فن سانتریفیوژ در مسجد سلیمان

فن سانتریفیوژ در مسجد سلیمان

فن سانتریفیوژ در مسجد سلیمان

فن سانتریفیوژ در مسجد سلیمان یکی از پرکاربردترین دستگاه های سیستم تهویه مطبوع در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی می باشد. با مکانیزم خاصی که دارد می تواند به آسانی فرآیند اگزاست و جابجایی جریان هوا را میسر سازد. فن سانتریفیوژ کولاک فن در مسجد سلیمان پرفروش ترین هواکش صنعتی در زمینه تهویه هوا می باشد.

شرکت کولاک فن تولید کننده انواع هواکش صنعتی در دو نوع کاربری مکنده و دمنده تحت عنوان اگزاست فن بکوارد و فوروارد، ایرواشر، فن انتقال مواد، سیکلون، زنت، فن فشار قوی و… با بکارگیری بهترین مواد اولیه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

مسجد سلیمان یکی از شهرستان های استان خوزستان است و به دلیل کشف منایع نفت، آغاز عملیات استخراج نفت با حفر چاه انجام شد، این شهر بتدریج در اطراف میدان نفتی شکل گرفت. مسجد سلیمان دارای اولین چاه نفتی در خاورمیانه می باشد. مسجد سلیمان همانند دیگر شهرهای استان خوزستان آب و هوای نسبتا خشک با تابستان های گرم و زمستان های مدیترانه ای می باشد.

مهمترین رود این منطقه کارون می باشد. مسجد سلیمان نخستین شهر صنعتی ایران است. وجود اولین چاه نفت خاورمیانه با ساخت کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تولید برق گواه این مطلب است. هم اکنون مسجد سلیمان در بخش صنعت یکی از قطب های صنعتی ایران محسوب می شود.

مسجد سلیمان یک شهرستان صنعتی دارای کارخانجات صنعتی شامل کارخانه تولید سیمان کارون، سد نیروگاه مسجد سلیمان که برای سومین سال پیاپی رتبه اول برق را کسب نموده است.در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد کاربرد فن صنعتی سانتریفیوژ و فن آکسیال در نیروگاه های برق را مورد بررسی قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مقدمه

استفاده از فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده و فن آکسیال به دلیل مکانیزم خاص در اکثر برج های تجاری، بیمارستان ها، کارخانجات و فروشگاه ها رواج پیدا کرده است. یکی از فضاهایی که در آن فن سانتریفیوژ و فن صنعتی بسیار قابل رویت است و کاربرد بسیاری دارد، نیروگاه های تولید برق است.

مثلا بویلرهای موجود در نیروگاه های تولید برق حرارتی از انواع متفاوت فن سانتریفیوژ در جهت تامین هوای مورد نیاز برای احتراق و تهویه استفاده می کنند. بسیاری از فن های صنعتی در نیروگاه های تولید برق استفاده می شوند که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

انواع فن صنعتی در نیروگاه تولید برق

در اکثر نیروگاه های تولید برق در سراسر دنیا، بویلر وظیفه تولید برق و انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. در واقع وظیفه اصلی بویلر در نیروگاه های برق حرارتی تبدیل آب به بخار به کمک انرژی حرارتی تولید شده توسط ذغال سنگ، چوب، سوخت های فسیلی و یا گاز می باشد. در بویلر از فن های صنعتی برای اگزاست و تخلیه جریان هوا، گاز و غیره استفاده می شود. ابعاد و اندازه فن های صنعتی متناظر با ظرفیت و ابعاد بویلرها می باشد.

بویلرها به چه منظور از فن صنعتی استفاده می کنند؟

  1. اکسیژن رسانی به سوخت جهت احتراق
  2. اگزاست گازهای تولید شده طی فرآیند احتراق
  3. ارسال بهینه سوخت به محل احتراق
  4. یکنواخت کردن میزان گاز برای بهبود فرآیند انتقال حرارت

در نیروگاه های تولید برق از سه مدل فن صنعتی استفاده می شود؛

فن مکنده، فن رادیال، فن بازگردشی

از فن های صنعتی مکنده در نیروگاه های تولید برق برای ایجاد جریان گاز در بویلرها استفاده می شود.

فن های مکنده در نیروگاه تولید برق به دو دسته تقسیم می شود. Forced draft fan و  induced draft fan

فن مکنده،Fd:

این مدل فن در بویلر برای تامین هوای مورد نیاز در جهت احتراق است. وظیفه اصلی و کاربردی فن Fd هدایت هوای بیرونی از طریق پیش گرم کن به داخل کوره می باشد. فن Fd در قسمت ورودی بویلرها استفاده می شود. با قرارگیری فن در بخش ورودی هوای بویلر ،محیط کاری تمیز می شود و در بهترین حالت بهینه به فعالیت می پردازد.

به طور نرمال فن هایی که به عنوان فن Fd در نیروگاه های برق بکار گرفته می شود دو مدل فن سانتریفیوژ و فن اکسیال می توان نام برد. علاوه بر موارد مذکور از فن سانتریفیوژ بکوارد در این بخش ها استفاده می گردد. در فن سانتریفیوژ از دمپرها در قسمت ورودی و خروجی برای هدایت بهتر جریان هوا و کنترل بهتر استفاده می شود.

فن رادیال،ID:

فن مکنده Id در سیستم بویلر در بخش خروجی به عنوان اگزاست فن بکار گرفته می شود. فن مکنده Id با ایجاد یک فشار منفی و مکش در بخش خروجی بویلر، حرارت و گازهای ناشی از احتراق کوره را خارج می نماید.

فن Fd در بخش ورودی و Id در بخش خروجی بویلر تعبیه می شود. به دلیل اینکه فن Id در بخش خروجی تعبیه شده است و مدام با گازهای آلوده و داغ مواجه است. بنابراین بیشتر در معرض فرسایش و خرابی می باشد. این دلایل مزید بر علت است که در جهت افزایش عملکرد بهتر و جلوگیری از توقف کار از انواع فن سانتریفیوژ رادیال، بکوارد، فوروارد استفاده می شود. فن های سانتریفیوژ با هر نوع کاربری در برابر ذارت معلق و آلودگی هوا بسیار مقاوم هستند.

فن PA: فن Pa نوعی فن سانتریفیوز ولی با فشار بالا می باشد. این فن سانتریفیوژ در نیروگاه ها نسبت به سایر فن ها در محیط های پاکیزه فعالیت می کنند. فن PA وظیفه انتقال هوا و سوخت مورد نیاز به کوره را به عهده دارد. وظیفه فن Pa در نیروگاه های تولید برق تامین اکسیژن مورد نیاز برای انتقال زغال سنگ پودر شده از آسیاب به کوره می باشد.

فن Pa با ایجاد جریان هوای مثبت باعث خرد کردن زغال سنگ، موجب انتقال مخلوط هوا و زغال سنگ پودر شده از خردکن به کوره می باشد. فن های صنعتی Pa از دو گروه عمده فن سانتریفیوژ و فن آکسیال انتخاب می شود.

فن بازگردشی گاز

برای ایجاد بالانس و تعادل دما و بخار موجود در بویلر از فن بازگردشی استفاده می شود. فن بازگردشی برای اگزاست گازهای خروجی اکونومایزر و ورودی پیش گرم کن بکار می رود. برای هدایت گازها و بخارات موجود در کوره و قسمت های دیگر کاربرد دارد.

فن بازگردشی قرار گرفته در نیروگاه باعث کاهش نیتروژن اکساید منتشر شده در مشعل ها می گردد. با انتشار نیتروژن اکساید در سطح وسیعی از آلاینده های هوا وسعت می یابد که کنترل آنها امر مهمی است. این آلاینده های منتشر شده در نتیجه انجام احتراق و ترکیب اکسیژن و نیتروژن صورت می گیرد. در این مرحله با اعمال فن باز گردشی می توان از خروج گازهای بویلر و وارد شدن به محفظه احتراق کوره تا حد زیادی جلوکیری کرد.

با در نظر گرفتن افزایش میزان گازهای خروجی و سایر آلاینده ها در چنین محیطی کاربرد فن بازگردشی انتخاب ایده آلی نیست و ممکن است سریع دچار فرسایش و خرابی شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از خرابی از فن سانتریفیوژ بکوارد یا فن سانتریفیوز مکنده استفاده شود.

کاربرد انواع فن های صنعتی در نیروگاه ها از اهمیت ویژه ای برخودار است. فن های صنعتی سانتریفیوژ در جهت تامین هوای مورد نیاز جهت احتراق و خارج کردن گازهای حاصل بکار می رود. بیشترین کاربرد فن های صنعتی در نیروگاه های تولید برق حفظ دما و بخار در کوره های احتراق است.

سپاس که تا انتهای مقاله ما را یاری کردید.

نتیجه

اگر به دنبال فن صنعتی با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش می باشید هم اکنون سفارش دهید.کارفرمایان و کارکنان کارخانجات صنعتی همواره به دنبال ایجاد شرایط ایده آل برای حفظ سلامت خط تولیدشان هستند. عوامل تولید کننده مانند اپراتورها یا دستگاه های مربوطه لازم است که شرایط آرگونومیک و ایمنی را در نظر بگیرند. فن های هواکش سانتریفیوژ یکی از تجهیزات ضروری و مهم بخش صنعتی است.

این وسیله کاربردی معایبی نیز دارد که عدم توجه به آن باعث پایین آمدن کیفیت خط تولید می شود. اگر شما بینندگان گرامی به دنبال فن سانتریفیوژ بکوارد هستید با مراجعه به وب سایت کولاک فن به نشانی www.koolakfan.com  محصول مورد نظر خود را با قیمتی مقرون بصرفه و با راندمان بالا و کیفیت مطلوب خریداری نمایید.

محصولات کولاک فن اصل و با کیفیت تحت تایید و حمایت چهار مجوز رسمی نظیر گواهینامه CE  و گواهینامه فنی وزارت مسکن و شهرسازی و نشان استاندارد ملی ایران می باشد.مشتریان وفادار ما افراد موفق و مشاغل برتر صنعی و غیر صنعتی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش و اخذ قیمت با کارشناسان فروش از طریق شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید. هم اکنون برای خرید اقدام نمایید. شرکت کولاک فن تولید کننده انواع هواکش و فن صنعتی، فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده در مسجد سلیمان پذیرای سفارشات شما می باشد.

این شرکت معتبر دارای نمایندگی فروش در اقصی نقاط کشور می باشد. کارخانه شرکت کولاک فن واقع در شهر شیراز می باشد. برای تماس و مشاوره به وب سایت ما مراجعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.