فن سانتریفیوژ در مشهد

فن سانتریفیوژ در مشهد

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در مشهد

فن سانتریفیوژ در مشهد نمونه ای از هواکش صنعتی می باشد. فن سانتریفیوژ در جهت تهویه مطبوع سالن یا محیط نیمه باز یا بسته کاربرد دارد. اگزاست فن سالن های زیبایی هوای موجود در محیط را مکش کرده که این مواد شامل بو، ذرات معلق و آلودگی های بسیاری است که خارج می شود و سپس هوای تازه و سالم جایگزین می گردد.

شهر مشهد واقع در شمال شرقی کشور ایران و مرکز استان خراسان رضوی می باشد. سومین شهر پهناور در ایران پس از تهران و اصفهان می باشد. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و ترجیحا متمایل به سرد خشک است.

این سیستم تهویه مطبوع هوای سالن را جهت تنفس و حضور در سالن تامین می نماید. آرایشگاه ها و سالن های زیبایی جزء مکان هایی می باشند که بواسطه آلودگی هایی مانند مواد شیمایی، بخارات و بوهای ناشی از ترکیبات بکار رفته در محصولات می توانند برای کارکنان و حاضرات واقع در سالن مضر باشد.

قطعا هیج مشتری با مشاهده این فضای آلوده و غبار آلود حاضر نیست چند ساعتی را سپری کند و ترجیح می دهد از این محیط خارج گردد. بنابراین قبل از راه اندازی سالن زیبایی، سیستم تهویه مطبوع یکی از مواردی ست که به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

اگر در سالن زیبایی آخرین دستگاه ها و روش های روز اجرا گردد و سالن مجهز و کاملا مطلوب باشد و در جهت تهویه هیچ اقدامی نکرده باشید به آسانی رضایت مشتریان و کارکنان را از دست خواهید داد.

شاید تصور کنید که با ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی می توان محیط را پاکیزه و عاری از آلودگی کرد. شاید بتوان از شر بوهای مزاحم و اثرات ناخوشایند آنها تا حدی کاست. ولی این سیستم تهویه برای از بین بردن بخارات سمی و ذرات بسیار مضر ناکارآمد می باشد. تهویه طبیعی مناسب همه سالن های زیبایی هم نمی باشد.

بنابراین استفاده از دستگاه تهویه مطبوع در سالن های زیبایی شرط اصلی کار و رضایت افراد می باشد.

با شرایط محیطی مطلوب مشتریان و پرسنل با رضایت کامل حضور دارند و پرسنل با انرژی و کارایی بالاتری به فعالیت خواهند پرداخت. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید کاربرد فن سانتریفیوژ در سیستم تهویه سالن زیبایی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

سیستم تهویه آرایشگاه

سالن های زیبایی دارای بخش های متعددی هستند که هر پارتیشن خدمات خاص خود را ارائه می دهد. آلودگی هر پارتیشن متفاوت است و بایستی هر کدام به نحوی از محیط خارج گردد که باعث سلامتی پرسنل و افزایش رضایتمندی مشتریان شود.

بنابراین ایمنی محیط کار در اولویت قرار دارد. هر پارتیشن آرایشگاه بواسطه، کاشت ناخن، کراتین مو، رنگ مو و … دارای ذرات سمی و خطرناکی است و قطعا با سشوار برقی این آلودگی گسترش یافته و گرمای نامناسبی تولید می کند.

ترکیبات سمی و خطرناکی که بواسطه مواد شیمیایی تولید می گردد می تواند بر روی سلامتی کارکنان اثرات سویی داشته باشد. بسیاری از پرسنل آرایشگاه دچار مشکلات پوستی، تنفسی مانند آسم و برونشیت یا سردرد، تهوع و حساسیت های تنفسی می شوند که این امر نتیجه عدم سیستم تهویه مناسب است. با اعمال سیستم تهویه کارآمد و تخصصی ایمنی محیط تضمین می گردد و با این شیوه مانع از وارد شدن آسیب تنفسی به کارکنان و مشتریان می شود.

اعمال سیستم تهویه مناسب سالن های زیبایی

به منظور تهویه در سالن های زیبایی دو روش قابل کاربرد است.

1)روش طبیعی 2)مکانیکی و در مواردی می توان هر دو را باهم ترکیب نمود.

هدف از تعبیه سیستم تهویه رسیدن به شرایط مطلوب و کاربردی برای پرسنل و حضور مشتریان است. قطعا این مساله در سالن های مختلف متفاوت است. ابعاد محیط، تعداد پارتیشن ها، پرسنل و نوع خدماتی که ارائه و شرایط اقلیمی که هر کدام بر نحوه عملکرد تهویه تاثیر مستقیمی دارد.مهمترین اهداف تهویه سالن زیبایی شامل موارد ذیل است.

  1. تامین رطوبت در محیط آرایشگاه: رطوبت سالن های آرایشگاه به طور نسبی بین 40 تا 60 درصد است. اگر میزان رطوبت از حد نرمال فراتر رود باعث رشد انواع میکروارگانیسم ها، قارچ و کپک می گردد.با این حجم از رطوبت بهداشت دستگاه ها و تجهیزات زیبایی تحت تاثیر قرار می گیرد.

اگر میزان رطوبت کاهش یابد قطعا موجب خشک شدن پوست، مو، احساس خشکی در گلو، چشم ها و مشکلاتی از این قبیل رخ خواهد داد. اعمال دستگاه تهویه مطبوع با تولید رطوبت مناسب مانع از بروز چنین رخدادهایی می شود.

  1. میزان دمای مناسب در سالن های آرایشگاه بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد است. دستگاه های تهویه که در سالن های زیبایی تعبیه شده بایستی توانایی تامین این بازه دمایی در هر فصلی داشته باشد. برای این منظور نیاز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجزا وجود دارد. بنابراین تجهیزات گرمایشی سالن های زیبایی به طور مرکزی و با استفاده از موتورخانه انجام می گیرد و برای سرمایش از دستگاه های هواساز، فن سانتریفیوژ و داکت اسپلیت بهره مند می شوند.

روند تصفیه سالن های زیبایی

در سالن های زیبایی فیلتر کردن ذرات معلق و عوامل بیماری زا نظیر فرمالدئید و بوهای ناخوشایند مهمترین هدف در جهت تهویه سالن محسوب می گردد. تصفیه هوای سالن از طریق فیلترهای نصب شده انجام می گیرد. لازم است حتی در سالن های حرفه ای تر این فیلترها در جهت رفع بوهای مزاحم اعمال شود. اگر سالن های زیبایی دارای خدمات مو هستند. بنابراین توصیه می شود از فیلتر هپا که در محیط های بیمارستانی بکار گرفته می شود در جهت تصفیه هوای محیط استفاده گردد.

تهویه طبیعی سالن های زیبایی

منظور از تهویه طبیعی به معنای استفاده از هوای تازه از طریق در و پنجره و یا بالکون می باشد که هوا از طریق این مجرا وارد محیط شده و خارج شود. با ورود هوا به داخل هوای آلوده خارج می گردد. این روش چون روند طبیعی دارد پاسخگوی چنین محیطی نمی باشد.

انتشار آلودگی و بوی ناخوشایند سبب بروز بیماری های متعددی می گردد و اگر اقدامی صورت نگیرد متاسفانه عملکرد سالن مختل می شود. تهویه طبیعی سالن معایبی دارد که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. در فصول سرد سال استفاده از این روش آسایش کارکنان و مشتریان را برهم خواهد زد. چرا که با تولید سرمای بیش از حد سالن مواجه خواهند شد.
  2. دستگاه های سرمایشی و گرمایشی با ایجاد چنین شرایطی مجبور هستند که بیش از حد نرمال کار کنند که باعث صدمه دیدن و آسیب به آنها می شود و در نتیجه هزینه های انرژی مصرفی آنها افزایش می یابد.
  3. برخی از سالن های آرایشگاه فاقد در و پنجره و مجراهای ورودی و خروجی هوا هستند و یا به اندازه کافی نمی باشد که بنابراین نمی توان از تهویه طبیعی استفاده بهینه کرد.

تهویه مکانیکی سالن های زیبایی

تهویه آرایشگاه به شیوه مکانیکی و با بهرهمندی از دستگاه های تهویه با دقت بالاتری انجام می شود. دستگاه های فن تهویه در این مورد بسیار متنوعند و هر کدام در سطحی قادر به تامین شرایط مطلوب برای کارکنان و مشتریان خواهد بود. از کولرهای صنعتی تا حرفه ای ترین دستگاه های هواساز زیبایی هر کدام در دسته جایی دارند و مالکان با توجه به میزان بودجه خود قادرند هزینه کنند و می توانند با میزان اهمیتی که برای سلامت کارکنان قایل هستند دستگاههای مدرن با قابلیت بالاتر استفاده نمایند.

هواکش سالن های زیبایی

تهویه سالن های آرایشگری و خدمات مو و ناخن امری اجتناب ناپذیر است و لازم است که کلیه بخش ها از این تجهیزات بهرهمند شوند. انتخاب دستگاه مناسب جهت تهویه بین این همه تنوع کار ساده ای نیست و باید طبق فاکتورهای لازم تعیین گردد.

برای ایجاد هواکش مناسب لازم است که مالکان سالن های زیبایی و پیرایش اطلاعات لازم و کافی را در اختیار متخصصان تهویه مطبوع قرار دهند تا آنها با بکار گیری دانش فنی و لازم دستگاه مناسب را در اختیارشان قرار دهند. این اطلاعات شامل ابعاد فضا، تعداد کارکنان، تعداد پارتیشن ها یا اتاق ها و نوع خدمات ارائه شده مانند کراتین، کاشت، سشوار و رنگ مو و مواردی از این قبیل می باشد. میزان آلودگی هوا و حرفه ای بودن دستگاه های تهویه باید با بررسی این موارد تعیین شود.

چه نوع هواکشی برای سالن زیبایی مناسب است؟

فن سانتریفیوژ سالن زیبایی دستگاهی می باشد که به دلیل مکانیزم خاص می تواند هوای محیط را به سمت خود کشیده و به محیط بیرون هدایت نماید. فن سانتریفیوژ یا هواکش صنعتی به خوبی می تواند بوهای مزاحم، ریزگردها، ذرات معلق و آلودگی ها را از محیط داخل مکش کرده و به سمت بیرون هدایت نماید.

و شرایط تنفس را برای حضار در سالن مهیا نماید. برخی از سالن های زیبایی برای تهویه سالم فقط از فن سانتریفیوژ بهره می گیرند و برای تامین رطوبت از تصفیه های سالن زیبایی و کنترل رطوبت استفاده نمی کنند. یکی از ساده ترین ابزارهای تصفیه هوا که در جهت تصفیه هوای سالن های آرایشگری مفید است و به خارج کردن هوای ناخوشایند کمک می کند فن سانتریفیوژ در مشهد می باشد.

در برخی از سالن های آرایشگری امکان استقرار هواکش صنعتی در بالای لاین مربوطه مانند کراتین ناخن و رنگ مو وجود دارد. این شیوه نامبرده می تواند بخارات سمی و بوهای ناخوشایند را قبل از انتشار به سمت خود کشیده و بیرون نماید.

سیستم داکت اسپلیت سالن های آرایشگری

این دستگاه در جهت رفع نیازهای تهویه مطبوع می باشد. بدین صورت که به طور مستقل در هر واحد نصب می گردد. دارای دو بخش داخلی و خارجی خواهد بود. بخش خارجی در تراس یا پشت بام و یا نمای پنجره واقع می شود. بخش داخلی  به صورت مجزا روی سقف کاذب استقرار می یابد. داکت اسپلیت می تواند بطور سرمایشی و گرمایشی فعالیت کند و با دارا بودن فیلترها تا حد امکان پاکسازی محیط را فراهم نماید. در آرایشگاه هایی که مواد شیمایی پرخطر تولید نمی گردد کاربرد زیادی دارد. این فیلترها توانایی حذف آلودگی های این چنینی را ندارند.

چیلرهای سرمایشی در سالن زیبایی

چیلر دستگاه مرکزی می باشد که در جهت تهویه مطبوع بکار گرفته می شود. این دستگاه توانایی تولید آب سرد را دارد. بنابراین برای ایجاد سرمایش در انواع کاربری ها به کار می رود. چیلر دارای مدل های متعددی است و پرکاربردترین آنها چیلر هوا خنک می باشد.

استقرار این دستگاه در پشت بام و یا فضای باز ساختمان است.این وسیله موجب به گردش در آمدن هوای خنک می شود. آب سرد تولید شده در چیلر در جهت رفع سرمایش واحدها بکار می رود. فن کویل ها دستگاهی هستند که به صورت درون واحدی نصب می شوند و دارای انواع متفاوت زمینی، سقفی توکار، دیواری یا کانالی انجام می شوند. فن کویل های سقفی، بین کانالی قابلیت تامین هوای تازه را با بکار گیری هوای بازگشتی از ساختمان را دارند. دیگر انواع به دلیل عدم امکان تامین هوای سالم و تازه گزینه مناسبی برای سالن هایی که به اکسیژن لازم دارند نیست.

بهترین هواکش و تهویه سالن های زیبایی

اهداف تهویه مطبوع هوا در قسمت اولیه مقاله ارائه شد. این مکان ها نیازمند دستگاهی می باشد که بتوانند تمام ذرات معلق ناشی از خدمات کراتین مو، ناخن و پوست مهار گردد. گازهای مضر که منشا بیماری های گسترده می باشند به بیرون هدایت می شوند. کنترل میزان رطوبت و تامین دمای مطلوب در سالن های زیبایی جزء الزامات تهویه سالن می باشد.

تا اینجای مقاله نام دستگاه های بسیاری آورده شده است که تا حدی این نیازها را مرتفع می سازند. اما همه این نیازها و ایجاد شرایط ایده آل به کمک دستگاه های هواساز امکان پذیر خواهد بود.

هواساز سالن های زیبایی

هواساز جزء دستگاه های توزیع کننده برودت و حرارت است که دارای ساختار کانالی می باشد و با اتصال به چیلر سرما را وارد محیط می نماید. هواساز بهترین دستگاه در جهت رفع نیازهای تهویه یک سالن زیبایی می باشد چرا که قدرت کنترل دقیق میزان رطوبت و فیلتر کردن حرفه ای هوا را دارد.

قدرت این دستگاه در تصفیه هوا به گونه ای است که در محیط های بهداشتی، ضدعفونی شده مانند اتاق عمل و بیمارستان از هواساز استفاده می کنند. در هنگام خرید هواساز صنعتی می توانید فیلترهای مورد نیاز خود را به سازنده سفارش داده تا متناسب با نیاز شما دستگاه را تولید نمایند.

دیگر مزیت های دستگاه نامبرده در تامین میزان رطوبت موثر است. هواساز مجهز به رطوبت زنی و رطوبت زدایی می باشد. در هر شرایط اقیلمی توانایی رطوبت داخلی را دارد. بنابراین برای اطلاع از روند تولید و شرکت سازنده پیشنهاد می دهیم با کارشناسان و مشاوران متخصص و کارآمد محاوره ای داشته باشید تا آنها اطلاعات دقیق و کافی را در اختیارتان قرار دهند و بیشترین بازدهی را داشته باشد. برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه به وب سایت کولاک فن به نشانی www.koolakfan.com مراجعه نمایید.

هلدینگ کولاک فن مبتنی بر چندین سال تجربه مفید و پربازده با تکیه بر آخرین دانش روز تولید کننده و ارائه دهنده انواع هواکش صنعتی، فن سانتریفیوژ  مکنده و دمنده، هواساز صنعتی، ایرواشر و پلاگ فن در مشهد می باشد.

نمایندگی کولاک فن در مشهد آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در مشهد و اقصی نقاط کشور می باشد. این شرکت معتبر واقع در شهر شیراز و دارای نمایندگی فروش در دیگر شهرهای ایران است. برای اخذ قیمت می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.