فن سانتریفیوژ در دماوند

فن سانتریفیوژ در دماوند

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در دماوند

فن سانتریفیوژ در دماوند جزء مهمترین هواکش های صنعتی کولاک فن محسوب می شود. فن سانتریفیوژ در دماوند دستگاهی پرکاربرد است که می تواند هوای داخلی فضا را عاری از هر گونه آلودگی و بوی نامطبوعی نماید. فن سانتریفیوژ یکی از انواع هواکش های صنعتی کولاک فن می باشد. کولاک فن هلدینگ معتبر و تولید کننده انواع فن صنعتی، هواساز صنعتی، ایرواشر، پلاگ فن، جت فن، اگزاست فن مکنده و دمنده می باشد.

نمایندگی کولاک فن در دماوند پذیرای سفارشات شما عزیزان می باشد. شهر دماوند یکی از شهرستان های استان تهران است. این شهرستان از کهن ترین شهرستان اسطوره ای تاریخ ایران می باشد.­­ در این مقاله قصد داریم یکی از کاربردهای مهم فن سانتریفیوژ را تحت عنوان فن خشک کن مورد ارزیابی قرار دهیم. سپاس که ما را تا انتهای مقاله یاری می کنید.

اگزاست_فن_در_دماوند

انواع فن صنعتی

فن های صنعتی کولاک فن مانند فن آکسیال، اگزاست فن دمنده و مکنده در بسیاری از پروسه های صنعتی کاربرد دارد. هواکش های صنعتی یکی از مهمترین ابزار در فرآیند خشک کن ها می باشد.

مهمترین عملکرد خشک کن های صنعتی، ایجاد یک جریان هوای گرم و پیوسته به منظور خشک کردن مواد درون دستگاه می باشد. طی فرآیند خشک کردن، رطوبت بصورت کنترل شده از مواد خارج می شود تا عمل خشک کردن به درستی صورت گیرد.

عملیات خشک کردن به طرق های مختلفی صورت می پذیرد. مهمترین و کاربردی ترین روش در فرآیند خشک کردن عمل تبخیر می باشد و یا می توان از ماده های خشک کن نظیر کلرید کلسیم بهره برد.

کاربرد خشک کن صنعتی در جهت رفع و کنترل رطوبت صورت می گیرد. بیشترین کاربرد در سیستم های کشاورزی مدرن و جنگل داری می باشد. در برخی مواقع آب موجود در مواد تحت فرآیند تبدیل حرارتی – فیزیکی انجام می گیرد. فرآیند خشک کردن مواد غذایی دامداری مانند کاه، یونجه، دانه های خوراکی و دیگر مصالح ساختمانی از قبیل آجر، چوب و گرانوله های پلاستیکی امری ضروری است.

این مواد بطور پیوسته و مستمر نیازمند خشک شدن یکنواخت می باشند و باید از عملکرد صحیح خشک کن ها اطمینان حاصل کرد. برای خشک کردن این مواد، فن ها و هواکش صنعتی نظیر فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده و فن اکسیال بهره می برند. چنانچه در دستگاه های خشک کن مواد دارای سایز بزرگ و وزن پایین باشند از فن سانتریفیوژ و فن آکسیال با سایز کوچک استفاده می شود.

در صورتی که در خشک کردن موادی مانند تکه های چوب و الوار از فن سانتریفیوژ و فن آکسیال بزرگ با قدرت بالاتر استفاده می شود. عملکرد اصلی دستگاه خشک کن، انتقال اصلی جریان هوای گرم بر مواد است. بایستی متذکر شد که هواکش صنعتی سانتریفیوژ در جهت خروج حرارت اضافی دستگاه به محیط بیرون به کار می رود.

بنابراین فن سانتریفیوژ توام با مبدل حرارتی، اواپراتور، فیلترها، درایوهای فرکانسی متغیر و سیستم های کنترل هوشمند در سیستم خشک کن ها استفاده می گردد. فن های صنعتی بکار رفته در فرآیند خشک کن بایستی حتما در برابر گرمای زیاد، فشار کاری بالا، سرما، ذرات معلق در هوا مقاوم باشند تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود.

علاوه بر موارد مذکور دستگاه خشک کن باید از لحاظ مصرف انرژی در حالت بهینه باشد تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی الکتریکی، هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش یابد. سیستم هایی که قابلیت عملکرد بهینه دارند و می توانند به طور دقیق کنترل شوند از قابلیت اطمینان بالایی برخوردارند. بنابراین این امر مانع از توقف ناگهانی کار به دلیل خرابی احتمالی می شود.

انواع خشک کن

در ابتدای مقاله عنوان شد که در صنایع گوناگونی از انواع خشک کن در جهت کاربری های مختلف استفاده می شود. در اینجا به برخی از موارد اشاره می گردد.

فن_سانتریفیوژ_خشک_کن_در_دماوند

کاربرد خشک کن در صنایع غذایی

فن سانتریفیوژ در دماوند ابزاری مهم در صنایع غذایی در جهت خشک کردن مواد عذایی می باشد. شاید به نظر برسد که شبیه فن های معمولی است. اما با این وجود فن های سانتریفیوژ صنعتی با فن های معمولی متفاوت هستند و نقش بسیار مهم و ضروری را در صنایع غذایی ایفا می کنند.

کاربرد فن سانتریفیوژ در صنایع غذایی موجب کاهش آب درون مواد غذایی مانند میوه می گردد و در نتیجه باعث خشک شدن کامل میوه می شود. آگاه هستید که مواد خوراکی مانند انواع میوه، گوشت، غذاهای دریایی اگر خشک نشوند دچار کپک و تکثیر انواع باکتری می گردند. در نتیجه امکان نگهداری طولانی مدت مهیا نمی شود.

کاربرد خشک کن در خطوط بسته بندی

هواکش صنعتی کولاک فن نظیر فن آکسیال و فن سانتریفیوژ در دماوند در خطوط بسته بندی و برچسب زنی محصولات غذایی بسیار پرکاربرد هستند. به عنوان نمونه برای تمیز کردن انواع بطری و شیشه های مواد غذایی قبل استفاده آن را شستشو می دهند. سپس از طریق مسیر خطوط بسته بندی اقدام به خشک کردن کامل بطری ها می کنند. چنانچه بطری ها خیس باشند، آمادگی لازم برای کپک و سایر آلودگی ها را فراهم می شود. همچنین خیس بودن بطری ها سبب عدم چسبیدن برچسب محصول می گردد و به آسانی چسبیده نمی شود.

کاربرد خشک کن در صنایع خودروسازی

قطعا در صنایع خودروسازی از خشک کن ها بسیار استفاده می شود. به طور مثال هنگامی که قسمتی از بدنه خودرو رنگ آمیزی می شود بهره گیری از خشک کن ها در جهت رفع کاهش نم و رطوبت اقدامی مهم است. این عملکرد مستلزم وجود فن سانتریفیوژ می باشد که از طریق خشک کن ها انجام می شود.

هنگامی که از خشک کن ها استفاده می شود بایستی از خشک شدن یکنواخت رنگ بدنه اطمینان حاصل کرد. در کارخانه های تولید خودرو نظیر انواع قسمت ساخت و مونتاژ قطعات مذکور، قطعات پلاستیکی مانند داشبوردها وجود فن آکسیال، فن محوری و فن سانتریفیوژ در تولید قطعات با شرایط استاندارد امری ضروری است. فن سانتریفیوژ کولاک فن در زمینه خشک کن مواد بسیار شناخته شده است.

کاربرد خشک کن در صنایع نساجی

در کارخانه ریسندگی و بافندگی در تولید نخ و پارچه از مایع آب در جهت خنک کردن و پوشش دادن محصولات تولید شده استفاده می شود. در کارخانه ریسندگی و بافندگی برای رنگ کردن محصولات از رنگ های مایع استفاده می شود تا بتوانند نخ و پارچه را به رنگ دلخواه خود در آورند.

با حذف رطوبت و آب اضافی در نخ و پارچه، کاهش ضخامت و افزایش کیفیت پارچه روبرو خواهید شد. بنابراین فن سانتریفیوژ دماوند و فن آکسیال در کارخانه نساجی بسیار ضروری است.

کاربرد خشک کن در صنایع فلزی

در صنایع فلزی و تولید فولاد استفاده از مایع آب در جهت خنک کردن محصولات تولید شده امری مهم است. بنابراین مدت زمانی که صرف خنک شدن قطعات فلزی و فولاد می شود نقش بسزایی در کیفیت محصول نهایی دارد. به همین دلیل است که در اکثر کارخانه های تولیدی بخصوص صنایع فلزی استفاده از خشک کن در جهت حفظ کیفیت محصول امری رایج و ضروری است.

کاربرد خشک کن در محصولات کشاورزی

در فرآیند کشاورزی مدرن از انواع خشک کن ها استفاده می شود. چرا که اکثر محصولات محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، در جهت انبار کردن دانه های درشت و سیلوهای نگهدارنده باید حتما از فن خشک کن استفاده کرد. بنابراین با کاهش میزان رطوبت موجود در دانه های درشت نگهداری در سوله ها و انبارها راحت صورت می گیرد.

علاوه بر موارد فوق با کم کردن میزان نم و رطوبت احتمال ایجاد قارچ و کپک در دانه ها و همچنین جوانه زدن آنها به صفر می رسد.

کاربرد خشک کن در ماشین های لباسشویی

در طول مقاله اطلاعاتی در مورد کاربرد انواع خشک کن در مصارف گوناگون توضیح داده شد. فرآیند سیستم خشک کن توسط فن سانتریفیوژ انجام می شود. حال یکی از انواع خشک کن در محصولات خانگی و صنعتی مانند ماشین های خشک کن است.

فن سانتریفیوژی که در فرآیند خشک کن لباس در این دستگاه ها بکار می رود. ابعاد کوچکی دارند و طراحی کاملا فشرده ای صورت گرفته است تا قابلیت انجام کار در محیط های کوچک و جای کم را داشته باشند. با وجود اینکه فن های بکار رفته در خشک کن کوچک می باشد ولی دارای بازدهی و قدرت بالایی هستند.

هواکش_صنعتی_در_دماوند

خرید فن سانتریفیوژ در دماوند

فن سانتریفیوژ در دماوند هواکش صنعتی می باشد که در دو کاربری مکنده و دمنده توسط شرکت کولاک فن واقع در دماوند طراحی و ارائه می گردد. فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده دو محصول پرکاربرد است که شما بینندگان عزیز می توانید با مطالعه مقالات سایت محصول مورد نظر را ارزیابی و انتخاب نمایید.

قیمت فن سانتریفیوژ در دماوند وابسته به فاکتورهای متعددی می باشد و به دلیل نوسانات بازار که یکی از فاکتورهای تاثیرگذار است مدام در حال تغییر است. این فاکتورها نظیر ابعاد، نوع آلیاژ بکار رفته و.. که می تواند بر روی قیمت تاثیر بسیاری بگذارد.

شرکت کولاک فن بالغ بر 10 سال تجربه درخشان و مفید ارائه  دهنده انواع هواکش صنعتی و اگزاست فن مکنده و دمنده، ایرواشر، هواساز صنعتی، پلاگ فن، جت فن و سایلنت باکس، فن فشار قوی، فن انتقال مواد و دستگاه سیکلون می باشد.

این شرکت معتبر با بهره مندی از دانش روز و بهترین مواد اولیه و بکارگیری نیروی زبده و متخصص در بخش تولید و کادر فروش مجرب آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی در دماوند و اقصی نقاط کشور می باشد. کارخانه تولید کولاک فن واقع در شهر شیراز می باشد. این شرکت مذکور دارای نمایندگی فروش در بیشتر شهرها می باشد. شما بینندگان گرامی با مراجعه به سایت رسمی کولاک فن  به نشانی  www.koolakfan.com می توانید از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.