فن سانتریفیوژ در بومهن

فن سانتریفیوژ در بومهن

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در بومهن

فن سانتریفیوژ کولاک فن در بومهن یک نوع فن صنعتی پرکاربرد است.نحوه عملکرد این فن مذبور براساس نیروی گریز از مرکز می باشد. فن سانتریفیوژ کولاک فن در بومهن پرفروش ترین و پرکاربردترین هواکش صنعتی در این منطقه می باشد.

هلدینگ کولاک فن تولید کننده انواع هواکش صنعتی مکنده و دمنده، هواساز صنعتی، ایرواشر، اکونوپک و.. در بومهن می باشد. این شرکت معتبر با تجربه ای 20 ساله و با بیش از 1000 مشتری وفادار با محصولات متنوع و اصل پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

شهرستان بومهن یکی از شهرستان های پردیس در شرق استان تهران است. واژه بومهن به معنای زمین لرزه است. گویش این شهرستان مازندرانی می باشد. به دلیل آب و هوای خنک این شهرستان اکثر پایتخت نشینان ترجیح می دهند در فصول گرم سال به این منطقه مسافرت کنند.

فن سانتریفیوژ چیست؟

فن سانتریفیوژ به عنوان اصلی ترین و کاربردی ترین اجزای مورد استفاده در کارخانه ها، کارگاه ها و یا حتی خانه ها می باشد. فن سانتریفیوژ در بومهن توسط یک محورگردان و پره ها، می تواند جریان هوایی را در یک فشار و سرعت استاندارد ایجاد نماید. جریان هوای تولید شده به منظور عملیات های متعددی مانند خنک کردن، خشک کردن، گرمایشی، تهویه و یا دیگر موارد بکار می رود.

فن های صنعتی کولاک فن با طراحی های متفاوت نظیر فن سانتریفیوژ گریز از مرکز، فن اکسیال یا محوری، در جهت رفع کاربردهای مختلف ساخته می شود. قطعا غیر از ارگان های دولتی و اماکن مسکونی نیازمند فن صنعتی می باشند. کارخانه جات و دیگر صنایع در زمینه تولید مواد غذایی، شیمایی، کشاورزی، برق، معدن، نیازمند فن های سانتریفیوژ می باشند. به نوعی که بدون بهره مندی از فن صنعتی قادر به تولید و ادامه فعالیت خود نمی باشند.

کارخانجات بسیاری به منظور رسیدن به اهداف خود و عملکرد تولید نیازمند انواع فن صنعتی می باشند که کارخانه تولید سیمان و آسفالت دو مورد می باشد. فن سانتریفیوژ به دلیل ویژگی های متعددی که دارد در پروسه های مختلف تولید از فن های صنعتی استفاده می شود.صنعت تولید سیمان و آسفالت یکی از بزرگترین مصرف کنندگان فن های سانتریفیوژ می باشد.

کارخانه های تولید سیمان و آسفالت

در صنعت تولید سیمان و آسفالت به دلیل فرآیندهای تولید انواع مواد ترکیبی در ساخت و ساز ساختمان ها و جاده ها، این دو صنعت به وضوح در سرتاسر جهان شناخته شده است. اساسی ترین تولیدات این صنعت، بتن آسفالتی می باشد که کاربرد زیادی دارد.

بتن آسفالتی چیست؟ یک ماده ترکیبی که به منظور ساخت و ساز فنداسیون ساختمان ها و فرودگاه ها، سدها، پیاده‌روها، که در اکثر پروژه های سطح سازی جاده ها و خیابان ها به کار می رود.در کارخانه های تولید سیمان و آسفالت محصولاتی تولید می شود که دارای خواص چسبندگی و آب بندی و ایجاد سطوح در بین سایر منایع طرفداران زیادی دارد.

این محصولات در صنایع مهندسی، حمل و نقل، راهسازی، یا حتی برخی از صنایع خصوصی به کار می رود.بنابراین صنایع تولید سیمان و آسفالت به واسطه یک صنعت حیاتی و مهم به منظور بهبود شرایط جامعه و زندگی شهروندان می باشد.

انواع فن صنعتی کاربردی در صنعت سیمان سازی و آسفالت

طبق مطالب فوق هواکش صنعتی در اکثر فرآیندهای تولید سیمان و آسفالت کاربردی زیادی دارد. فن سانتریفیوژ در صنایع تولید آسفالت و سیمان به منظور جابجایی، جمع آوری ترکیب مواد، پاشش، قالب گیری به صورت روزانه و همزمان در بخش های گوناگون کارخانه به کار می رود.

استفاده از فن سانتریفیوژ در جهت سهولت و ساده سازی فرآیندهای تولید و تسریع عملیات امری لازم و ضروری است. قطعا استفاده از فن سانتریفیوژ به منظور رفاه پرسنل تولید قرار گرفته اند و بایستی بررسی گردد که امنیت خط تولید به هنگام مشغول به کار خدشه ای وارد نشود.

فن سانتریفیوژ در کارخانجات سیمان و آسفالت به منظور دو عملکرد اصلی قابل استفاده است

1)ایجاد تهویه مطبوع در فضای کارخانه سیمان و آسفالت به منظور پاکسازی و تخلیه گازهای مضر و سمی ریزگردهای معلق در هوا

2)بهرهمندی از اگزاست فن های صنعتی در جهت تامین سیستم های خنک کننده، گرمایش، احتراق به کار می رود. فن های صنعتی به منظور خشک کردن مواد مصرفی در کارخانه ها می باشد.

هواکش صنعتی سانتریفیوژ در ساخت مواد تولید شده در کارخانه سیمان نقش بسزایی دارد. فن سانتریفیوژ مکنده علاوه بر تامین هوای سالم و پاکیزه که جزء وظایف اصلی می باشد. در فرآیند تولید سیمان، محصولات متعددی مانند جامد، مایع، گاز تولید می گردد. در فرآیند تولید سیمان بیشترین محصول تولیدی گردوغبار است که باعث آلوده شدن فضای محیط و تنفس کارگران می شود.

آلودگی هوا به شدت منجر به آسیب دیدگی تنفس خط تولید می گردد. این نکته را بایستی مدنظر داشت که پرسنل تولید مدت زمان طولانی در معرض هوای کارخانه می باشند. چنانچه آلوده باشد در کوتاه مدت و دراز مدت مشکلات جبران ناپذیر تنفسی گریبان گیر خط تولید می شود و قطعا در تولید محصول و عملکرد کارخانه تاثیر می گذارد.

هواکش صنعتی بخصوص فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده و انواع اگزاست فن مخصوص تهویه هوا مطبوع با جابجایی هوای آلوده و تمیز در کارخانجات موثر واقع می شوند. عملکرد انها بدین صورت است که با فیلتراسیون هوای آلوده موجب تامین هوای پاک و ایمنی کارگران می شوند.

بنابراین اگزاست فن با عملکرد خاص خود موجب حفظ محیط زیست می گردد.بکارگیری فن سانتریفیوژ در محیط کارخانه نه تنها باعث سلامت و ایمنی کارکنان می گردد بلکه با ایجاد دمای مناسب به واسطه تهویه هوای مطلوب را به ارمغان می آورد.

تهویه مناسب فضا و خنک کردن بهینه به کمک فن های صنعتی مکنده، باعث افزایش آسایش و راحتی و راندمان بالای تولید و بهره وری بیشتر و در نتیجه محیطی عاری از هر گونه گازهای سمی و ذرات معلق می گردد.مواردی از دستگاه فن سانتریفیوژ در بومهن به دلیل عملکردهای خاص  و ویژه در فرآیند آسیاب و خرد کردن مواد و ایجاد پیش گرمایش انواع مواد ترکیبی تحت فشار و دمای مورد نیاز به کار می رود.

انواع فن صنعتی کاربردی در کارخانه سیمان و اسفالت

فن احتراقی:

این مدل فن در جهت خنک کردن مواد احتراقی با سرعت و بصورت یکنواخت بکار می رود. این مدل فن ها معمولا به همراه یک مشتعل کننده و یا سیستم اشتعال بویلر بکار می رود. اکسیژن ورودی به بویلرها به کمک دریچه های فن، پره های راهنما و درایوها با سرعت متغیر انجام می گیرد. این موارد فوق دال بر این است که تعیین کننده حجم هوا با ایجاد فشار بالا که تحت دو عامل جریان هوای پایدار و امن به منظور دست یابی به گرمای مدنظر است.

فن مکنده:

فن مکنده صنعتی در کاهش آلودگی هوا تا حد چشمگیری موثر واقع شده است. نوعی فن سانتریفیوژ می تواند هرگونه مواد آلاینده مانند ریزگرد، خاک، شن، ماسه و هرگونه ماده دیگری از محیط جمع آوری کند. به کمک سیستم فیلتراسیون و عبور ذرات از فیلتر، مواد جمع آوری شده در فیلتر قرار می گیرد و مجددا در فرآیند تولید سیمان و آسفالت بازگردانده می شود.

اگزاست فن های بکار رفته در صنعت سیمان سازی و آسفالت به صورت فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد بکار می رود.

این قبیل فن های صنعتی با اعمال فشار منفی در محیط عامل ایجاد جریان می گردند. و قطعا در کارخانه های تولید سیمان و آسفالت به خوبی عمل می کند. از فن سانتریفیوژ بلوئر به منظور خارج کردن انواع گاز، خاک و خاکستر استفاده می گردد. در کارخانه های تولید سیمان و آسفالت که فرآیند تولید مستلزم حرارت بالا می باشد از فن سانتریفیوژ در جهت افزایش احتراق استفاده می گردد.

فن خنک کننده:

در کارخانه تولید سیمان و آسفالت مواد تولید شده به دلیل فرآیند تولید و آماده سازی دارای حرارت و دمای بالایی هستند که به منظور نگهداری و حمل و نقل بایستی دما کاهش یابد. بدین ترتیب برای رفع این معضل از فن های خنک کننده در جهت نقل و انتقال محصولات که حجم بسیاری دارند برآمده اند.

با تعبیه فن های خنک کننده نه تنها محصولات تولیدی به دمای مطلوب می رسند. بلکه از گرم شدن بیش از حد تجهیزات بکار رفته در کارخانه جلوگیری می شود. انواع فن های خنک کننده شامل محوری یا آکسیال و فن سانتریفیوژ از فن های سانتریفیوژ خنک کننده به منظور تغییر دما از 1000 درجه به 100 درجه سلسیوس استفاده می شود. با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه کارخانه تولید سیمان حدود 5تا 15 عدد فن خنک کننده نیاز است.

فن انتقال مواد:

این مدل فن صنعتی در جهت نقل و انتقال سیالات و مواد اولیه خام بکار می رود. در کارخانه تولید سیمان مواد اولیه بصورت رس و سنگ اهک است که با آسیاب کردن مواد به ذرات ریز و کوچکی تبدیل می شود. سایز و ابعاد فن و میزان سرعت و فشاری که به مواد آسیاب شونده وارد می شود به مقدار مواد وابسته است.

فن ذغال سنگ:

این مدل فن با تامین هوای مورد نیاز ذغال سنگ باعث سوختن می گردد. فن های صنعتی بکار رفته در صنعت تولید زغال سنگ گازهای سمی تولید شده در محیط را به بیرون انتقال می دهد. علاوه بر رفع آلودگی از متصاعد شدن گرما و حرارت جلوگیری می کند.

امید است که مطالب فوق مفید واقع شده باشد. هلدینک کولاک فن با بهرهمندی از آخرین دانش روز و با تکیه بر 4مجوز رسمی از قبیل گواهینامه استاندارد اروپا، گواهینامه فنی از وزارت مسکن و شهرسازی و نشان استاندارد ملی ایران آماده خدمات رسانی به شما هم میهنان عزیز در بومهن و اقصی نقاط کشور ایران می باشد. نمایندگی کولاک فن تولید کننده فن سانتریفیوژ در بومهن پذیرای سفارشات شما مشتریان می باشد.البته کارخانه تولید هواکش صنعتی کولاک فن واقع در شهر شیراز می باشد. جهت اخذ قیمت و کسب مشاوره رایگان با کارشناسان در کادر فروش از طریق وب سایت ما به نشانی www.koolakfan.com  مراجعه نموده. با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.