فن سانتریفیوژ در امیدیه

فن سانتریفیوژ در امیدیه

فن سانتریفیوژ در امیدیه

فن سانتریفیوژ در امیدیه، فن سانتریفیوژ هواکش صنعتی پرکاربرد که از محصولات شرکت کولاک فن می باشد. فن سانتریفیوژ یا اگزاست فن ابزار مناسبی برای سیستم تهویه مطبوع می باشد. شرکت کولاک فن طراح و ارائه دهنده انواع سیستم های تهویه مطبوع، فن صنعتی، هواکش سانتریفیوژ، اگزاست فن بکوارد و فوروارد، پلاگ فن، جت فن و.. در امیدیه می باشد. این شرکت معتبر با بهره گیری از آخرین دانش روز و بکارگیری نیروهای متخصص و زبده پذیرای سفارشات شما می باشد.

فن سانتریفیوژ در امیدیه به دلیل مکانیزم ایده آلی که دارد در ارگان ها و اماکن متعددی به کار می رود. فن سانتریفیوژ در امیدیه به منظور یک سیستم تهویه مطبوع بهترین گزینه برای تخلیه و اگزاست هوا می باشد. یکی از پرکاربردترین فضاهایی که با اعمال تهویه مطبوع توسط فن سانتریفیوژ ضروری می باشد فرودگاه و صنایع هوایی است.فن سانتریفیوژ در امیدیه یک محصول خاص که مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار می باشد.

مقدمه

در این مقاله قصد داریم کاربرد فن سانتریفیوژ در صنایع هوایی و تهویه فرودگاه را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان برای مشاوره و سفارش اطلاعات بیشتری را کسب نمایید. امیدیه یکی از شهرستان های استان خوزستان است و به دلیل گرمی بیش از حد هوا شبیه بصره و عراق می باشد و جزء مناطق گرمسیری به حساب می آید.

فرودگاه یکی از کلیدی ترین و مهم ترین مکان هایی که در اکثر شهرها به چشم می آید.افراد زیادی هستند که در این مجموعه ها مشغول به فعالیت می باشند. چرا که فرودگاه نقش مهمی در جابجایی افراد و مرسولات پستی و بار دارد. از دیرباز تاکنون فرودگاه های بسیاری ساخته شده و روند ساخت فرودگاه روبه افزایش است.

افراد بسیاری از فرودگاه استفاده می کنند به طوری که تخمین زده شده سال 2019 حدود 4.5 میلیارد نفر از فرودگاه های سرتاسر دنیا بهره مند بوده اند. در فرودگاه ها به منظور ایجاد یک هوای مطبوع و عاری از آلودگی اعمال سیستم تهویه این روند را میسر می سازد. یکی سیستم تهویه مطبوع پرقدرت می تواند هوای فضای داخلی فرودگاه را در طول سال تامین نماید.

ساختمان فرودگاه دارای کاربری های متعددی می‌باشد. بنابراین نیازمند یک سیستم تهویه مطبوع با ویژگی های خاص می باشد. ساختمان فرودگاه با سقف های مرتفع و دیواره های شیشه ای و بخش های امنیتی با محیط بسته، فروشگاه، راهروها و همگی نیازمند یک تصفیه هوا با بازدهی بالا است تا بتواند محیط مناسب و دور از آلودگی برای مسافران و کارمندان فرودگاه ایجاد نماید.

تهویه_مطبوع_فرودگاه_در_امیدیه

کاربرد سیستم تهویه مطبوع در فرودگاه

فرودگاه همانند دیگر ساختمان ها و برجهای تجاری دارای تجهیزات و دستگاه های تصفیه هوا می باشند. با در نظر گرفتن وسعت ساختمان های فرودگاه، رفت و آمد خودورها، جابجایی وسایل نقلیه پروازی و مسافران به محوطه فرودگاه نیازمند اعمال یک تهویه مطبوع در فرودگاه است. تجهیزات تصفیه در فرودگاه شامل موارد ذیل می باشد.

  1. چیلرها: مبدل های حرارتی و چیلر آب خنک برای ایجاد سرمای مناسب و خنک در محوطه داخلی ساختمان نظیر فرودگاه، منازل مسکونی و ساختمان های صنعتی به کار می رود. چیلرها می توانند در شرایط نامطلوب و نامساعد به آسانی فعالیت خود را انجام داده و عمل تهویه سالن را مرتفع سازند.

اما مهمترین و اساسی ترین نکته در کارکرد چیلرها فعالیت در حداقل آلودگی صوتی می باشد. ایجاد آلودگی صوتی و سروصدای طولانی در هنگام کارکرد چیلرها نه تنها در محیط های درونی فرودگاه می تواند آزار دهنده باشد حتی در محیط بیرون هم می تواند موجب نارضایتی افراد گردد.

بنابراین مهمترین و ارزشمندترین راه کار در جهت رفع آلودگی صوتی ناشی از عملکرد چیلرها استفاده از هواکش صنعتی بهینه با میزان سروصدای کم است. فن های صنعتی کولاک فن بهترین گزینه برای این موارد می باشند.

  1. هواساز
  2. سیستم های تهویه مطبوع
  3. پمپ های حرارتی

سیستم های تهویه مطبوع که در فرودگاه ها به کار می رود شامل فن های صنعتی آکسیال و فن سانتریفیوژ می باشد. صاحبان کسب و کار و کارفرمایان و حتی مدیران فرودگاه به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند از انرژی مصرفی فرودگاه بکاهند.

طبق بررسی های صورت گرفته هزینه انرژی مصرفی سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان فرودگاه به طور تخمینی 50 درصد کل هزینه های کل فرودگاهی می باشد.

طبق آمارهای بدست آمده مصرف روزانه انرژی الکتریکی و حرارتی یک فرودگاه در مقایسه با یک شهر کوچک با جمعیت 100,000 نفر است. طبق مطالعات انجام شده در دو فرودگاه واقع در کشور ایتالیا بیان شد که اگر سیستم های کنترل تهویه هوا اصلاح شوند و حتی سنسورها بدون هیچ گونه مشکلی باشند و انتشار گاز دی اکسید کربن در هر فرودگاه به میزان 3500 تن در سال کاهش می یابد و به مقدار 70,000 یورو در سال هزینه ها صرفه جویی می شود.

چه عواملی می تواند باعث صرفه جویی در سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع در فرودگاه گردد؟

  1. بهرهمندی از هوای بیرونی: در فرودگاه هایی که در مناطق خنک و آب و هوای معتدل واقع شده اند برای ایجاد تهویه فضای داخلی در برخی فصول سال از هوای خارج از محیط استفاده می کنند. این روش هزینه ای ندارد و این امر بواسطه باز و بسته کردن پنجره ها برای تهویه صورت می گیرد.
  2. بهرهمندی از گرمای اضافی: استفاده از واحد ریکاوری حرارتی بهترین گزینه در جهت صرفه جویی مصرف انرژی می باشد که مانع هدر رفتن انرژی گرمایی می گردد. گرمای حاصل از کارکرد سایر سیستم ها بجای اینکه به سمت بیرون هدایت شود و از ساختمان فرودگاه خارج گردد مجددا وارد ساختمان شده و باعث گرم شدن محیط داخلی فرودگاه می گردد.
  3. کاربرد فن های صنعتی با سرعت متفاوت:تغییر سرعت فن ها در سیستم های هواساز، دچیلرها و سایر دستگاه های تهویه به عنوان یک روش در جهت کاهش انرژی مصرفی می باشد. چنانچه فعالیت سیستم های تهویه مطبوع در فرودگاه های با بیشترین دور فن باشد میزان مصرف انرژی بسیار بالا می رود. استفاده از فن های سانتریفیوژ کولاک فن گزینه مناسبی برای رفع افزایش میزان انرژی مصرفی می باشد.
  4. سرویس کردن سیستم های تهویه مطبوع فرودگاه: طبق آمار بدست آمده مشخص شده است که کارکرد فن های سانتریفیوژ سیستم های تهویه مطبوع با پایش، عملکرد بهتری داشته اند. سرویس کردن مستمر دستگاه های تهویه فرودگاهی باعث می شود در هنگام بروز مشکل به آسانی برطرف گردد و از بروز به سایر قسمت های دیگر جلوگیری شود.

ایجاد سیستم تهویه مطبوع در هواپیما

صنایع هواپیمایی و هوانوردی برای ایجاد تهویه مطبوع اصطلاحات ریز و خاصی دارند که تحت عنوان ECS یا environment control system یا (سیستم کنترل محیط) می باشد. به طور مثال در کشورهایی که آب و هوای سرد دارند. مانند سیبری دمای هوا داخل کابین می تواند تا 32 درجه سلیسیوس تنظیم شود. و اگر هواپیما وارد منطقه گرمی شود هوا داخل کابین تا 16 درجه سلیسیوس تنظیم می شود.

زمانی که هوای تازه و تهویه شده به داخل کابین وارد می شود یک محیط تحت فشار بوجود می آورد که موجب راحتی و آسایش خدمه پرواز و مسافران می گردد. مشکلاتی مانند هایپوکسیا( کم اکسیژنی) در ارتفاعات جلوگیری می کند.

معمولا در شرکت هواپیمایی برای کاهش مصرف سوخت ارتفاع پرواز حدود 39,000 پا در نظر گرفته می شود. موتورهای جت که در انتهای هواپیما واقع شده اند نقش یک نیروی پیشران را ایفا می کنند. و باعث سهولت حرکت در هواپیما می شوند. در نتیجه هوای تنفسی افراد حاضر در هواپیما را فراهم می کنند. طراحان و مهندسان هواپیما از طریق هوایی عبوری قسمت کم فشار کمپرسور که از موتور جت هدایت می شود به عنوان منبعی برای هوا تنفسی مسافران و خدمه ایجاد کرده اند.

این طراحی باعث می شود تا از هزینه های جانبی که در جهت تامین هوای مورد نیاز مسافران بکار می رود کاسته شود و باعث پایین آمدن اضافه وزن ناشی از سیستم های تهویه شود. بزرگترین دلیل استفاده از قسمت کم فشار موتور جت این است که فاصله زیادی با محفظه احتراق موتور دارد. در نتیجه مانع از ورود گازهای سمی ناشی از احتراق، سوخت هواپیما و یا هوای بسیار داغ به درون سیستم تهویه مطبوع هواپیما می شود.

عملکرد تهویه هواپیما به چه صورت انجام می پذیرد؟

هنگامی که هوای داغ ورودی از سمت موتور جت هواپیما توسط هوای ورودی از دریچه پایین با هم برخورد می کند خنک می شود. انتقال گرما توسط این دو جریان هوا در یک مبدل حرارتی انجام می شود. هر دو جریان هوا بدون برخورد مستقیم با یکدیگر تبادل گرمایی دارند.

هوای خنک کننده ورودی به هواپیما که برخلاف حهت حرکت هواپیما است بعد از پایین آوردن دمای ورودی از موتور، از هواپیما خارج می گردد. سپس هوای خنک شده توسط موتور جت هواپیما وارد می شود و از یک گردش هوا عبور می کند. دستگاه مذکور با ایجاد کاهش فشار وارده بر هوای ورودی باعث کاهش دمای آن می شود. سپس هوای سرد از طریق یک کندانسور در جهت حذف بخار آب اضافی از دستگاه می شود و سپس وارد کابین می گردد. بدین ترتیب پروسه تهویه مطبوع در هواپیما صورت می گیرد.

با تزریق چنین هوایی به بخش داخلی هواپیما هوای داخلی دچار خشکی بیش از حد می شود. بنابراین هوای تهویه شده در هواپیماهای مدرن امروزی ترکیبی از هوای بیرونی و هوای برگشتی درون کابین است. هوایی که از طریق سیستم تهویه هوایی به داخل هدایت می شود از ارتفاع 35,000 پایی از سطح زمین رطوبت بسیار کمی دارد.

این هوای مطبوع از سیستم تهویه از کمپرسور کم فشار موتور جت هواپیما می گذرد و بسیار خشک و سرد می باشد. مهمترین دلیل عدم رطوبت هوای داخل کابین جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی است. قطعا مشخص است که رطوبت اضافی در تهویه مطبوع می تواند باعث خوردگی و تخریب سیستم های درونی هواپیما شود.

تهویه هواپیما بصورت زمینی:

این نوع تجهیزات به صورت سیار در باند فرودگاه وجود دارند. و عمل تهویه هوا زمانی که هواپیما واقع در باند می باشد انجام می دهند. این واحدهای سیار تهویه از طریق داکت های منعطف به کابین متصل می شود و امر تهویه هوا به سهولت انجام می گیرد.

سپاس که تا انتهای مقاله ما را یاری رساندید. اگر به دنبال کالای باکیفیت و مرغوب می باشید پیشنهاد ما این است که فن سانتریفیوژ در امیدیه را از شرکت کولاک فن واقع در شهرستان امیدیه خریداری نمایید. شرکت کولاک فن بزرگترین تولید کننده انواع فن صنعتی و هواکش سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد، فن آکسیال و هواکش مرغداری، انواع فن انتقال مواد و فن فشار مثبت با بکارگیری از مواد اولیه مرغوب و تیم متخصص در خط تولید آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. برای مشاهده محصولات و گالری پروژه ها به وب سایت ما به نشانی www.koolakfan.com  مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کادر فروش تماس حاصل فرمایید. برای ارتباط به صفحه تماس با ما مراجعه نموده و از طریق شماره های درج شده ارتباط برقرار نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.