نصب دستگاه سیکلون کارخانه مبل یزد

اگزاست-فن-بیصدا-در-یزد
نام پروژه:

نصب دستگاه مکنده گردوغبار در کارخانه مبل در شهر یزد

شرح پروژه:

طراحی، تولید، اجرا و نصب دستگاه سیکلون مکنده گردوغبار، کانال اسپیرال، فن سانتریفیوژ در کارخانه مبل واقع در شهر یزد

دستگاه سیکلون یا سایکلون کولاک فن یزد، سیستم‌ جمع آوری کننده ذرات، مبتنی بر نیروی گریز از مرکز هست که از اثر گرد بادی برای جدا کردن ذرات غبار از جریان گاز استفاده می‌شوند.

سیکلون کولاک فن یزد وسیله‌ای است که می‌تواند ذرات معلق موجود در سیال مانند هوا یا گاز و یا مایعات را بدون استفاده از فیلتراسیون جداسازی نماید. جهت جداسازی ذرات معلق از سیال از دو نیروی چرخش سیال و گرانش استفاده می‌گردد تا ذرات جامد از سیال جدا شوند که در اصطلاح عام رطوبت گیر نامیده می شود.

از سیکلون معمولا به عنوان پیش جدا کننده استفاده می‌گردد تا بار گرد و غبار تا رسیدن به فیلتر نهایی را افزایش دهد. سیکلون‌های با بازده بالا عمدتا انرژی زیادی مصرف می‌کنند و این یعنی هزینه زیاد، ولیکن سیکلون‌ها با بازده کمتر بسیار موثرتر خواهند بود. اگر که به همراه یک سیستم مکمل فیلتراسیون استفاده گردد.

عمده‌ترین کار سیکلون‌ها، جداسازی غبار از جریان گاز است.

دستگاه سیکلون کولاک فن را می‌توان هم در شرایط فشار هم در شرایط مکش به کار برد.

 

در صنایع گوناگون از قبیل صنایع سیمان، گچ، آهک، چوب، آسفالت، فولاد، قند، نساجی و به طور کلی در صنایعی که به نحوی با ذرات گرد و غبار سر و کار دارند کاربرد موثر و چشمگیری دارند. سیکلون ها عموما قادر به جذب و جمع آوری ذرات درشت تر از 10 میکرون با راندمان 90 درصد می‌باشند.