قیمت کانال اسپیرال در تهران

قیمت کانال اسپیرال در تهران

فهرست مطالب

قیمت کانال اسپیرال در تهران

کانال اسپیرال در تهران ابزاری کاربردی در صنعت تهویه مطبوع به حساب می آید. کانال اسپیرال از بهم تنیدگی یک تسمه ممتد از ورق آلومینیوم، گالوانیزه و یا استیل می باشد. کانال اسپیرال کولاک فن در تهران جزء سریعترین و مقرون بصرفه ترین نوع کانال فلزی که در زمینه داکت های تهویه مطبوع در کاربری های متفاوتی کاربرد دارد.

کانال اسپیرال دارای ظاهری شکیل و با کیفیت است و فراتر از سایر کانال های هوا می باشد. کاربرد این محصول در صنعت تهویه مطبوع به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. هلدینگ کولاک فن در تهران با بهرهمندی از ماشین آلات و تجهیزات نوین در زمینه تولید این محصول افتخار دارد که اطلاعات بیشتری در مورد قیمت کانال اسپیرال در اختیار شما مصرف کنندگان گرامی قرار دهد.

کانال اسپیرال در تهران از بهم تنیدگی ورق های تسمه از جنس گالوانیزه(مصارف عمومی)، آلومینیوم(مناطق مرطوب) و یا استیل(محیط های بهداشتی و ضدعفونی شده) با اتصالات درز مورب تولید می شود. درز ایجاد شده در سطح داخلی کانال باعث جریان بهتر هوا و با حداقل اصطکاک صورت می گیرد.

بدین ترتیب جریان هوا با بیشترین دبی و بازدهی انتقال می یابد. درزهای ایجاد شده گرد و بدون انقطاع باعث هوابندی کامل کانال اسپیرال در طول خود می گردد و از هر گونه افت فشار و نشتی در طول کانال ممانعت به عمل می آید.

انواع_کانال_اسپیرال_در_تهران

کانال اسپیرال چیست؟

کانال اسپیرال محصولی از خانواده کانال های مورد تایید استانداردهای بین المللی و داخلی می باشد که در زمینه سرمایش گرمایش، تهویه هوا، انتقال هوا(رفت و برگشت)، اگزاست هوا مورد استفاده همگان قرار گرفته است. این ابزار کاربردی را می توان در ساختمان های مسکونی یا تجاری بکار برد. کانال اسپیرال با سطح مقطع گرد و معمولا با متریال فولاد گالوانیزه و آلومینیوم و استیل طراحی و عرضه می گردد.

تولید کانال اسپیرال بصورت ماشینی، موجب بالا رفتن دقت کار در تولید و کاهش زمان آماده شدن محصول می شود. در روند تولید کانال اسپیرال، کیفیت و کاهش زمان تولید حرف اول را می زند.

به همین دلیل است که اکثر مهندسین و کارفرمایان گرایش ویژه ای نسبت به استفاده از کانال اسپیرال در روند هوارسانی در مبحث تهویه مطبوع دارند. به دلیل دقت بالا در کیفیت و تسریع زمان تولید امکان انبار کردن این کانال با قطرها و سایزهای متفاوت وجود دارد.

کانال_اسپیرال_گرد_در_تهران

انواع کانال اسپیرال در تهران

کانال اسپیرال با آلیاژهای متفاوتی در این زمینه تولید می شود. این محصولات جزء مهمی در سیستم تجهیزات ساختمانی و تاسیسات بکار می روند. این کانال ها در انواع کاربری و با در نظر گرفتن شرایط کار تقسیم می شوند و یکی از پرکاربردترین نوع کانال اسپیرال در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد.

کانال اسپیرال گالوانیزه با مقطع دایره ای شکل و درزبندی مارپیچی ابزار مناسب در کانال تهویه هوا می باشد که به دلیل مزایا و کاربردهای متعددی که دارد. جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های سنتی گرد و با درزهای مستقیم است و همین امر موجب محبوبیت روز افزون شده است.

کانال اسپیرال گالوانیزه وجه تمایز گستره ای نسبت به دیگر آلیاژها دارد. نظیر بالا بودن سرعت ساخت، استحکام بالا، شرایط و امکانات آسان برای نصب، توانایی تحمل فشار، سرعت مناسب در جهت عبور جریان هوا که کانال اسپیرال کولاک فن در کاربری های متفاوتی مانند سیستم های تهویه مطبوع، تخلیه بخارات، گازهای سمی و همچنین انتقال پودر و دانه های غلات و موارد متعدد دیگر مورد استفاده است.

کانال اسپیرال گالوانیزه در موارد گوناگونی کاربرد دارد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  1. تاسیسات کارخانجات
  2. ورزشگاه ها
  3. اماکن عمومی
  4. راه سازی و پل سازی
  5. طراحی داخلی بناها و موادی دیگر که می توان کانال اسپیرال گالوانیزه را بصورت نما یا اکسپوز به کار برد. مانند بیمارستان ها، سوله های صنعتی و کارگاهی، سالن های بدنسازی، استادیوم ها، سرویس های بهداشتی، کترینگ و آشپزخانه های صنعتی می باشد.

نحوه ساخت کانال اسپیرال در تهران

اگر بخواهیم نحوه تولید کانال اسپیرال به طور اختصار توضیح دهیم. باید این گونه عنوان کرد تسمه ای که کانال را تولید می کند به شکل spiral seam در اطراف محور لوله دوران پیدا می کند. برجستگی های ناشی از درز در اطراف کانال باعث ایجاد استحکام بیشتر محصول حتی نسبت به سایر انواع مشابه و معمولی خود می شود.

به عبارتی فرآیند تولید کانال های گرد اسپیرال بر پایه دوخت و پرس مارپیچی لبه های نواری فلز استوار است. این دوخت از طریق تکنولوژی رل فروم به شکل نرومادگی ایجاد می شود. چهار لبه فرم گرفته و پرس شده به صورت مارپیچ بر روی سطح خارجی کانال قرار می گیرد و در نهایت سبب استحکام بالای کانال می شود.

کانال های گرد اسپیرال در فرآیند انتقال سرمایش و گرمایش و همچنین انتقال گردوغبار و مواد زائد و سیستم شوتینگ زباله بسیار مورد استفاده می باشند.

کانال اسپیرال با آلیاژ آلومینیوم به دلیل وزن پایین، ضخامت کم و مقاومت بالا در برابر شکستگی جانشین مناسبی برای لوله های سیمانی در تاسیسات ساختمانی می باشد که البته دارای تاییدیه سازمان نظام مهندسی می باشد.

کانال اسپیرال گالوانیزه در انواع استوانه ای و بیضی شکل می توانند به عنوان روکش یا داکت در انجام پروژه های تنیدگی مانند سازه های بتنی در کارگاه ها، پارکینگ های طبقاتی، پل ها، آپارتمان سازی و حتی مخازن بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در برخی موارد کانال اسپیرال مشبک به عنوان انواع فیلترهای سوخت رسانی، تصفیه گاز، روغن، گازوئیل، صنایع خودرو سازی، پالایشگاهی، نیروگاهی و موارد دیگر.. استفاده می شود.

کانال های اسپیرال گالوانیزه به دلیل دو جداره بودن عایق صوتی و حرارتی می باشند. چرا که دارای 2 لایه کانال اسپیرال می باشد که در بخش میانی آنها پشم شیشه قرار گرفته است و باعث کاسته شدن سروصدا و مصرف انرژی گرمایی و سرمایی می شود.

اتصالات_کانال_اسپیرال_در_تهران

انواع اتصالات کانال اسپیرال در تهران

کانال های اسپیرال از طریق اتصالات متفاوتی به لاین اصلی کانال متصل می گردند.

اولین روش اورلپ می باشد، بدین صورت که قطعات و کانال بصورت هم پوشانی در داخل هم قرار گرفته و تثبیت می شوند. نکته قابل توجه در مورد این روش ساخت امکان اتصال کانال ها با قطر پایین میسر می شود.

دومین روش استفاده از فلنچ است. این روش مناسب کانال هایی است که به دلیل بالا بودن قطر کانال امکان اورلپ وجود ندارد. به همین منظور برای استحکام بیشتر در جهت اتصال دو قطعه کانال از فلنچ استفاده می شود. فلنچ گرد به دو نوع تقسیم می شود.

  1. فلنچ با جنس نبشی: در این مدل فلنچ ها از طریق نورد کردن نبشی های مخصوص انجام می شود و برای اتصال فلنچ ها از پیچ و مهره و نوار درزگیر استفاده می شود که مناسب هوابندی نقطه اتصال است.
  2. فلنچ گرد تخت از جنس ورق: این نوع اتصال از طریق فلنچ هایی با ورق ضخیم که بصورت تسمه ای گرد می باشد و معمولا از این مدل فلنچ ها در اتصال کانال ها و قطعات با قطر متوسط استفاده می شود.
  3. استفاده از رابط: رابط وسیله ای می باشد که برای اتصال دو قطعه کانال اسپیرال استفاده می شود. این قطعه ظاهری استوانه ای شکل دارد که در بدنه خود دارای برجستگی هایی به نام رخ می باشد تا رابط هم قوام بیشتری داشته باشد و هم از اتصال طرفین دو قطعه جلوگیری نموده و اتصال به کمک رابط به صورت اورلپ انجام شود.

کانال اسپیرال چه مزایایی دارد؟

کانال اسپیرال در تهران دارای مزایا و ویژگی های منحصربفردی است که در ادامه می توان به آن اشاره کرد.

  1. به دلیل قابلیت انبارکردن کالا و متداول بودن اتصالات و دسترسی آسان امکان تحویل و اجرا به حداقل زمان ممکن می رسد.
  2. کانال های اسپیرال با سطح مقطع گرد نسبت به چهارگوش دارای اتلاف انرژی کمتری می باشند.
  3. کانال های اسپیرال به دلیل نوع استفاده در کاربری های متفاوتی تولید می شود. ورق گالوانیزه، آلومینیوم و استیل هر کدام مناسب شرایط خاصی هستند. آلومینیوم مخصوص محیط های مرطوب می باشد و استیل مناسب محیط های ضدعفونی و استریل است.
  4. کانال های گرد اسپیرال به دلیل درزهای طولی کمتر استحکام بیشتری دارند و در مقایسه با کانال های 4گوش از صدا و افت فشار کمتری برخوردارند.
  5. ظاهر زیبا و شیک کانال های اسپیرال گالوانیزه باعث شده که در اماکن با طراحی اکسپوز مناسب باشد.
  6. عدم نیاز به ساپورت و فلنچ و دیگر اتصالات که در نتیجه باعث تولید و نصب آسان می شود.
  7. نقل و انتقال مناسب جریان هوا که باعث ایجاد جریان یکنواختی از هوای عبوری می شود.
  8. کانال های اسپیرال فاقد هر گونه نشتی و دارای عایق کاری مناسب که به آسانی صورت می گیرد.
  9. در بازه دمایی -30 تا 250 درجه سانتیگراد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

 خرید کانال اسپیرال در تهران

تا اینجای مقاله به طور اجمالی با کانال اسپیرال و مزایای آن آشنا شدید و اطلاعاتی درباره چیستی کانال اسپیرال کسب نمودید. اما شما بیننده گرامی برای خرید کانال اسپیرال نیازمند اطلاعاتی می باشید که خرید بهتر و مناسبی را انجام دهید.

برای خرید کانال اسپیرال باید توجه داشت که عوامل بسیاری بر روی قیمت کانال اسپیرال موثر هستند. فاکتورهایی وجود دارند که باعث می شود که کانال اسپیرال به عنوان یک کانال انتقال هوا و مواد نمایان شود و این فاکتورها به میزان زیادی دستخوش تغییر قیمت می باشد.

خرید_کانال_اسپیرال_در_تهران

قیمت کانال اسپیرال در تهران

مهمترین و اصلی ترین فاکتور جهت تعیین قیمت کانال های گرد اسپیرال در تهران سایز و قطر دهانه کانال اسپیرال می باشد. بنابراین بدیهی می باشد که کانال های هوا با قطر بزرگ مستلزم متریال بیشتری خواهند بود در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به قطر کوچک دارند.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه که می توان اشاره کرد. جنس متریالی می باشد که لوله های اسپیرال با آن ساخته شده است. طبق اطلاعاتی که پیش تر ارائه گردید ساخت لوله های اسپیرال از طریق دوران ورقه های تسمه گالوانیزه، استیل، آلومینیوم بصورت مارپیچی ساخته می شود.

جنس و ضخامت نوع ورق قطعا باعث افزایش و کاهش قیمت کانال اسپیرال در تهران می شود. متریال بکار رفته در ساخت کانال های اسپیرال شامل ورق های فولادی گالوانیزه، آلومینیوم، مس، و استیل می باشد. هر کدام از این ورق ها دارای کاربردهای خاصی می باشند که در این میان ورق گالوانیزه نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر تولید می شوند.

لوله های اسپیرال که با متریال استیل ساخته می شوند مناسب اماکن و محیط های ضدعفونی شده و پاکیزه می باشد. فضاهایی مانند اتاق تمیز، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و سالن های غذاخوری، سرویس بهداشتی، آشپزخانه که نیازمند داکت اسپلیت یا سیستم تهویه مطبوع هستند باید از متریال استیل استفاده کرد.

همانطور که ذکر شد در بسیاری از سالن های غذاخوری، رستوران ها از کانال اسپیرال اسپوز استفاده می شود تا جلوه بصری بهتری داشته باشد. کانال اسپیرال با ورق آلومینیوم مناسب فضاهایی می باشد که رطوبت درصد بالایی دارد. زیرا آلومینیوم به آسانی در برابر غم زدگی و رطوبت مقاومت می کند.

البته برای ایجاد مقاومت بیشتر محصول در برابر رطوبت کانال اسپیرال عایق دار با عایق الاستومری بهره برد. با کاربرد ورق اسپیرال آلومینیوم نه تنها نم و رطوبت وارد محیط داخل نمی شود بلکه باعث افزایش مقاومت و طول عمر مفید لوله های اسپیرال می گردد. بنابراین باید متذکر شد که قیمت کانال اسپیرال عایق دار نسبت به نمونه های ساده و بدون عایق کانال های اسپیرال گالوانیزه که مصارف عمومی دارند، بیشتر است. اگر به دنبال کالای مناسب و با کیفیت هستید؟ اگر خدمات و گارانتی پس از فروش برای شما مهم می باشد. شرکت کولاک فن را به شما پیشنهاد می دهیم که ارائه دهنده انواع هواکش صنعتی، فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده، انواع اگزاست فن فشار قوی و فشار مثبت، کانال های اسپیرال و اتصالات می باشد.

برای مشاهده محصولات شرکت کولاک فن به وب سایت ما به نشانی www.koolakfan.com  مراجعه نمایید. برای اخذ قیمت و دریافت مشاوره رایگان به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و از طریق شماره های درج شده با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.