آشنایی کامل با فن دمنده کولاک فن و کارایی آن

آشنایی کامل با فن دمنده کولاک فن و کارایی آن

آشنایی کامل با فن دمنده کولاک فن و کارایی آن

یکی دیگر از فن های پرکاربرد صنعتی که تأثیر بسزایی در تهویه مطبوع و تأمین هوای سالم اماکن مختلف دارد فن دمنده کولاک فن است. این دستگاه همان گونه که از نامش بر می آید یک دمنده بسیار قوی است که از آن به منظور خروج ورود هوای پاکیزه و حفظ هوای سالم موجود در محیط استفاده می شود.

همه آنچه که قرار است درباره فن دمنده کولاک فن و کارایی های آن باید بدانید. یکی دیگر از فن های پرکاربرد صنعتی که تأثیر بسزایی در تهویه مطبوع و تأمین هوای سالم اماکن مختلف دارد فن دمنده است. این دستگاه همان گونه که از نامش بر می آید یک دمنده بسیار قوی است که از آن به منظور خروج ورود هوای پاکیزه و حفظ هوای سالم موجود در محیط استفاده می‌شود. یکی از پارامترهای بسیار مهم در کسب و کارهای امروزی هوای پاک و سالم است و این عامل نقش مهمی را در پیشبرد فعالیت های مختلف انسانی در صنایع مختلف ایفا می کند. بنابراین استفاده از چنین دمنده‌هایی برای محیط هایی که نیازمند پرسنل و کارگران بیشتری است بسیار ضروری و لازم است. بنا به نیاز و خواستار بسیاری از همراهان و مشتریان عزیز، ما در این بخش از مطلب خود برآنیم تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در رابطه با فن دمنده و کارایی های آن را در اختیارتان قرار دهیم.

فن دمنده کولاک فن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در خصوص انواع فن دمنده کولاک فن باید گفت که این دستگاه طی سال های اخیر با تغییرات چشمگیری همراه بوده و تمامی این تغییرات موجب گشته نیاز بسیاری از مکان های مختلف در تأمین و تهویه هوای سالم به طور کامل برطرف شود. در یک بیان ساده تر فن دمنده به دستگاهی گفته می شود که بنا به شرایط کاری مختلف جهت تأمین هوای پرفشار استفاده می شود. در واقع این فن سیستمی کاملاً مکانیکی است که به کمک هواکش تعبیه شده در درون خود، هوای موجود در محیط را به یک مکان یا محیط دیگر انتقال می دهد. لازم به گفتن است که این مدل هواکش صنعتی تنها در یک نقطه مشخص شده قرار گرفته و موجبات تهویه لازم را فراهم می‌آورد.

نحوه عملکرد فن دمنده کولاک فن در محیط های مختلف

آیا از نحوه عملکرد فن دمنده کولاک فن و تجهیزات آن در محیط های مختلف مطلع هستید؟ 

همان‌طور که گفته شد پروانه‌ها یا همان پره‌ها یکی از تجهیزات اصلی در فن دمنده کولاک فن به حساب می آید که نقش مهمی را در انتقال هوا به محیط دیگر ایفا می‌کند. در واقع کارایی و عملکرد این فن به واسطه پروانه و سایر تجهیزات تعبیه شده در آن مشخص می شود. عملکرد این فن در محیط های مختلف به شیوه ای است که به مثابه یک ماشین حجم زیادی از هوا را با افزایش متوسط فشار تولید می‌کند. همچنین این دستگاه به کمک چرخ های تعبیه شده در خود که از تعدادی تیغه های کوچک و یک پوشش تشکیل شده است موجبات جریان هوا به محیط دیگر را فراهم می آورد. اما برای عملکرد بهتر فن دمنده، بایستی حتماً در یک جای مشخص و تعیین شده ای نصب شود. 

مشخصات و ویژگی ظاهری فن دمنده کولاک فن

در حالت کلی انواع فن دمنده های مختلفی بر اساس مشخصات ظاهری گوناگون طراحی و تولید شده و برای مصارف مختلف وارد بازار شده اند. هر یک از این سیستم‌های صنعتی بر اساس تیغه، اندازه، انرژی جنبشی، جریان هوا و… طبقه بندی می شود. این مدل فن صنعتی به دلیل اندازه و مشخصات ظاهری که دارد معمولاً از سایر هواکش‌های تولید شده بزرگ تر است. اما از لحاظ انرژی می‌توان گفت در مقایسه با بسیاری مدل‌های تولید شده دیگر از هواکش صنعتی توانایی کمتری داشته و در نتیجه انرژی کمتری تولید می کند. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با ویژگی ظاهری فن دمنده خواهیم داد.

  • این فن هوای ورودی یک محیط را در منطقه خاص و مشخص شده می چرخاند 
  • از میزان فشار بیشتری برای در مقایسه با سایر فن‌های صنعتی برای تولید میزان هوای لازم استفاده می کند
  • نسبت فشار فن دمنده صنعتی در مقایسه با سایر مدل های آن چیزی بین 1.1 تا 1.2 است
  • اجزای تشکیل دهنده آن شامل فن، پوشش بیرونی، ورودی و خروجی است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.