آشنایی با فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون

آشنایی با فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون

آشنایی با فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون

در یک فن سانتریفیوژ، محور جریان هوا در خروجی فن در جهت عمود با محور گردش می‌باشد. در فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون نیز این اتفاق خواهد افتاد. در این پروانه می‌توانید شاهد یک فضای بسته در سمت گردش موتور به همراه پره‌هایی که با هدف هدایت هوا طراحی شده ‌اند، باشید.

از جمله انواع فن ها با ساختار سانتریفیوژ، فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون می‌باشد. این فن به مانند تمام فن‌های سانتریفیوژی، عملکردی با ویژگی گریز از مرکز را دارا می باشد. از این رو قبل از پرداختن به فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون بهتر است اندکی در باب ساختار کلی فن سانتریفیوژ صحبتی داشته باشیم.

از فن سانتریفیوژ با عنوان کلی هواکش گریز از مرکز نیز یاد می‌‌کنند که در آن هوا در جهت عمود با محور گردش پروانه در مسیر تخلیه قرار می‌گیرد. از فن سانتریفیوژ با هدف استفاده در مصارف با فشار بالا بهره برداری می‌شود. چرا که این فن می‌تواند تولید فشار بالای هوا در خروجی داشته باشد. از این رو به جهت استفاده در مصارف، همراه با کانال کشی های طولانی و یا عمودی بسیار مطلوب است.

از این رو می ‌توان عمده کاربرد فن سانتریفیوژ را در انواع مکان‌های عمومی مانند بیمارستان ها، کارخانجات، کارگاه‌ها، برج‌های مسکونی، اداری، فست فودها، رستوران‌ها و… به جهت تامین هوای پاک و یا تکمیل فرآیند گردش هوا مشاهده نمود.

فن-سانتریفیوژ-با-پروانه-چمپیون-در-شیراز
فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون

اصول کلی در کارکرد فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون

همان طور که گفتیم در یک فن سانتریفیوژ، محور جریان هوا در خروجی فن در جهت عمود با محور گردش می باشد. در فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون نیز این اتفاق خواهد افتاد. در این پروانه می‌توانید شاهد یک فضای بسته در سمت گردش موتور به همراه پره‌هایی که با هدف هدایت هوا طراحی شده ‌اند، باشید. پروانه چمپیون با توجه به طراحی ای که دارد می تواند هوا را در سمت ورودی مکیده و در سمت خروجی تخلیه نماید.

در فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون بسته به ابعاد محفظه و بزرگی قطر پروانه در کنار تعداد پره‌ها و همچنین متریال به کار رفته در پره می ‌توان انتظار تولید ظرفیت بالاتری در خروجی فن را داشت. اصولا جنس پروانه چمپیون در انواع فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون از پلاستیک سخت و محکم خواهد بود؛ البته در مواردی این پروانه را همراه با فلز می سازند که می تواند قدرت خروجی بالاتری را در فن تولید نماید.

پروانه چمپیون با در نظر گرفتن اصول ساخت، در دو روش ریخته گری یکپارچه و یا مونتاژ پره ها بر روی صفحه تولید می‌شود. در نوع یکپارچه، احتمال لقی و یا شل شدگی در پره ها را نخواهد داشت؛ اما در صورت شکسته شدن هر یک از پره ها امکان تعمیر و یا تعویض وجود ندارد. در حالی که در پروانه چمپیون با شرایط مونتاژ پره ها می توان اقدام به تعمیر و یا تعویض پره های آسیب دیده نمود.

فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون یکی از انواع گوناگون فن های سانتریفیوژ می‌باشد. تمامی این فن ها در مسیر تولید هواکش صنعتی قرار دارند. 

از این رو می‌توان فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون را از جمله مهمترین انواع در تولید هواکش صنعتی دانست. به مانند هر هواکش صنعتی، انواع فن سانتریفیوژ با پروانه چمپیون نیز از شرایط تخصصی در طراحی تا انتخاب برخوردار می باشد. این موضوع باعث خواهد شد تا در تولید هواکش صنعتی همراه با ساختار چمپیون برخورداری از مشاوره های لازم به جهت خرید یک امر ضروری به نظر آید. 

شرکت کولاک فن که عمده فعالیت خود را در شهر شیراز انجام می دهد، می‌تواند به خوبی شما را در امر تخصصی انتخاب تا تولید هواکش صنعتی یاری رسان باشد. این شرکت توانایی انجام فعالیت حرفه ای در سطح کلان کشوری خصوصا شهرهای جنوبی تا شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و… را دارا می باشد. از این رو می توانید در انتخاب فن سانتریفیوژ با پروانه ی چمپیون از تجربه ی شرکت کولاک فن نهایت بهره را ببرید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.