فن سانتریفیوژ در مازندران

فن سانتریفیوژ در مازندران

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در مازندران

فن سانتریفیوژ در مازندران(ساری) به منظور ایجاد هوای مطبوع و عاری از هر گونه آلاینده ای در محیط کارگاهی، گلخانه و آشپزخانه  انتخاب ایده آلی می باشد. برای بهره مندی از هوای پاکیزه و سالم در اماکن تجاری، صنعتی، آشپزخانه های صنعتی و خانگی و همچنین سالن هایی مانند مرغداری، سرویس بهداشتی و استخر دو نوع فن آکسیال و سانتریفیوژ بسیار پرکاربرد است.

فن سانتریفیوژ کولاک فن در مازندران(ساری) یکی از پرفروش ترین هواکش صنعتی در این خطه می باشد. استان مازندران به مرکزیت شهر ساری واقع در کرانه جنوبی دریای خزر است. از اطراف به استان های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان محدود می شود.

استان مازندران یکی از پرجمعیت ترین استان ها و جزء متراکم ترین مناطق ایران محسوب می شود. همانطور که در ابتدای مقاله به هواکش صنعتی اشاره کردیم. فن های صنعتی در دو نوع آکسیال و سانتریفیوژ قابل تولید هستند. فن آکسیال یا پنجره ای به عنوان فن ملخی نام گرفته است. این فن امکان جابجایی حجم عظیمی از هوا را نسبت به سانتریفیوژ فراهم می کند.

اما بایستی توجه داشت که در داکت کانال هوا و بدون فشار استاتیکی به کار می رود.

فن سانتریفیوژ یا حلزونی به منظور تامین فشار هوای رانش در داخل کانال های هوارسان کاربرد دارد. فن سانتریفیوژ به طور عمده به دو دسته فن سانتریفیوژ بکوارد یا اگزاست فن بکوارد و فن سانتریفیوژ دمنده یا بلوئر یا اگزاست فن فوروارد تقسیم می شود.

فن_سانتریفیوژ_در_ساری

انواع فن سانتریفیوژ در مازندران(ساری)

فن سانتریفیوژ دمنده یا فوروارد دارای پره هایی با انحنا به جلو می باشد. اگزاست فن بلوئر دارای سرعت کم، ظرفیت و فشار استاتیکی بالا در بیشترین بازدهی و راندمان بالا می باشد. از فن سانتریفیوژ بلوئر در تهویه های خانگی و کوره های هوای گرم با بازدهی 55 تا 65 درصد بکار می رود.

فن سانتریفیوژ مکنده یا بکوارد با بازدهی بالاتر از 80 درصد جهت تهویه مطبوع محیط های صنعتی به کار می رود. این دستگاه مکنده قابلیت پاکسازی محیط های آزمایشگاهی، تحقیقاتی ناشی از آلاینده های شیمایی یا اسیدی را دارد.

عملیات تخلیه هوای آلوده و سیستم تهویه هوای مطبوع از طریق کانال های انتقال هوا صورت می گیرد. هلدینگ کولاک فن با انجام بالانس استاتیک و دینامیک فن و مونتاژ زوایای پره ها(در فن اکسیال و فن سانتریفیوژ) تضمین عملکرد صحیح فن ها را فراهم می آورد. انتخاب درست و استاندارد فن سانتریفیوژ ضامن صدای ملایم و عملکرد صحیح در فشارهای بالا و موجبات آسایش افراد می گردد.

نحوه عملکرد فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد

عملکرد فن سانتریفیوژ بر پایه دو عامل مهم می باشد.

  • عملکرد هر دو فن براساس نیروی گریز از مرکز می باشد.
  • مسیر جریان هوا توسط پره های فن از حالت شعاعی به سمت خروجی به گونه ای که بین زاویه ورود هوا و خروج جریان هوا 90 درجه را تشکیل دهد.بطور کلی فن سانتریفیوژ جهت حجم پایین هوادهی و فشار استاتیکی بالا بکار می رود.

عملکرد فن اکسیال

عملکرد فن اکسیال به صورت هدایت جریان هوا متناسب با زاویه پره های فن می باشد. بدین صورت که جریان هوا بصورت موازی در جهت محور پروانه وارد فن و خارچ می گردد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد فن اکسیال برای جابجایی حجم زیاد هوا با فشار استاتیکی بسیار کم و فضایی بدون نیاز به کانال انتقال هوا کاربرد دارد.

فن_آکسیال_در_مازندران

فن اکسیال بخریم یا فن سانتریفیوژ؟

به منظور خرید فن سانتریفیوژ کولاک فن یا فن اکسیال به موارد زیر توجه نمایید.

  • اولین گام برای انتخاب فن صنعتی انتخاب نوع فن اکسیال یا سانتریفیوژ می باشد.
  • بررسی ظرفیت و میزان جابجایی هوایی که قرار است توسط فن انجام پذیرد. اولین گام انتخاب نوع و مدل فن می باشد واحد آن بر حسب مترمکعب بر ساعت است.
  • سومین گام انتخاب نوع فن سانتریفیوژ است که می توان فن سانتریفیوژ بکوارد یا فوروارد انتخاب کرد و بستگی به میزان فشار استاتیکی دارد.
  • میزان برق مصرفی الکتروموتور فن آکسیال یا فن سانتریفیوژ که از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • متریال بکار رفته در پره های فن و ابعاد آنها

به هنگام تولید سیستم های انتقال هوا توسط فن آکسیال یا سانتریفیوژ به چه مواردی باید توجه نمود.

  1. میزان دمای هوای عبوری از فن سانتریفیوژ یا اکسیال
  2. بررسی رطوبت محل نصب فن
  3. اسیدی یا بازی بودن جریان هوای عبوری از فن سانتریفیوژ
  4. ضد احتراق، ضد انفجار بودن الکتروموتور
انواع_فن_سانتریفیوژ_در_مازندران

انواع فن سانتریفیوژ در مازندران(ساری)

  1. فن سانتریفیوژ یوتیلتی
  2. فن سانتریفیوژ فشار بالا
  3. فن سانتریفیوژ سقفی
  4. فن سانتریفیوژ کانالی
  5. فن سانتریفیوژ دبل

در این بخش از مقاله قصد داریم درباره انواع فن سانتریفیوژ به طور اجمالی مطالبی ارائه دهیم. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی هواکشی می باشد که جهت تخلیه هوا و سیرکولاسیون در برج های مسکونی، تجاری، کارگاه های صنعتی، تولیدی و بیمارستان ها بکار می رود. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی در سه نوع بکوارد، فوروارد و ایرفول تولید می گردد.

فن سانتریفیوژ یوتیلیتی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی در هر نوع آب و هوایی بکار می رود.
  2. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی در هوای مرطوب و آلاینده های اسیدی ناشی از فعل و انفعالات و دمای زیاد کاربرد دارد.
  3. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی نسبت به فن اکسیال دارای راندمان بالاتری می باشد.
  4. فن سانتریفیوژ یوتیلیتی به سهولت افت فشار ناشی از کانال کشی و افت فشار محیطی را جبران می نماید.
  5. فن سانتریفیوژ یوتیلتی دارای ظرفیت های هوادهی متنوع و هر نوع کاربرد می باشد.

کاربرد های فن سانتریفیوژ یوتیلتی در ساری

  1. کارخانجات تولیدی و صنعتی
  2. بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی
  3. سیستم های تهویه مطبوع سرویس های بهداشتی و آسانسور
  4. صنایع چوب، سیمان و شیشه
  5. تهویه سالن های استخر ورزشی
  6. تهویه هتل، رستوران، کافی شاپ

فن سانتریفیوژ فشار بالا چه ویژگی دارد؟

از فن سانتریفیوژ فشار بالا به منظور دمیدن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و مواردی از این قبیل در جهت ایجاد فشار در خشک کردن مواد بکار می رود. فن سانتریفیوژ فشار بالا تحت عنوان فشار قوی نامیده می شود. این مدل فن به منظور تامین فشار بالا دبی پایین استفاده می شود. فن فشار بالا توانایی ایجاد فشار بالا با میزان دبی پایین دارد.

از فن سانتریفیوژ فشار قوی می توان به عنوان مکنده و دمنده یا بلوئر استفاده کرد. مدل فن فشار بالا بصورت شعاعی و در سایزهای متنوعی می باشد. سیستم انتقال قدرت در فن سانتریفیوژ فشار بالا بصورت اتصال مستقیم، کوپلینگ یا غیر مستقیم می باشد. فن سانتریفیوژ فشار بالا در محیط هایی که احتمال انفجار احتراق و یا جرقه وجود دارد از الکتروموتورهای ضد انفجار، ضد احتراق و ضد جرقه استفاده می شود.

فن_سانتریفیوژ_پشت_بامی_در_مازندران

فن سانتریفیوژ سقفی چه ویژگی هایی دارد؟

فن سانتریفیوژ سقفی یا پشت بامی یکی از پرکاربردی ترین و عمومی ترین نوع هواکش صنعتی است. این نوع هواکش بر روی سقف نصب می شود و از طریق سوراخی که در سقف یا معبر در نظر گرفته شده است جریان هوای زیر سقف از طریق سوراخ مکش شده و از طریق فن سانتریفیوژ تخلیه می گردد. این نوع هواکش عمومی ترین نوع فن صنعتی می باشد.

فن سانتریفیوژ سقفی عموما از نوع مکنده در نظر گرفته می شود. استفاده از فن سانتریفیوژ سقفی برای فضاهایی که دارای رطوبت بالا، آلاینده هایی با خورندگی اسیدی می باشند با انجام یکسری تغییرات به سهولت انجام پذیر است. پروانه فن سانتریفیوژ سقفی عموما بصورت انحنا به عقب یا از نوع مکنده می باشد.

از فن سانتریفیوژ سقفی یا پشت بامی در نقل و انتقال مواد، ریزگردها و کارخانه های ریسندگی، کاغذ سازی و کارگاه های تولیدی استفاده می شود.

فن سانتریفیوژ کانالی یا محوری چه ویژگی هایی دارد؟

در فضاها و اماکنی که برای سیستم تهویه مطبوع امکان تعبیه فن حلزونی یا فن سقفی محیا نباشد، تهویه فضا از طریق کانال کشی های طویل انجام می گیرد. از فن اکسیال یا محوری در فواصل کانال استفاده می شود. مدل فن پروانه در این نوع فن بصورت خم به عقب می باشد.

از فن سانتریفیوژ بین کانالی در ساختمان ها، برج های مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، رستوران ها به وفور استفاده می شود. فن سانتریفیوژ بین کانالی به لحاظ کاربرد در دو نوع بکوارد و فوروارد قابل استفاده می باشد.

فن سانتریفیوژ بین کانالی چه مزایایی دارد؟

  1. به سهولت قابل نصب می باشد.
  2. از لحاظ کارکرد بازدهی بالایی دارد.
  3. عملکرد آن با صدای کمی همراه است و حتی می توان از سایلنت باکس استفاده نمود.
  4. فضای کمی اشغال نموده و بهینه است.
  5. قابلیت مکش زیاد و ظرفیتی با حجم بالا دارد.
  6. طول عمر بالا و دوام طولانی
فن_سانتریفیوژ_دبل_فوروارد_در_مازندران

فن سانتریفیوژ دبل یا دو طرفه یا دو طرف مکش چه ویژگی دارد؟

این مدل فن سانتریفیوژ به فن کولری هم معروف است. یکی از وظایف اصلی و کاربردی آن هوارسانی و تخلیه مکش هوا با حجم بالا و دور پایین پروانه است. راندمان این فن متوسط است و قابل تعبیه در انواع دستگاه های هواساز و پرده های هوا در محیط های مرطوب با گردوغبار را فراهم می آورد.

به دلیل ساختار پروانه در این فن سانتریفیوژ دبل سرعت چرخش دارای محدودیت می باشد و سرعت فن به تناسب سایز و قطر پروانه بستگی دارد. فن سانتریفیوژ دبل در حالت استاندارد از دو طرف قابلیت مکش یکسان با دیسک مشترک بصورت موازی را دارد. به همین دلیل است که ظرفیت فن سانتریفیوژ دبل تقریبا دو برابر ظرفیت سانتریفیوژ با پروانه یک طرفه با فشار یکسان می باشد.

بنابراین در فضاهایی با حجم بسیار زیادی از هوا با فشار بالا بایستی از فن سانتریفیوژ پروانه دبل بکوارد با دور بالا استفاده کرد. سیستم انتقال قدرت به الکتروموتور به سه صورت مستقیم، غیر مستقیم یا کوپلینگ می باشد. از فن سانتریفیوژ دبل می توان در محیط هایی که امکان انفجار، احتراق وجود دارد استفاده کرد. فن سانتریفیوژ دبل برای انتقال جریان هوا در محیط های اسیدی و با حرارت بالا و رطوبت به سهولت قابل استفاده است.

اگر به دنبال کالای اصل هستید؟ اگر به دنبال قیمت مناسب می باشید؟ اگر کیفیت کار نهایی برایتان اهمیت دارد؟ پیشنهاد ما به شما هلدینگ کولاک فن می باشد. اگر نیازمند مشاوره با کارشناسان در کادر فروش می باشید به وب سایت ما به نشانی www.koolakfan.com مراجعه  نمایید. از طریق شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت کولاک فن طراح و تولید کننده انواع هواکش صنعتی، فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده، ایرواشر، هواساز صنعتی، سیکلون، جت فن، پلاگ فن، جت هیتر با بهره مندی از مواد مرغوب و با کیفیت آماده خدمات رسانی به شما هم میهنان عزیز در مازندران می باشد. نمایندگی کولاک فن در مازندران پذیرای سفارشات شما عزیزان می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.