فن سانتریفیوژ در همدان

فن سانتریفیوژ در همدان

فن سانتریفیوژ در همدان

فن سانتریفیوژ در همدان به عنوان ایده آل ترین دستگاه در جهت تهویه مطبوع می باشد. فن سانتریفیوژ در همدان با اعمال نیروی گریز از مرکز هوای داخلی را مکش کرده و با قرار گیری به عنوان سیستم تهویه مطبوع هوای پاک و تمیز را جایگزین می کند و هوایی مملو از آلودگی و ذرات را بیرون منتقل می کند.

یکی از کاربردهای مهم فن سانتریفیوژ در همدان در سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی می باشد. شرکت کولاک فن بزرگترین تولید کننده انواع هواکش صنعتی مکنده و دمنده، فن سانتریفیوژ، هواساز در همدان می باشد.

شهر همدان مرکز استان همدان یکی از شهرهای کوهستانی واقع در غرب کشور ایران می باشد. این شهر در دامنه کوه الوند قرار گرفته و جزء شهرهای سردسیر و قدیمی ایران می باشد. شهر همدان دارای 17 شهرک صنعتی می باشد که به غیر از شهرک های صنعتی، صنایع موکت سازی، کارخانه کیک، شکلات  و کارخانه شیشه و قطعه سازی به عنوان واحدهای صنعتی شهر همدان می باشد.

بنابراین این اماکن صنعتی به منظور تهویه مطبوع و ایجاد هوای سالم نیازمند هواکش و فن می باشند. در این مقاله قصد داریم به سیستم تهویه مطبوع باشگاه ورزشی بپردازیم.

تهویه مطبوع باشگاه ورزشی

اعمال سیستم تهویه مطبوع در سالن های بدنسازی و باشگاه های ورزشی به دلیل تجمع افراد و تعریق زیاد و بالا بودن میزان رطوبت بسیار مهم است. سالن های بدنسازی در مکان های مختلف و با ابعاد و ساختار متفاوتی ساخته می شوند. در همگی آنها تعبیه تهویه مطبوع جزء فاکتورهای اصلی به حساب می آید که قرار گیری چنین وسیله ای الزامی است.

باشگاه های ورزشی بصورت یک فضای وسیع و بزرگ ساخته می شوند و برخی دارای جایگاهی برای تماشاچیان است. بسیاری از سالن های ورزشی فاقد چنین جایگاهی هستند.به منظور اهمیت هوای سالم و پاکیزه توسط فیلتراسیون، این مکان ها نیازمند دستگاهی برای تهویه مطبوع سالن ورزشی می باشند.

تهویه مناسب سالن ورزشی

عملکرد سیستم تهویه مطبوع در سالن های ورزشی به گونه ای طراحی شده است که مانع از ورود آسیب و آلودگی به ورزشکاران می شود و باعث بهبود هوای محیط می گردد. فضای باشگاه به دلیل حضور ورزشکاران و فعالیت آنها مقدار زیادی گاز کربن دی اکسید تولید می شود.

این مساله سبب می شود تا نیاز به هوای تازه و اکسیژن افزایش یابد. عضلات ورزشکاران در طول بازه زمانی تمرین باید گرم بماند تا آسیب نبیند. بنابراین اعمال دمای مناسب و متعادل الزمی است. دمای تنظیم شده در سالن های مختلف متفاوت است.

دمای استاندارد در سالن های ورزشی

دمای استاندارد و مناسبی که برای سالن های ورزشی در نظر گرفته می شود وابسته به فاکتورهای متعددی می باشد، مانند تعداد ورزشکاران، ساختار ساختمان و همچنین نوع ورزش که در حالت کلی دمای استاندارد سالن های ورزشی در چه بازه ای می باشد.

  1. تهویه سالن ورزشی باید دمای حدودا 21 درجه سانتیگراد باشد.
  2. در سالن های یوگا دمای نرمال و استاندارد حدود 27 درجه می باشد.
  3. در استخرهای شنا بازه دمایی مناسب بایستی بین 26 تا 32 درجه سانتیگراد باشد. میزان دما به نوع استخر و استفاده کنندگان بستگی دارد.

در حالت کلی دمای لازم و استاندارد در سالن های ورزشی 21 درجه سانتیگراد است که به صورت یک معیار کلی برای تامین آسایش حرارتی تعیین می شود. این بازه دمایی یک فاکتور تاثیرگذار است و وابسته به نوع ورزش می باشد.

برای بررسی دقیقتر و تعیین دمای مناسب لازم است که توسط متخصصان این حوزه انجام شود.

میزان رطوبت لازم در باشگاه های ورزشی

رطوبت لازم در فضای باشگاه جزء فاکتورهای مهم و استاندارد تهویه محسوب می شود. فعالیت ورزشکاران و جست و خیز بسیار موجب تعریق و باعث افزایش رطوبت محیط می گردد. در صورتی که این رطوبت کنترل نگردد ادامه فعالیت ورزشی به سختی انجام می گیرد.

وجود رطوبت بسیار باعث چسبناک شدن پوست و خلل در تنفس می گردد. بنابراین ادامه فعالیت ورزشی مشکل خواهد شد و اگر میزان رطوبت از حد نرمال خود کمتر شود اثرات سویی بر عملکرد ورزشکاران خواهد داشت.خشکی پوست، گلو دشواری زیاد در تنفس ایجاد می کند و از نشانه های عدم رطوبت در محیط است.

بنابراین باید رطوبت نسبی مناسبی در محیط های ورزشی و سالن های بدنسازی نسبت به نوع ورزش و تعداد افراد حاکم باشد.

فیلتراسیون هوای سالن

 از آنجا که به هنگام ورزش میزان تنفس ورزشکاران عمیق تر و بیشتر می شود، هوای سالم و پاکیزه به کمک فیلتراسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است. برخی مواقع با اعلام آلودگی هوا بسیاری از ورزشکاران از انجام فعالیت در محیط باز خودداری می کنند و ترجیح می دهند که برای انجام تمرین به باشگاه ورزشی روی آورند.

اما بایستی خاطر نشان کرد که اگر هوای باشگاه تصفیه نشود تاثیر آلودگی بر سلامت ورزشکاران به مراتب خیلی بدتر از هوای آلوده فضای باز است. بنابراین قرارگیری یک فیلتر مناسب تحت عنوان(فن سانتریفیوژ) در سالن ورزشی برای از بین بردن آلودگی ها مسمر ثمر خواهد بود. چرا که با تهویه مناسب تنفس پاک و بودن ذرات و آلاینده ها و گردوغبار برای ورزشکاران امکان پذیر می شود.

در جدول زیر می توان دمای مناسب طبق استاندارد در هر محیطی را مشاهده کنید

استانداردهای تهویه مطبوع در سالن های ورزشیتوضیحات
دمای مناسبمیزان دمای استاندارد در سالن های ورزشی مناسب با نوع ورزش و شرایط ساختمان بایستی حداقل 21 درجه سانتیگراد باشد.
رطوبت نسبیمیزان رطوبت در سالن ورزشی متناسب با نوع فصل و نوع ورزش می باشد چرا که با تغییر میزان رطوبت ممکن است خشکی و مشکلات تنفسی و پوستی ایجاد شود.
فیلتراسیون هواهوای باشگاه بایستی کاملا فیلتر شود و عاری از هر گونه غبار، ریزگرد هوا و آلاینده باشد تا ورزشکاران دچار مشکل نشوند.

 

 

اعمال سیستم تهویه مطبوع در باشگاه ورزشی چه مزایایی دارد؟

ایجاد تهویه هوای گرم در طول انجام ورزش توسط ورزشکاران باعث بالا رفتن بازدهی و از آسیب های احتمالی اجتناب می کند. البته این مساله در هوای سرد هم صادق است. در اینجا به اختصار مزایای تهویه مطبوع عنوان می شود.

  1. انجام فعالیت سنگین و پرکاربرد با تامین دمای مناسب
  2. ممانعت از گرمازدگی ورزشکاران در فصول گرم سال طی ورزش
  3. جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی ناشی از رطوبت
  4. جلوگیری از عرق کردن بیش از حد ورزشکاران
  5. ایجاد هوای سالم و پاک برای تنفس و جلوگیری از خشکی

فن سانتریفیوژ باشگاه ورزشی در همدان

تا حدودی با استاندارد دمای تهویه مطبوع در سالن های ورزشی و میزان اهمیت آن آشنا شدید. قرارگیری دستگاهی در جهت سرمایش گرمایش در سالن های بدنسازی امری ضروری است. دستگاه های متعددی در این زمینه ارائه شده است و هر کدام مزایا و خصوصیات خاصی دارند. با توجه به عملکرد آنها مناسب مکان خاصی هستند. بنابراین نیاز است که شرایط کاربری توسط متخصصان کارآمد هلدینگ کولاک فن برای ایجاد تهویه مناسب بررسی شود. بنابراین تهویه مناسبی برای سالن انتخاب شده و نصب و راه اندازی کرد.

سیستم های تهویه توسط دستگاه های متعددی انجام می گیرد که عبارتند از

فن سانتریفیوژ در همدان

 

فن سانتریفیوژ در همدان به عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع در سالن های بدنسازی پرکاربرد است. فن سانتریفیوژ با اعمال نیروی گریز از مرکز هوای آلوده و راکد محیط داخلی را مکش کرده سپس به محیط بیرون انتقال می دهد. بدین ترتیب هوای سالم و عاری از آلاینده، بوی نامطبوع جایگزین می شود. قرارگیری فن سانتریفیوژ در سالن ورزشی در پشت بام استقرار می یابد.

سپس کانال های انتقال هوا توسط کانال های اسپیرال صورت می گیرد و سپس به دریچه های سیستم تهویه متصل می شود. تعداد فن سانتریفیوژ در باشگاه به تناسب وسعت و تعداد افراد و نوع فعالیت ورزشی می باشد. انتقال هوا با کمک مکش از ورودی های دریچه صورت می گیرد و سپس از طریق مکش فن سانتریفیوژ به کمک کانال انتقال هدایت می شود تا در نهایت از طریق دهانه ورودی فن بلعیده شود.

با ایجاد نیروی سانتریفیوژ یا گریز از مرکز ذرات آلاینده و بوهای نامطبوع به سمت خارج انتقال می یابد. با خارج شدن هوای ناسالم فضا برای هوای مطبوع و سالم باز می شود بنابراین پروسه تهویه انجام می گیرد.

اعمال سیستم تهویه مطبوع تاثیر بسیار زیادی بر روی حفظ سلامت ورزشکاران و بهبود و بازدهی کاری دارد. برای مشاوره تخصصی در مورد هواکش صنعتی می توانید با کارشناسان در کادر فروش تماس حاصل فرمایید. تا ابعاد کامل را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به نیاز شما و ابعاد ساختمان دستگاه مورد نظر را ارائه دهند.

کولاک فن در مدت زمان کوتاه کالای مورد نظر را به دست شما خواهد رساند. با خرید فن سانتریفیوژ در همدان دستگاهی با گارانتی و خدمات پس از فروش در عالی ترین سطح بهرهمند شوید.

دستگاه سیستم تهویه مطبوع با هواساز و چیلر در همدان

تهویه مطبوع باشگاه ورزشی به طور دقیق بصورت ترکیبی انجام می گیرد.

سرمایش: ترکیب چیلر و هواساز

گرمایش: ترکیب بویلر و هواساز

چیلر یک دستگاه برای کم کردن دمای آب و خنک کردن آن می باشد. این آب وارد کویل های دستگاه هواساز می شود و هوای بیرون کویل را خنک می سازد. هواساز صنعتی کولاک فن دستگاهی تخصصی که مناسب در امر تصفیه هوا و قابلیت نصب انواع فیلترها از نوع فلزی تا فیلتر هپا می باشد.

با فعالیت هواساز صنعتی در فضای داخلی سالن وزشی عاری از هر گونه آلاینده و بوی ناخوشایند می گردد. البته بایستی متذکر شد که هواساز نه تنها به تصفیه می پردازد. بلکه مجهز به تجهیزاتی است که باعث رطوبت زنی و رطوبت زدایی می گردد و می توان این شاخص را در هوای باشگاه به طور دقیق تنظیم نمود.

اما بویلر دستگاهی که در جهت تامین آب گرم بکار می رود و می تواند با کمک کویل های آب گرم، این جریان را وارد هوارسان نمود. هوای گرم از فیلترها عبور نموده و از نظر رطوبت نیز کنترل می شود. با کمک کانال های تعبیه شده وارد فضای سالن می  شود.

نتیجه گیری: سیستم سرمایش و گرمایش باشگاه های ورزشی، جزء مهمترین الزامات در راه اندازی سالن می باشد. استاندارد دمایی باشگاه ورزشی مستلزم دمای مناسب با تنظیم رطوبت نسبی و فیلتراسیون هوا از هر نوع آلاینده ای می باشد.

مناسب ترین دستگاه های تهویه سالن های بدنسازی در این مقاله گنجانده شد. صاحبان کسب و کار می توانند با بکارگیری بهترین گزینه برای خود و شرایط مطلوبی را برای تنفس ورزشکاران و تامین آسایس آنها فراهم کنند. اگر به دنبال کالای اصل و با کیفیت هستید به وب سایت کولاک فن به آدرس www.koolakfan.com مراجعه کنید تا از بهترین دستگاه مطلوب ترین کیفیت توام با خدمات پس از فروش بهرهمند شوید.هلدینگ کولاک فن دارای نمایندگی فروش در اقصی نقاط کشور می باشد. نمایندگی کولاک فن در همدان پذیرای سفاشات شما نیز می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.