارت هستند از: مومنتوم ذره و همچنین جریان های گرمایی. که با توجه به این دو ویژگی می بایست محل درست برای قرار دادن هود صنعتی دریافت کننده را مشخص کرده و بهترین استفاده را از آن ببریم.

کولاک فن بزرگترین و برترین تولید کننده هودهای صنعتی در جنوب کشور آماده دریافت سفارشات شما می‌باشد کافیست با ما تماس بگیرید.

قیمت-هود-صنعتی-در-شیراز
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.