فن سانتریفیوژ در رشت

فن سانتریفیوژ در رشت

فهرست مطالب

فن سانتریفیوژ در رشت

فن سانتریفیوژ در رشت یک نوع  هواکش صنعتی اگزاست فن می باشد، که در جهت کنترل هوای داخلی با هدایت هوای آلوده به خارج کار می رود. می تواند اکثر آلاینده های محیطی مانند بوی نامطبوع، بوی سیگار، ریزگردها را انتقال دهد. فن سانتریفیوژ کولاک فن در رشت یکی از کاربردی ترین نوع فن صنعتی می باشد که شما می توانید به آسانی کالای اصل و با کیفیت خریداری نمایید.

هلدینگ کولاک فن تولید کننده انواع فن صنعتی، هواکش سانتریفیوژ مکنده و دمنده در شهر رشت می باشد. این شرکت معتبر با بیش از 1000 مشتری وفادار با محصولات متنوع پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

شهر رشت مرکز استان گیلان واقع در شمال کشور می باشد. شهر رشت به عنوان شهر همیشه بیدار است. کلان شهر رشت پرجمعیت ترین استان بین سه استان قرار گرفته حاشیه خزر است.شهر رشت بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر می باشد.

آب و هوای رشت بسیار معتدل و شبه مدیترانه ای می باشد. تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سرد و مرطوب است. شهر رشت به دلیل باران های فراوان رتبه اول میزان بارش در مراکز استان های ایران را دارد. به همین دلیل شهر باران یا شهر باران های نقره ای نام گرفته است.

شهر رشت قطب بزرگ کشاورزی در سطح کشور ایران است و به دلیل نانوداروهای ضد سرطان مهم ترین شهر ایران محسوب می شود. شهر رشت بزرگترین شهرستان آبزی پروری در کشور می باشد. حدود 4500 هکتار استخر پرورش ماهی وجود دارد. ماهی های تولید شده در اکثر بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد و یکی از رایج ترین و پر درآمدترین شغل های این منطقه پرورش ماهی می باشد.

ممکن است این سوال در ذهنتان تداعی شود که هدف از مطالعه این مقاله چیست؟دقیقا قصد داریم کاربرد فن سانتریفیوژ در پرورش ماهی و آبزیان را مورد بررسی قرار دهیم.شما را دعوت می کنم تا انتها با ما همراه شوید.

هوادهی_آبزیان_در_رشت

هوادهی پرورش ماهی و آبزیان

منظور از هوادهی مکانیزم ترکیب آب و هوا می باشد. هدف این پروسه افزایش میزان اکسیژن محلول در آب می باشد که این امر باعث وارد شدن مقدار زیادی اکسیژن به آب می گردد. این مقدار اکسیژن وارد شده مورد نیاز آبزیان است و توسط دستگاه های مکانیکی انجام می گیرد.

شرکت کولاک فن تولید کننده انواع هواکش صنعتی و فن سانتریفیوژ در رشت می باشد. برای دریافت مشاوره و اخذ قیمت از دستگاه ها می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما با کارشناس کارآمد در بخش فروش ارتباط برقرار کنید.

مشخصات فنی دستگاه هوادهی آبزیان

دستگاه هواده در پرورش آبزیان به غیر از تولید اکسیژن محلول در آب موجب تعادل لایه های حرارتی و غذایی می شود. این عمل همچنان موجب خارج شدن پسمان های سمی گازی محلول در آب می شود.

تامین اکسیژن لازم در استخرهای پرورش ماهی به چه طریقی انجام می گیرد؟

  1. تخلیه مداوم آب در محل پرورش آبزیان
  2. کاربرد وسایل دستگاه های هوادهی
  3. بهرهمندی از برج های هواده
  4. پاشش آب از طریق سوراخ های تعبیه شده در دیوارهای استخر
  5. تزریق اکسیژن به آب از طریق دستگاه های دمنده هوا (فن سانتریفیوژ)

مکانیزم هوادهی در استخرهای آبزیان و انواع آن

دستگاهی که قابلیت ترکیب کردن هوا با آب را داشته باشد دستگاه هواده نامیده می شود. این پروسه طی یکسری عملیات انجام می گیرد که مستلزم هزینه اجرا، راندمان کار و مصرف انرژی از طریق دستگاه های هوادهی می باشد. فرآیند هوادهی به صورت کلی به دو طریق انجام می گیرد؛

  1. هوادهی سطحی
  2. هوادهی مرکزی(فن سانتریفیوژ فوروارد)

1.دستگاه هوادهی سطحی: یکی ازکاربردی ترین و مفیدترین روش هوادهی در استخرهای پرورش آبزی در صنعت پرورش ماهی، دستگاه اسپلش می باشد. مکانیزم بسیار ساده ای دارد. بدین صورت که با پاشش میزان بسیار بالای آب به شکل فواره موجب انتقال اکسیژن به آب می گردد. روش هوادهی اسپلش به این صورت است که سطح آب را شکسته در نتیجه تماس بیشتری بین آب و هوا صورت می گیرد.

عملکرد دستگاه به این ترتیب است که برخورد سطح بالایی آب استخر با اکسیژن باعث افزایش اکسیژن محلول در آب می گردد. همانطور که در ابتدای مقاله متذکر شدیم عملیات هوادهی توسط اسپلش انجام می گیرد که می تواند گازهای مضر مانند آمونیاک و نیترات را از کف استخر پرورش ماهی به بیرون انتقال دهد.

این دستگاه طوری طراحی شده که دارای یک حفاظ برای موتور و پروانه می باشد. طراحی مکانیزه شده دستگاه به واسطه محافظ از برخورد ماهی به پروانه جلوگیری می کند. دستگاه هوادهی اسپلش کمک به بهبود کیفیت و رشد ماهی می گردد. می تواند حدود 80 تا 85 درصد از عوامل بیماری زا در محل پرورش ماهی را دور نماید و باعث می گردد طعم ماهی لذیذتر و با کیفیت تر شود.

استفاده از دستگاه اسپلش چه مزایایی به دنبال دارد؟

  1. سهولت در نگهداری و نصب آسان
  2. کم مصرف در مقابل دیگر دستگاه های مشابه
  3. توانایی استفاده در هر نوع استخر با ارتفاع مختلف به دلیل برخورداری از تنظیم ارتفاع پروانه
  4. قیمت دستگاه هواده اسپلش نسبت به دیگر انواع به مراتب کمتر است.
  5. دستگاه هواده اسپلش با ایجاد فواره های آب موجب تولید گازهای ارگانیک در استخر پرورش ماهی می شود.
  6. دستگاه اسپلش به دلیل فشاری که در آب اعمال می کند موجب اختلاط لایه های آب می گردد.
  7. اعمال حفاظ بر روی فن پروانه از تداخل با آبزیان و صدمه احتمالی آنها جلوگیری می کند.

دستگاه هوادهی اسپلش چه مشخصاتی دارد؟

  1. بصورت تک فاز یا سه فاز
  2. توان موتور 0.75 کیلو وات، 1.1 کیلو وات، 1.5 کیلو وات
  3. دبی 3500 و 4200 و 5000
  4. انتقال اکسیژن
  5. دور موتور
  6. وزن دستگاه 21، 22، 23

دستگاه ایرجت هوادهی استخر پرورش ماهی

یکی از دستگاه های قدرتمند برای مخلوط کردن آب و هوا ایرجت می باشد. عملکرد دستگاه ایرجت در جهت تامین اکسیژن در استخر پرورش ماهی از طریق اتصال الکتروموتور به پره درون لوله های خالی می باشد. این سیستم بصورت شناور روی آب مستقر است.

هنگام روشن شدن الکتروموتور پروانه به چرخش در می آید. در نتیجه باعث مکش آب می شود. از مزیت های پرکاربرد دستگاه ایرجت تنظیم مسیرهای هوادهی در اعماق متفاوت آب برای انتقال اکسیژن است و بنابراین با شناور شدن روی آب ،نوسانات تغییری در کارکرد دستگاه ندارد.

دستگاه_ایرجت_پرورش_ماهی_در_رشت

دستگاه ایرجت چه مزایایی دارد؟

  1. حمل و نقل آسان
  2. مخلوط لایه های حرارتی و غذایی در لایه های افقی آب
  3. ممانعت از لایه بندی حرارتی آب با ایجاد جریان دایمی
  4. افزایش میزان اکسیژن مخلوط شده در آب
  5. کاربرد در استخرهایی با عمق بالای 1.5 متر و مخصوص مناطق گرمسیری و استخرهای آبی
  6. مقاوم در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوشیده از استیل استنلس و یا پلاستیک

مشخصات فنی دستگاه ایرجت

  1. مدل تک فاز یا سه فاز
  2. توان موتور 1.1 کیلووات یا 2.2 کیلووات
  3. انتقال اکسیژن
  4. دور موتور
  5. قدرت پرتاب 3متر

دستگاه هوادهی پدل ویل

یکی دیگر از دستگاه های هوادهی قدرتمند در جهت انتقال اکسیژن به آب استفاده می شود پدل ویل می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه به کمک پدال های پروانه ای انجام می گیرد که عمود بر سطح آب می چرخد و باعث پرتاب شدن آب استخر به صورت قطرات ریز به سمت بالا می گردد.

با این عمل آب و اکسیژن باهم مخلوط شده و سطح اکسیژن آب بیشتر می گردد. با ایجاد امواجی که توسط پدال های موتور صورت می گیرد گازهای آمونیاک، دی اکسید کربن، متان، هیدروژن کاهش می یابد. دستگاه پدل ویل قابلیت پارویی و شناور بودن روی آب استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و پرورش میگو بسیار مناسب و کار آمد است.

طراحی این دستگاه به شیوه ای می باشد که موجب تخریب بسترهای خاکی استخر نمی شود و همچنین با ایجاد جریان سازی هوا و هوادهی مناسب باعث تهویه مناسب آب می شود.چنانچه کارکرد دستگاه با دور پایین و استهلاک کم باشد قطعا باعث دوام و طول عمر بیشتر دستگاه می گردد از طرفی به آبزیان صدمه ای وارد نمی کند.

دستگاه پدل ویل در دو مدل 4 و 6 پروانه ای طراحی و تولید می شود. مقدار اکسیژن تزریق شده توسط دستگاه حدود 2.59 کیلوگرم در ساعت است که 36 درصد از حد استاندارد فراتر می باشد.

دستگاه_پدل_ویل_پرورش_ماهی_در_رشت

مزایای دستگاه هوادهی پدل ویل

  1. بازدهی بالا در مقابل مصرف کم
  2. قیمت بهینه در مقابل کارایی بالا
  3. تولید جریان های افقی و عمودی آب
  4. تاثیر در بالا بردن کیفیت آب
  5. ممانعت از صدمه به آبزیان

عملکرد فن سانتریفیوژ فوروارد پرورش ماهی در رشت

هوادهی مرکزی یا عمقی استخر پرورش ماهی توسط یک یا چند دستگاه فن سانتریفیوژ فوروارد انجام می گیرد. به دلیل تولید ظرفیت های بالا در فشار کم فن سانتریفیوژ فوروارد، دستگاه دمنده بلوئر بسیار مورد استقبال اکثر مشتریان صنعت پرورش ماهی قرار گرفته است.

فن سانتریفیوژ فوروارد توانایی عملکرد باشتاب را دارد. بصورتی که توسط اتصالات و لوله ها به سمت حوضچه های پرورش ماهی هدایت می شود و کف استخر را پوشش میدهد. در نهایت قابلیت چند شاخه شدن را دارد و روی شاخه دیفیوزرهایی قرار می گیرد تا هوا را به صورت حباب های ریزی بر روی آب منتقل نماید. کاربرد این نوع سیستم هوادهی باعث بالا رفتن ضریب اطمینان کاری و بازدهی کاری می شود.

کاربرد دیفیوزرهای مناسب در جهت هوادهی امر مهمی می باشد و از گرفتگی و خرابی دستگاه جلوگیری می کند. فن سانتریفیوژ بلوئر یا دمنده کابردی ترین وسیله هوادهی در این صنعت است.

فن_سانتریفیوژ_فوروارد_در_رشت

انتقال اکسیژن با کمک عمل فتوسنتز

تامین اکسیژن مورد نیاز در استخرها از طریق عمل فتوسنتز هم قابل انجام است غیر از روش های هوادهی تامین اکسیژن به شیوه فتوسنتز نمونه دیگری می باشد. گیاهان منبع فتوسنتز می باشند که از طریق تامین غذا و اکسیژن انجام می شود.

گیاهان در معرض نور خورشید با انجام عمل فتوسنتز، اکسیژن آزاد می کنند و سپس این اکسیژن در آب آزاد می شود. نکته ای که بایستی مطرح کرد فرآیند فتوسنتز در زمان تاریکی انجام نمی گیرد در نتیجه اکسیژن تولید نمی شود. با مصرف کردن اکسیژن توسط ماهی ها و باکتری ها غلظت اکسیژن محلول در آب کاهش می یابد.

کمبود اکسیژن موجب وارد شدن استرس به آبزیان و حتی در مورادی به مرگ منتهی می شود.

تفاوت میزان اکسیژن موجود در آب در زمان های مختلف متفاوت است. اول صبح غلظت اکسیژن در پایین ترین حد خود است در صورتی که پایان روز میزان اکسیژن به بالاترین مقدار می رسد. اما ماندگاری میزان اکسیژن در آب تحت فاکتورهای دیگری مانند فشار اتمسفر، شوری و دمای آب می باشد.

با بیشتر شدن میزان ارتفاع آب اکسیژن محلول در آب کاهش می یابد.میزان شوری آب بر روی تولید کنندگان ماهی های آب شیرین اهمیت خاصی ندارد ولی مهمترین فاکتور در تعیین ماندگاری اکسیژن در آب دمای آن است که هر چه دما افزایش یابد ظرفیت نگهداری اکسیژن کاهش می یابد.

 چه عواملی در کاهش اکسیژن آب موثر است؟

  1. با کاهش مقدار آب میزان اکسیژن محلول در آب کاهش می یابد.
  2. زمانی که آب گرم می شود تنفس گیاهان و آبزیان افزایش می یابد و در نتیجه اکسیژن مصرفی بیشتر می شود.
  3. زمانی که آب و هوایی ابری توام با مه رخ می دهد اکسیژن کمتری تولید می گردد.
  4. افزایش غذای مصرفی آبزیان باعث تولید فضولات و در نتیجه کاهش میزان اکسیژن می شود.

به منظور تعبیه دستگاه دمنده در استخر پرورش ماهی چه نکاتی باید مدنظر قرار داد؟

  1. مشخص کردن وزن نسبی ماهی های موجود در استخر
  2. شکل ظاهری استخر شامل ابعاد و اندازه های آن
  3. مشخص کردن مقدار آب ورودی
  4. تعیین کردن مشخصات فیزیکی و شیمایی آب
  5. مشخص کردن ارتفاع پرورش ماهی از سطح دریا
  6. تراکم تعداد ماهی ها و وضعیت نرمال استخر

اهمیت تامین اکسیژن لازم برای آبزیان

  1. افزایش ضریب تبدیل غذایی، جذب و هضم غذا
  2. افزایش راندمان آب و در نتیجه بهره وری بیشتر
  3. محافظت از آلودگی و سمی شدن آب بواسطه آلاینده هایی که از بیرون نفوذ می کند
  4. افزایش رشد و نمو و نشاط ماهی ها
فتوسنتز_گیاهان_آبزی_در_رشت

بررسی نکات موثر در تعمیر و نگهداری دستگاه هواده

  1. تنظیمات پارامترهایی مانند عمق آب، محل قرارگیری پره های هواده
  2. بررسی دقیق و مرتب موتورهای تولید برق
  3. در صورت تعمیر و سرویس کردن دستگاه بایستی دستگاه خاموش و برق قطع گردد.

سپاس که تا انتها ما را یاری کردید. اگر به دنبال کالای اصل و با کیفیت می باشید ؟چنانچه قیمت مناسب و گارانتی در اولویت شما می باشد. ما به شما هلدینگ کولاک فن را پیشنهاد می دهیم.

شرکت کولاک فن در رشت برترین تولید و توزیع کننده فن سانتریفیوژ می باشد. شرکت کولاک فن انتخابی ایده آل جهت کسب مشاوره و خرید اگزاست فن دمنده با قیمتی کاملا مقرون بصرفه می باشد. هلدینگ کولاک فن واقع در رشت تولید کننده انواع اگزوزفن و فن سانتریفیوژ مکنده و دمنده آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در رشت می باشد. برای مشاهده محصولات و پروژه ها می توانید به وب سایت کولاک فن به نشانی www.koolakfan.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.