کاربرد هواساز صنعتی در شیراز

کاربرد هواساز صنعتی در شیراز

کاربرد هواساز صنعتی در شیراز

هواساز صنعتی کولاک فن در شیراز، دستگاهی جهت تامین و هدایت جریان هوا به منظور تهویه و ایجاد هوای تازه توام با تولید سرمایش و گرمایش در ساختمان ها  و کارخانجات صنعتی بکار می رود. هواسازهای صنعتی نسبت به سایر هواساز قدرت بیشتری دارند و توانایی هوادهی حجم بالایی دارند. هواساز صنعتی می توانند حجم بالایی از هوا را بافیلتر کردن و تنظیم دما و رطوبت تامین نمایند و غالبا به چیلرهای بزرگ متصل می شوند و در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ و کوچک استفاده می شوند.

بدین ترتیب از آلودگی های محیط می کاهند. هواسازهای صنعتی با ظرفیت های متعددی طراحی و تولید می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد هواساز صنعتی در شیراز مطالب مفیدی را ارائه دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

عناوین مطالب

هواساز صنعتی چیست؟

دستگاه هواساز صنعتی، وسیله ای برای فیلتر کردن، تنظیم دما و رطوبت، کنترل سرعت جهت تزریق هوای پاکیزه و سالم به سوله های صنعتی یا هر نوع سازه دیگری می باشد. هواساز صنعتی با ایجاد سرمایش و گرمایش در مراکزی مانند تجاری، اداری، آموزشی، صنعتی استفاده می شود. سیستم هواساز صنعتی به همراه دستگاه سرمایشی مانند چیلر و دستگاه های گرمایشی مانند بویلر می توانند هوای سرد و گرم را توزیع کنند.

بدین صورت که آب در دستگاه چیلر، سرد و توسط دستگاه بویلر گرم و سپس از طریق پمپ به کویل های هواساز پمپاژ می شود. با پیشرفت روز افزون در زمینه تکنولوژی سیستم های مربوط به تهویه مطبوع مانند هواساز گسترده تر و پیشرفته تر شده اند. هواسازها نمونه بارزی از این دستگاه ها می باشند. هواساز صنعتی دستگاه پرکاربرد که دارای مزایا و کاربردهای بسیاری است و در اماکن گوناگونی به چشم می خورد. در ادامه به این مطالب خواهیم پرداخت.

موارد استفاده از هواساز صنعتی

در محیط های صنعتی به دلیل تولیدات انبوه صنعتی و ذرات آلوده و ریز همواره دارای هوای آلوده می باشند. آلودگی ها ناشی از ذرات معلق، غبار، مواد شیمیایی، بخارات می باشد که به طور قطع از طریق تنفس وارد بدن پرسنل و افراد می گردد. هواسازهای صنعتی توانایی دفع این آلودگی ها را از محیط دارند می توانند هوای تمیز و پاک را در کارخانه ایجاد نمایند.

هواسازها به طور کلی به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. از هواسازهای خانگی با عناوین هواساز آپارتمانی، خانگی، اداری یاد می شود. هواسازهای خانگی یا ساختمانی توانایی فیلتر کردن هوا در اماکن مسکونی، اداری، آموزشی و تجاری رادارند.

هواساز صنعتی و خانگی از لحاظ ساختار شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط از لحاظ ابعاد و نوع فیلترهای بکار رفته متفاوت می باشند.

مجهز بودن یا نبودن تجهیزات رطوبت گیر و رطوبت زن یکی از گزینه هایی می باشد که در هواسازهای گوناگون به چشم می خورد. به طور نمونه یک دستگاه هواساز صنعتی در حالت ایده آل مستلزم تجهیزات کنترل رطوبت می باشد.

هواسازهای خانگی یا ساختمانی در ابعاد کوچکتری تولید می شوند و تحت عنوان هواساز خانگی نامیده می شوند. معمولا در هواسازهای خانگی تجهیزات کنترل رطوبت گنجانده نمی شود. اما در صورت درخواست مشتری و وابسته به نیاز او نصب می گردد.

تامین آب گرم ساختمان از طریق پکیج بویلر موتورخانه و آب سرد ساختمان از طریق کویل های مینی چیلر آپارتمانی تامین می گردد. اما به طور نرمال از هواسازهای خانگی و آپارتمانی کمتر استفاده می شود. چرا که هر اتاق دارای دمای متفاوتی می باشد و نیازمند تنظیم دما گوناگونی هست.

بنابراین نمی توان در هر اتاق دمای مستقلی را بوجود آورد. در واقع بجای هواساز باید از چندین فن کویل استفاده نمود. با کمک فن کویل ها می توان دمای هر اتاق را جداگانه تنظیم نمود.

اما هواسازهای صنعتی تهویه مناسبی برای سوله صنعتی و انبار هستند. سالن های بزرگ، تولیدی، آموزشی، ورزشی، سالن تک کاربره مانند سالن های سینما، کنفرانس، تالار و موارد این چنینی نیازمند هواسازهای صنعتی با ابعاد بزرگ می باشند. با در نظر گرفتن بزرگی فضای سوله و سالن ها، افزایش مقدار گردش هوا و بهرهمندی از انواع  فیلترها مطرح می باشد. هدف از اعمال هواساز ممانعت از ورود و انتقال آلاینده های صنعتی به محیط می باشد.

اجزای اصلی هواساز صنعتی

هواساز صنعتی از اجزای متعددی از قبیل فن، فیلتر، کویل، رطوبت گیر و سیستم کنترل تشکیل شده است. فن هواساز صنعتی یک جز حیاتی و مهم به حساب می آید که موجب به گردش در آمدن هوا می گردد. فن ها می توانند به دو صورت بکوارد یا مکنده و فوروارد یا دمنده استفاده شوند. فیلترها وسیله ای برای از بین بردن آلودگی ها و میکروب های موجود در محیط می باشند و به آسانی قابل شست و شو هستند و در سه نوع قابل شستشو، هپا و اولپا عرضه می گردند.

کویل ها بخش اصلی این تجهیزات محسوب می شوند که وظیفه تولید آب گرم و سرد را به عهده دارند. کویل ها دارای لوله هایی از جنس مس می باشند و دارای فین های آلومینیومی هستند و وابسته به نوع فصل سال در کویل ها آب سرد یا گرم جریان دارد.

رطوبت گیر یکی از اختصاصی ترین اجزا در دستگاه هواساز (رطوبت زن و رطوبت گیر) می باشد که وابسته به تقاضای متقاضی و انتظارات مشتری نصب می شود. وظیفه کنترل دما و رطوبت در محیط داخلی را به عهده دارد.

سیستم کنترل بخش نهای و اصلی می باشد که وظیفه تنظیم سطح دما و رطوبت داخلی عهده دار است. در نهاین این ترکیب کامل و تضمین کننده عملکرد خاص هواساز صنعتی می باشد. به طور موثر موجب طراوت و شادابی هوای داخلی فضا برای پرسنل و ساکنین منزل می شود.

مزایا و معایب هواساز صنعتی

هواساز صنعتی در مطالب پیشین مفصل بیان شده است. اما در اینجا به اختصار به برخی نکات می پردازیم.دستگاه هواساز صنعتی که به منظور کنترل رطوبت، سرد و گرم کردن هوا، فیلتر کردن توسط کانال های اسپیرال در سرتاسر یک ساختمان یا کارگاه صنعتی هوا را به طور یکنواخت توزیع می نماید.

هر دستگاهی به مراتب با پیشرفت علم و تکنولوژی وسعت یافته و بروز می شود. ولی ممکن است دارای معایبی هم باشد که در این خصوص سیستم های فن کویل بررسی می کنیم. سیستم هایی که به ازای هراتاق یا سکشن از یک ساختمان دارای یک فن کویل می باشند.تمام فن کویل ها توسط لوله کشی سرد و گرم به چیلر و بویلر متصل می شوند.

فن کویل ها نیازی به کابل کشی ندارند. برتری که هواساز صنعتی نسبت به فن کویل دارد قدرت و توانایی این  دستگاه در حجم بالای هوادهی می باشد. می تواند این حجم از هوا را به داخل ساختمان تزریق نماید.

البته از این نظر در دو نوع معمولی و فول فرش تقسیم می شوند. تفاوت هر دو در این است که در مدل فول فرش هوا صدرصدی که داخل هواساز عبور می کند از بیرون تامین می شود و هیچ درصدی از داخل ساختمان مجددا وارد دستگاه نمی گردد.

1.هواساز صنعتی توانایی تزریق حجم بالایی از هوای سالم را به داخل ساختمان دارد و این گونه اکسیژن محیط را تامین می کند.

2.اگر در پروژه ای نیازمند دستگاهی برای کنترل هوای سرد و گرم و توام با کنترل رطوبت باشید پیشنهاد ما به شما هواساز صنعتی کولاک فن می باشد با کمک سیستم کنترل می تواند این فرآیند را به درستی انجام دهد.

3.هواساز صنعتی به لحاظ فیلتر کردن آلاینده ارجح ترین وسیله برا حذف آلودگی ها می باشد.

4.از معایب هواساز صنعتی این است که نمی توان به تنهایی از آن در سرمایش یا گرمایش استفاده کرد. هر قسمت بایستی به طور جدا و مستقل تهویه شود. اگر بخواهیم یک اتاق با دمای خاص داشته باشیم بدون تاثیرگذاری بروی اتاق های دیگر نیازمند فن کویل می باشیم. هواساز صنعتی فقط توانایی تولید هوا با یک دمای مشخص را دارد و توسط کانال های اسپیرال پراکنده نماید.

کاربرد هواساز صنعتی

هواساز صنعتی دستگاهی پیشرفته و ایده آل در جهت تهویه فضا توام با فیلتر کردن و کنترل رطوبت می باشد.در اینجا به اختصار برخی کاربردهای هواساز صنعتی ذکر می گردد.

1.استفاده از هواساز صنعتی در بییمارستان ها و مراکز درمانی

2.اتاق های تمیز یا کلین روم و آزمایشگاه های استریل

3.تالارهای پذیرایی و رستوران ها

4.دانشگاه ها و مراکز بهداشتی و آموزشی

5.فضای پاساژها و راهروها

6.سالن ها و باشگاه های ورزشی و بدنسازی

7.مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای

8.سالن های سینما و اجتماعات و نمایشگاه ها

کاربرد هواساز صنعتی در شیراز به اختصار عنوان شد که در مقالات پیشین بیشتر ارائه گردیده شده است.

قیمت هواساز صنعتی

قیمت هواساز صنعتی کولاک فن وابسته به فاکتورهای مختلفی می باشد که عبارتند از کمیت دبی حجمی که با واحد cfm یا فوت مکعب بر دقیقه می باشد. دبی همان ظرفیت هوادهی می باشد. قیمت پایه هواساز صنعتی براساس دبی تعیین می شود ولی فاکتورهایی مثل تجهیزات کنترل رطوبت، فیلترهای خاص مواردی هستند که باعث افزایش قیمت هواساز صنعتی می شود.

البته هر دستگاه با در نظر گرفتن نیاز کاربران و نوع سازه و آب و هوا طراحی و تولید می شود و برای هر دستگاه نمی توان قیمت واحد در نظر گرفت و پس از تعیین دبی و مشخصات فنی دستگاه قیمت تعیین می شود و هواساز صنعتی شرکت کولاک فن پرفروش ترین محصول این شرکت می باشد.امید است که با کاربرد هواساز صنعتی در شیراز بیشتر آشنا شده باشید.

پیشنهاد ما به شما برای رسیدن به کالای اصل و با کیفیت از هلدینگ کولاک فن خرید نمایید. شرکت کولاک فن معتبرترین تولید کننده انواع هواکش صنعتی و فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده و اگزاست فن و انواع هواساز صنعتی در شیراز می باشد.بدیهی ست که کاربرد هواساز صنعتی کارگشای صاحبان کسب و کار می باشد.هواساز صنعتی دستگاهی کاربردی که در ابتدای مقاله در مورد کاربرد هواساز صنعتی مطالب مفیدی ارائه گردید.

برای خرید محصول مورد نظر و کالای مرغوب هم اکنون اقدام نمایید. هلدینگ کولاک فن در شیراز منتظر شما عزیزان می باشد. برای مشاوره و اخذ قیمت به سایت کولاک فن WWW.KOOLAKFAN.COM مراجعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.