فن سانتریفیوژ در تبریز

فن سانتریفیوژ در تبریز

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در تبریز

فن سانتریفیوژ در تبریز به نوعی سیستم تهویه مطبوع به حساب می آید و به دلیل عملکرد منحصربفردی که دارد توانایی تخلیه هوای آلوده و نامطبوع و جایگزین کردن آن با هوای سالم را به عهده دارد. فن سانتریفیوژ در تبریز یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت کولاک فن می باشد.

شرکت کولاک فن در تبریز طراح و تولید کننده انواع هواکش صنعتی سانتریفیوژ در دو نوع کاربری بکوارد یا مکنده و فوروارد یا دمنده، انواع اگزاست فن فشار قوی، فشار مثبت، انتقال مواد، دستگاه سیکلون، ایرواشر، پلاگ فن و جت فن می باشد.

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و واقع در شمال غربی کشور ایران می باشد.شهر تبریز قطب اقتصادی منطقه آذربایجان شرقی و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی می باشد. تبریز سومین شهر بزرگ به لحاظ وسعت بعد از تهران و مشهد می باشد.

تبریز پنجمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود. شهر تبریز از اطراف به شهرستان های زرقان، مراغه، هریس، اسکو و شبستر محدود می گردد. تبریز دارای ناحیه کوهستانی و دشت می باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد فن سانتریفیوژ در سیستم های تهویه مطبوع کشتی ها و صنایع دریایی را بررسی نماییم. انواع کشتی های در حال حرکت بر روی دریا نظیر کشتی های تجاری، باربری، مسافربری، نظامی، نیازمند شرایط هوایی سالم در فضای خود می باشند. سیستم تهویه مطبوع در کشتی ها همانند دیگر ارگان ها و محفظه های بسته و نیمه باز از اهمیت بسیاری برخوردارند.

تهویه مطبوع در صنایع دریایی

ایجاد تهویه مطبوع بر روی کشتی و اعمال آن در فضاهای مختلف نه تنها شرایط استقرار و اسکان مسافران را مهیا می سازد بلکه امکان فعالیت خدمه کشتی را مطلوب تر می کند. به دلیل اینکه فعالیت سیستم های تهویه مطبوع در فضای داخلی کشتی به صورت مستمر انجام می گیرد.

بایستی خصوصیات ویژه ای را داشته باشد. انواع هواکش صنعتی و دستگاه های تهویه مطبوع واقع در کشتی به دلیل نوع آب و هوا و شرایط محیطی دچار تکان های دائم، شوک، لرزش و رطوبت و هوای نمکی هستند.

کشتی های باربری و تجاری و ناوهای جنگی و دریایی که در اقیانوس ها تردد می کنند. مجهز به انواع ماشین آلات، ادوات، اتاق های نگهداری، انبارها، بخش های کاری، عملیاتی و بخش استراحت که همگی آنها نیازمند تهویه مطبوع مناسب هستند. بنابراین تمام بخش‌های یکی کشتی باربری، تانکرهای نفت و گاز، کشتی های نظامی، باربری به انواع فن های صنعتی نیازمند می باشند.

تمام فضاهای داخلی کشتی مانند آشپزخانه، محل استراحت، محل فرماندهی نیازمند تهویه به طور مستمر و پیوسته می باشد. بنابراین استفاده از دستگاه های تهویه در این بخش ها به وفور دیده می شود.

برخی از کشتی های باربری دارای محموله های منجمد و یخ زده می باشند. برای نگهداری محصولات خود نیازمند سیستم سردخانه و انواع فن می باشند. کانتینرها و سردخانه ها که حاوی محصولات انجمادی و یخ زده هستند. باید تحت دمای مورد نظر باشند تا زنجیره سرمایی مورد نیاز در حین سفر و مسیر حفظ گردد.

وجود یک سیستم کارآمد در جهت تهویه مطبوع در کشتی های مسافربری برای حفظ بهداشت و کاهش آلودگی صوتی و اعمال آرامش و آسایش مسافران و خدمه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بخش تحتانی کشتی که شامل موتور و ادوات الکترونیکی و مکانیکی هستند برای ایجاد یک سیستم تهویه مناسب نیازمند یک سیستم تهویه قدرتمند توام با فیلتر هستند. با فعالیت موتور کشتی به طور قطع گازهای آلوده خروجی نتیجه کارکرد و موتور کشتی در بخش پایینی عرشه جمع می شوند که می تواند با کمک اگزاست فن های صنعتی تهویه و تخلیه شده از کشتی خارج شود.

در بخش پایینی عرشه بخاطر آب اقیانوس و فضایی مرطوبی که ایجاد می شود. فن های صنعتی باید در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار باشند. کشتی های تفریحی نظیر کشتی های کروز که مدت زمان طولانی بر روی دریا شناور هستند و قرار است مسیرهای طولانی را طی نمایند. اغلب مجهز به ژنراتور برای تولید نیروی برق هستند و نیروگاه های تولید برق خود را دارند.

با این تفاسیر می توان گفت که این کشتی ها معمولا دارای انواع سیستم تهویه مطبوع و فن یا هواکش در آشپزخانه صنعتی، رستوران، مجموعه ورزشی و تفریحی می باشند.

تفاوت شایان بین این سیستم های تهویه بر روی دریا و سطح زمین این گونه است که فن صنعتی و سیستم های مورد استفاده بر روی سطح دریا نیازمند طراحی اصولی با شرایط ویژه نسبت به شرایط جوی دریا می باشد. نیازمند سازگاری و رعایت تمام استانداردهای لازم در این امر می باشد.

استانداردهای ATEX,DED,… که در ساخت چنین فن هایی مربوط به کشتی ها و صنایع دریایی رعایت می شود. رعایت استانداردهای محافظت از آتش سوزی، ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث باید در ساخت چنین فن صنعتی و هواکش رعایت شود.

کاربرد برخی از فن های صنعتی در صنایع دریایی

شناورهای تفریحی

هواکش مورد استفاده در کشتی  و شناورهای تفریحی مطابق با شرایط کاری سخت روی دریا طراحی و تولید می شوند. بنابراین باید سطح بالایی از آسایش و آرامش را در محیط داخلی شناور ایجاد کنند. اعمال یک سیستم تهویه مطبوع در کشتی علاوه بر موارد ذکر شده باید توانایی کنترل دما و رطوبت را در محیط داخلی فراهم نماید تا از تولید قارچ و کپک و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری نماید.

با تنظیم دما و کنترل رطوبت که موجب حفظ ایمنی و سلامت خدمه و مسافران می شود. از زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه داخلی جلوگیری می کند.

اگزاست_فن_در_تبریز
کشتی های کروز تفریحی

کشتی های تفریحی کروز چون مدت زمان زیادی را بر روی سطح دریا سپری می کنند و در حال تردد هستند. از انواع شرایط آب و هوایی در حال عبور هستند. باید سیستم تهویه ویژه ای فراهم باشد تا بتوانند با این شرایط جوی تطابق داشته باشد.

این کشتی ها مجهز به بخش های کوچک و بزرگی هستند مانند کابین های استراحت و بخش های تفریحی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی که انتخاب یک سیستم تهویه مناسب در اولویت است.

موتورخانه و اتاق های تجهیزات مکانیکی

در کشتی های تفریحی و حتی شناورها، بخش هایی به عنوان موتورخانه تعبیه شده است که دارای تجهیزات مکانیکی، ادوات و قطعات مختلفی هستند. گرمایش بیش از حدی بواسطه عملکرد قطعات تولید می شود که بایستی به سمت بیرون هدایت می شود.

با اعمال فن های سانتریفیوژ و هواکش صنعتی و کانال کشی سرتاسر کشتی گرما تولید شده از طریق کانال ها استخراج و وارد محیط بیرون می شود. علاوه بر اینکه موجب کارایی بیشتر قطعات می شود حفظ ایمنی خدمه را مرتفع می سازد.

فن_سانتریفیوژ_موتورخانه_کشتی_در_تبریز
حمل و نقل توسط انبارها و کانتینرها

در کشتی های باری و حمل و نقل دریایی، محصولات و مواد غذایی توسط کانتینرها های حمل و نقل جابجا می شوند. مواد غذایی و محصولات تازه و فاسد شدنی باید در محیط مناسب با دمای متعادل قرار گرفته و جابجا شوند. برای جابجایی مواد غذایی، دارویی و حفظ زنجیره سرمایی نیاز است که کانتینرها و انبارها با سیستم های سردخانه ای مجهز شوند.

 کشتی های حمل خودروها

شناورها و کشتی های حمل خودرو به هنگام بارگیری و خروج خودروها آلودگی های زیادی تولید می کنند که در جهت حفظ و ایمنی افراد بر روی کشتی ها و شناورها و دفع تجمع آلودگی نیاز به فن سانتریفیوژ مناسب کشتی و صنایع دریایی می باشد. فن های سانتریفیوژ در شناورها بر روی سطح دریا توانایی انتقال گازهای سمی در محیط داخلی شناور را به عهده دارند.

کشتی_حمل_خودرو

برای انتخاب فن صنعتی مناسب شناور و کشتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فن های صنعتی سانتریفیوژ در تبریز که قرار است بر روی سطح دریا و در شرایط ویژه کار کنند رعایت یکسری موارد از اصول لازم است.

مقاومت

کشتی های تفریحی، باربری، تجاری، نظامی که مدت زمان طولانی بر روی سطح دریا به فعالیت می پردازند مجهز به استانداردهای ویژه ای می باشند. فن های سانتریفیوژ بکار رفته در کشتی ها و شناورها بر روی سطح دریا به مقاومت زیادی در برابر نمک و شرایط کاری سخت و طاقت فرسا دارند. میزان خرابی کمتری نسبت به سایر فن های صنعتی دارند.

طراحی بهینه

طراحی فن های سانتریفیوژ در کشتی ها و شناورها به گونه ای است که از تمام فضای محدود به بهینه ترین حالت ممکن استفاده شود. کشتی ها در فضای داخلی خود فضای محدودی دارند و نیازمند بهینه ترین حالت ممکن می باشند. فن سانتریفیوژ با قطعات کوچک و کاربردی بهینه نیاز است.

عدم آلودگی صوتی

فن های محوری که در جهت سیستم تهویه مطبوع بین کابین های خدمه واقع شده است باید عاری از آلودگی های صوتی باشند. فضای بین کابین ها بسیار محدود است. بنابراین کوچکترین صدا و آلودگی صوتی موجب خلل آسایش و خدمه می شود و در نتیجه باعث کاهش بازدهی کاری می گردد.

مقاومت در برابر خوردگی

کشتی و تجهیزاتی که بر روی سطح دریا شناور هستند به دلیل برخورد مداوم با سطح آب و رطوبت دریا مستعد خوردگی می باشند. بنابراین نیاز است که فن های بکار رفته در کشتی از آلیاژهای تهیه شود که در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم باشند.

بنابراین فن های بکار رفته در فضای زیر عرشه کشتی مقاومت بالایی دارد. کشتی های تجاری و باری به دلیل حمل کالا باید از ایمنی نسبی برخوردار باشند. بنابراین باید در کشتی ها از تهویه ایمن استفاده کنند تا در صورت بروز آتش سوزی احتمالی جت فن یا فن سانتریفیوژ دود را به سمت بیرون خارج نمایند.

فن های سانتریفیوژ علاوه بر کشتی های تجاری و مسافربری در کشتی های نظامی، سکوهای نظامی قابل رویت است. با توجه به نیاز شما بینندگان عزیز فروش بسیاری از شرکت های تولید کننده فن ممکن است که کالای اصل و با کیفیت در اختیار شما قرار نگیرد. اگر کالای با کیفیت و اصل می خواهید؟ اگر به دنبال خدمات و گارانتی پس از فروش هستید؟اگر می خواهید در زمان بهینه و قیمت مناسب کالای مورد نیاز شما فراهم شود.

ما به شما هلدینگ کولاک فن را پیشنهاد می دهیم. هلدینگ کولاک فن تولید کننده انواع فن های سانتریفیوژ و هواکش صنعتی مکنده و دمنده در تبریز با بهرهمندی از آخرین دانش روز و بکارگیری نیروهای زبده و کارآمد آماده خدمات رسانی به شما مشتریان در شهر تبریز می باشد. شرکت کولاک فن با 1000 مشتری وفادار و معتمد با تکیه بر 4مجوز رسمی پذیرای سفارشات شما می باشد. نمایندگی شرکت کولاک فن واقع در شهر تبریز، دارای کارخانه تولید واقع در شهر شیراز می باشد. برای سفارشات و مشاوره رایگان از طریق شماره های درج شده در صفحه تماس با ما اقدام نمایید. آدرس سایت به نشانی  www.koolakfan.com  می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.