آشنایی با جت فن پارکینگی کولاک فن و کاربردهای آن

آشنایی با جت فن پارکینگی کولاک فن و کاربردهای آن

آشنایی با جت فن پارکینگی کولاک فن و کاربردهای آن

در حالت کلی جت فن پارکینگی کولاک فن به انواع دیگری از سیستم های تهویه هوای مطبوع گفته می‌شود که به موجب استفاده از آلیاژ مخصوص تعبیه شده در پروانه‌ها و همچنین شکل ظاهری بدنه خود قادر به تولید حجم زیادی از هوا در فشار استاتیکی بالا است. ما در این بخش از مطلب خود برآنیم تا تمامی آنچه که مربوط به جت فن پارکینگی کولاک فن و کاربردهای آن است در اختیارتان قرار دهیم.

در حالت کلی جت فن پارکینگی کولاک فن به انواع دیگری از سیستم های تهویه هوای مطبوع گفته می شود که به موجب استفاده از آلیاژ مخصوص تعبیه شده در پروانه‌ها و همچنین شکل ظاهری بدنه خود قادر به تولید حجم زیادی از هوا در فشار استاتیکی بالا است. این مدل فن همان گونه که از نامش بر می‌آید بر اساس قوانین و ضوابط تعیین شده آتش نشانی به منظور انتقال هرگونه هوای آلوده نظیر دود و آلاینده های ناشی از احتراق ماشین در پارکینگ های مختلف تعبیه می‌گردد. به این ترتیب می‌تواند موجبات تخلیه و هدایت هوا به سمت خروجی های پارکینگ را فراهم می‌آورد. 

انواع-جت-فن-پارکینگی-در-شیراز

جت فن پارکینگی کولاک فن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

درباره کاربردهای جت فن پارکینگی کولاک فن در مکان های مختلف چه می دانید؟ امروزه به دلیل افزایش و رشد روز افزون جمعیت فضای موجود پاسخگوی نیاز مسکن افراد نخواهد بود. به همین منظور قریب به اکثریت ساخت و سازها به صورت برج های مسکونی انجام می‌گردد که تمامی آن ها دارای زیر زمین های دو الی سه طبقه هستند. از آنجایی که مساحت بسیاری از آن ها چیزی بیشتر از 300 متر مربع است به همین منظور و برای جلوگیری ایجاد حرارت، دود و گازهای سمی ناشی از کارکرد خودروها تجهیزاتی نظیر جت فن پارکینگی تعبیه می شوند.

در واقع هدف از نصب و راه اندازی این تجهیزات محافظت از ساختمان های مسکونی و تجاری در مقابل آلاینده های مختلف و حفظ سلامت و تندرستی ساکنان آن است. با انجام چنین کاری نه تنها کنترل و تخلیه این آلودگی ها نظیر دود و گازهای سمی ناشی از احتراق خودروها به آسانی کنترل و تخلیه می گردد بلکه میزان غلظت آلاینده های موجود در هوای بیرون به حداقل می رسد.

جت-فن-پارکینگ-در-شیراز

انواع جت فن پارکینگی

 

انواع جت فن پارکینگی کولاک فن ساخته شده بر اساس ملاک و ضوابط تعریف شده توسط سازمان آتش نشانی کشور و همچنین سامانه‌های تهویه و تخلیه هوای نامطبوع، در تمامی پارکینگ هایی که کاربری و استفاده عمومی دارند به کار برده می شوند. از جمله آن ها می توان به مکان های زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ های عمومی در سطح شهر
  • پارکینگ برج های مسکونی چندین طبقه
  • پارکینگ برج های اداری
  • پارکینگ برج های تجاری

لازم به ذکر است که طراحی و ساخت این دسته از فن های محوری باید به شیوه ای باشد که حتی در شرایط معمولی و در صورت وجود غلظت آلاینده های مختلف، امکان افزایش ظرفیت کنترل و تخلیه آن ها را به کمک حسگر گاز مونوکسید کربن که بر روی بدنه آن تعبیه شده است برای تمامی طبقات ساختمان فراهم آورد. به علاوه آنکه تمامی لوازم و تجهیزات جت فن صنعتی پارکینگی اعم از الکتریکی و مکانیکی که با فن های اصلی تهویه مطبوع در ارتباط هستند بایستی حداقل یک ساعت در مقابل حرارت 300 درجه سانتی گراد به منظور افزایش مقاومت قرار بگیرند. به این ترتیب در مقابل انواع گازهای سمی حریق و آلاینده های مختلف دوام و طول عمر بیشتری دارند.

اجزای تشکیل دهنده جت فن پارکینگی کولاک فن

یکی از دلایل بارزی که موجب شده تا جت فن پارکینگی کولاک فن در مکان هایی که به هوادهی زیاد در حجم کم نیاز دارند بسیار استفاده شود وجود تجهیزات قدرتمند تعبیه شده در آن است. در حقیقت این اجزا که به فرم و شکل خاصی در بدنه تعبیه شده اند قادر هستند دستگاه را به سرعت های دورانی بالا رسانده و حجم زیادی از هوای محیط را در همان فشار زیاد جا به جا کند. در ادامه به معرفی بیشتر اجزای تشکیل دهنده جت فن پارکینگی می پردازیم:

  • موتور الکتریکی که بخش محرک جت فن پارکینگی را بر عهده دارد. در واقع کیفیت بالای موتور الکتریکی می تواند موجبات افزایش توانایی و قدرت دستگاه را در زمینه گرما، تحمل مداوم بار در شرایط محیطی مختلف فراهم آورد.
  • پروانه اصلی که با عملکرد خود وظیفه تأمین جریان هوای مورد نیاز محیط را بر عهده دارد.

بدنه این بخش از جت فن پارکینگی وظیفه نگه داشتن تمامی تجهیزات مربوط به دستگاه را بر عهده دارد. در واقع به عنوان شاسی دستگاه عمل می کند که کلیه قطعات در آن به ایفای نقش خود می پردازند.برای مشاهده نمونه محصولات تولیدی و ارسالی مشتریان به کانال ما در سایت  mp4 مراجعه نمایید.برای کسب قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش از طریق شماره های مندرج در صفحه تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.