کاربرد اگزاست فن در شیراز

کاربرد اگزاست فن در شیراز

کاربرد اگزاست فن در شیراز

اگزاست فن کولاک فن یک ابزار کاربردی و مهم در جهت بهبود کیفیت هوا توام با ایجاد یک محیط بهداشتی و سالم که از اهمیت چشمگیری برخوردار است. اگزاست فن با ایجاد نیروی گریز از مرکز، توانایی دفع آلودگی و بوهای نامطبوع از محیط را به عهده دارد و بطور همزمان می تواند هوای سالم و تازه را درون فضا ایجاد کند.

کاربرد اگزاست فن در محیط های بسته وسیع و گسترده که دسترسی به تهویه طبیعی ندارند امری مهم و ضروری است. نصب اگزاست فن باعث تسریع تهویه فضا و دفع آلودگی می شود. منعطف بودن این ابزار باعث شده در کاربری های متفاوتی بکار رود، حمل و نقل آسان و سهولت در نصب از مزایای این وسیله محبوب می باشد.

شرکت کولاک فن بزرگترین تولید کننده انواع هواکش صنعتی و فن سانتریفیوژ در دو نوع کاربری دمنده و مکنده در شیراز و اقصی نقاط کشور ایران می باشد. کارخانه در شهر شیراز و دارای نمایندگی فروش در شهرهای شمالی و جنوبی کشور ایران است.

مقدمه

روند صعودی آلودگی های زیست محیطی و انتشار مواد شیمیایی در محیط، معضل کیفیت هوا در فضاهای داخلی کارخانه ها و سوله صنعتی به دنبال دارد. استفاده از اگزاست فن به عنوان یک فناوری پیشرفته و مدرن قادر است که این معضل بزرگ را بهبود بخشد. با تامین هوای پاک و سالم فضایی سرشار از تازگی و پاکی را به ارمغان بیاورد.

تا اینجای مقاله قطعا حضور پر اهمیت و چشمگیر اگزاست فن در جهت ایجاد محیط سالم و تازه را متوجه شدید. در مورد چیستی اگزاست فن و کاربردهای آن در مقالات پیشین به طور مفصل توضیحاتی ارائه شده است که با مرور بر مطالب می توانید اطلاعات لازم و مفصلی کسب نمایید.

اگزاست فن به دلیل مکانیزم گسترده ای که دارد در انواع متفاوت و با کاربری های گوناگون ارائه می گردد. در وب سایت کولاک فن انواع اگزاست فن با تصاویر و ارائه فیلم به نمایش گذاشته شده است. شما بیننده گرامی برای هر مورد می توانید شناخت بهتر و دقیق تری داشته باشید و در انتخاب فن مناسب کمک شایانی به شما می کند.

اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن در شیراز یک دستگاه کاربردی و حیاتی در بهبود کیفیت هوا و تهویه فضاهای متفاوت مانند کارگاه و کارخانه می باشد. اگزاست فن با مکانیزم ویژه توانایی اگزاست و دفع هوای آلوده را باجایگزین کردن هوای تازه و پاک به عهده دارد. فرآیند تخلیه هوا توسط اگزاست فن بدین ترتیب می باشد که با تحریک جریان هوای اطراف، هوای آلوده و بازیافتی وارد فن می شود و سپس هوای سالم و تمیز وارد محیط می گردد.

اگزاست فن طی فرآیند جابجایی مانع از انباشته شدن هوای راکد، استاتیک و آلوده می شود و به آسانی تعویض هوا صورت می گیرد. عملکرد تصفیه هوا طی یک فرآیند موثر به شیوه ساده و خاص انجام می شود.

کاربرد اگزاست فن در شیراز

بدون شک هیچ یک از افراد در محل کار و منزل مشاهده قارچ و کپک برایش خوشایند نمی باشد. عواملی که موجب تولید مواد مضر و خطرناک می شود بر روی سلامت انسان ها و ابتلا به مشکلات تنفسی تاثیر بسیاری دارند. بنابراین نصب اگزاست فن در مناطق مرطوب و مکان هایی که بیشتر در معرض آلودگی زیست هستند امری ضروری است و موجب پاک شدن محیط از قارچ و کپک می شود.

یکی از کاربردهای اگزاست فن به عنوان تهویه در حمام ها و آشپزخانه و سایر فضاهای کوچک برای رفع بوی نامطبوع و حذف رطوبت با ایجاد تهویه در حمام ها، آشپزخانه ها و سایر فضاهای کوچک برای رفع بوی نامطبوع و حذف رطوبت با ایجاد تهویه مناسب می باشد.

فن های اگزاست به طور مداوم و مستمر بدون نیاز به تهویه طبیعی می توانند هوای تازه را تامین کرده و از آلودگی و رطوبت جلوگیری کنند. در محیط های صنعتی، تجاری، تفریحی تصفیه هوا مستلزم وجود اگزاست فن می باشد. اگزاست فن به آسانی قابل نصب در ساختمان های مرتفع، تجاری، هتل، پارکینگ و تونل های تهویه و تصفیه هوا می باشد.

هدف اصلی از اعمال چنین دستگاهی ایجاد هوای تازه و پاک و جلوگیری از گسترش آلودگی هوایی و دود می باشد. اگزاست فن علاوه بر ایجاد یک تهویه مطبوع مقاوم در برابر حریق می باشد و ایمنی محیط را تضمین می نماید. تعبیه اگزاست فن در چنین محیطی در زمان آتش سوزی مانع از انتشار دود و گازهای سمی می شود.

اگزاست فن به دلیل مکانیزم فوق العاده ای که دارد و کاربردهای وسیع قابل استفاده در صنعت، تجارت، ایمنی نقش بزرگ و حیاتی را در بهبود کیفیت هوا در ایجاد محیط سالم به عهده دارد. استفاده مستمر و بهینه از چنین فناوری موجب مرتفع شدن اکثر نیازهای بشر در شرایط محیطی خاص می شود و تاثیرات قابل توجهی در بهبود زندگی افراد در محل کار و منزل دارد.

در مورد کاربرد اگزاست فن خلاصه ای بیان شد در ذیل به ادامه آن خواهی پرداخت؛

1.کاربرد اگزاست فن در بیمارستان ها و محیط های بهداشتی

به طور روزمره خیلی از محیط های بهداشتی و استریل همانند اتاق عمل، واحدهای مراقبت ویژه و اورژانس برای ایجاد یک هوای تصفیه شده و تازه نیازمند اگزاست فن می باشند. این فن صنعتی عامل مهمی در دفع توزیع عفونت و باکتری می باشد و می تواند هوای تمیز و تازه را وارد محیط های استریل نماید.

2.کاربرد اگزاست فن در صنایع غذایی

کاربرد فن صنعتی اگزاست برای ایجاد یک محیط مطبوع و پاکیزه مانند کترینگ، آشپزخانه صنعتی و قطعا فضایی که طبخ غذا صورت می گیرد بسیار مهم است. پاکسازی چنین محیط هایی از شر بوهای نامطبوع و ایجاد شرایط بهداشتی مطلوب در اولویت می باشد. فن صنعتی کولاک فن در این زمینه می تواند بهترین گزینه باشد.

3.اهمیت اگزاست فن در صنایع شیمایی و داروسازی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم یکی از کاربردهای ویژه اگزاست فن در تهویه و تصفیه صنایع شیمایی و داروسازی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود ترکیبات گازی آلوده و سمی تاثیرات منفی بر روی سلامتی کارکنان دارد و باعث ایجاد مشکلات ریوی و تنفسی می شود به کمک اگزاست هوا، توسط فن سانتریفیوژ این امر میسر می شود.

4.کاربرد اگزاست فن در فضاهای عمومی

اگزاست فن در فضاهای عمومی مانند سینما، تئاتر، مرکز خرید موجب بهبود هوای محیط می شود. هوای آلوده و ناسالم از طریق جابجایی و تخلیه جای خود را به هوای پاک و سالم می دهد.

5.کاربرد اگزاست فن در فضای زیرزمین و تونل ها

قطعا بیشترین تهویه و ایجاد هوای سالم مربوط به تونل ها و فضاهای زیرزمینی می باشد. این فضاها دسترسی کمی به تهویه طبیعی دارند و تخلیه هوا از این طریق تقریبا غیر ممکن می باشد. بنابراین نصب اگزاست فن برای ایجاد فرآیند تصفیه هوا نقش شایانی دارد.

تنفس دود خودروها و استشمام گازهای سمی اتومیبل ها بسیار خطرناک است که با قرارگیری اگزاست فن حفظ ایمنی و بهبود تهویه اثرگذار است. اگزاست فن ها با کاربری های گوناگون می توانند بطور گسترده در صنایع مختلف و محیط های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند.

این دستگاه ها نقش مهمی در تصفیه و تهویه هوا دارند و باعث بهبود محیط های کارخانه می شوند.

انواع اگزاست فن ها

بطور کلی اگزاست فن ها به سه دسته عمده تقسیم می شوند که شامل اگزاست فن سقفی، فن اکسیال و یوتیلتی و اما از لحاظ نوع فن به دو دسته آکسیال و سانتریفیوژ تقسیم می شود. اگزاست فن ها دارای دو عملکرد متفاوت هستند که در نوع اول گردش هوا و نوع دوم تخلیه هوا یا خروج تقسیم می شود.

اگزاست فن با گردش هوا بدین ترتیب است که هوا ابتدا فیلتر شده و پس از پاکسازی کامل مجددا به  محیط بازگشت خواهد شد. در فضاهایی مانند اتاق تمیز یا کلین روم بدلیل اینکه نیازمند هوای استریل و پاک بطور مستمر می باشند. کاربرد یک دستگاه تصفیه مانند اگزاست فن و هواساز امری ضروری است.

در اتاق تمیز ابتدا هوا توسط یک دستگاه اگزاست فن فیلتر می شود سپس به یک هوای پاک عاری از آلودگی تبدیل می شود و این هوای سالم وارد محیط می گردد. اگزاست فن با مکش، هوای آلوده را به سمت خارج انتقال می دهد. چرخش مداوم همواره باعث تولید هوای سالم و جاری می شود.

نکات قابل توجه و مهم در مورد اگزاست فن  

1.بدنه اصلی اگزاست فن: اگزاست فن مانند سایر دستگاهای الکتریکی از طریق انرژی الکتریکی تغذیه می شوند. بدنه اصلی شامل جریانی از برق می باشد که از تمام بخش های مختلف آن عبور می کند تا با چرخش موتور موجب حرکت پره ها شود.

2.عملکرد پره های اگزاست فن: به هنگام روشن شدن اگزاست فن و وارد شدن انرژی الکتریکی به موتورها، پره های فن شروع به چرخش می کنند. هوای اطراف تحریک شده با چرخش پره ها به سوی فن کشیده می شوند و مقدار زیادی از هوا جذب می شود.

دستگاه اگزاست فن باعث می شود هوای گرم و راکد از اتاق یا محفظه خارج شده و هوای تازه و خنک به داخل وارد شود. گردش هوا در محیط های بسته و فضاهایی که قابلیت تهویه طبیعی ندارند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

3.اهمیت ترموستات: بسیاری از دستگاه های اگزاست فن مجهز به ترموستات می باشند. ترموستات زمانی شروع به فعالیت می کند که هوا با دمایی بالا وارد اتاق یا فضا شود. با ارسال هوای گرم به سوی اگزاست فن، پیامی به اگزاست فن فرستاده می شود.

پس از ارسال پیام، موتور به حرکت در می آید و پره ها را به چرخش می افتند. بدین ترتیب دمای هوا تنظیم می شود تا جایی که هوا خنک تر شود.

4.موقعیت فن: چنانچه قصد نصب اگزاست فن دارید سعی کنید تا حد مقدور آن را در ارتفاعات نصب نمایید. تجربیات شاهد این امر بوده اند که اگزاست فن هر چه در ارتفاعات قرار گیرد و نزدیک به سقف باشد عملکرد بهتری را خواهد داشت.

به طور نرمال هوای گرم به دلیل سبک بودن تمایل زیادی دارد که به سمت بالا برود و نزدیک به سقف شود. اگر فن پایین تر از سقف نصب گردد، حجم زیادی از هوای گرم از دست می رود. در نتیجه کارکرد موثر نخواهد داشت.

بدیهی است هرچه هوای گرم بیشتری وارد اگزاست فن شود مقدار بیشتری از آن جذب خواهد شد و مقدار بیشتری از هوای راکد اتاق خارج می گردد. در ادامه هوای تازه و سالم و خنک با سرعت بالاتری جایگزین و در زمان اندکی به اتاق خواهد رسید.

نتیجه گیری

اگزاست فن یک وسیله کاربردی به عنوان یک فناوری مهم در عرصه صنعت بوده است که کمک چشمگیری در تهویه و تصفیه هوا داشته است. بهبود کیفیت هوا و ایجاد محیط سالم و تازه در کارخانه ها، کارگاه ها نقش مهمی در بهبود سلامت و راحتی پرسنل دارد.

اگزاست فن قابل نصب در منزل هم می باشد می تواند با فرآیند سانتریفیوژ آلودگی های مختلف را تخلیه و پاکی هوا را تضمین نماید. هوای سالم عاری از آلودگی و مناسب برای تنفس است. نصب اگزاست فن علاوه بر بهبود کیفیت هوا، ترکیبات شیمایی و مضر را دفع کرده و هوای پاک و عاری از رطوبت را ارائه می دهد.

به طور خلاصه باید عنوان کرد بینندگان عزیز اگر در حیطه کسب و کار خود نیازمند هوای سالم و عاری از آلودگی و بخارات ناشی از مواد شیمیایی در محیط کار می باشید. به کمک اگزاست فن کولاک فن می توانید نیاز خود را مرتفع سازید.

هلدینگ کولاک فن معتبرترین تولید کننده انواع فن صنعتی و هواکش، اگزاست فن مکنده و دمنده و فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد، فن انتقال مواد، فن فشار مثبت و .. پلاگ فن، جت فن، ایرواشر، هواساز صنعتی و غیره … می باشد. این شرکت مورد تایید و حمایت چهار مجوز رسمی از قبیل استاندارد اروپا، گواهینامه فنی وزارت مسکن و شهرسازی و نشان استاندارد ملی ایران می باشد. مشتریان وفادار ما معتمدان بازار و افراد موفق در مشاغل برتر صنعتی و غیر صنعتی هستند. کارخانه کولاک فن واقع در شهر شیراز و دارای نمایندگی فروش در اقصی نقاط کشور ایران می باشد. کارشناسان فروش همه روزه آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و… می باشد.

برای مشاوره رایگان و اخذ قیمت به وب سایت کولاک فن به نشانی www.koolakfan.com مراجعه نموده. از طریق صفحه تماس با ما با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید. نمونه محصولات ارسالی و پروژه های اجرا شده در گالری می توانید مشاهده نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.