قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال چیست؟

کانال اسپیرال گالوانیزه، به ورق‌هایی متشکل از گالوانیزه یا استیل با سطح مقطع دایره ای شکل که در امتداد یکدیگر قرار گرفته اند. از طریق زانو یا اتصالات بهم متصل می شوند. به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه و استیل، کانال‌های اسپیرال از استحکام بسیاری برخوردارند. این متریال در مقابل عوامل محیطی مانند ساییدگی، خوردگی، فشار و .. ایستایی بالایی دارد. این کانال‌ها را کانال اسپیرال گالوانیزه می نامند. هلدینگ کولاک فن بزرگترین تولید کننده کانال اسپیرال گالوانیزه در شیراز می باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه بپردازیم. برای رسیدن به اطلاعات مطلوب با ما همراه شوید.

کانال اسپیرال گالوانیزه:

می توان این گونه اذعان داشت. کانال اسپیرال گالوانیزه وسیله ای برای انتقال و جابجایی هوا در زمینه ایجاد تهویه مطبوع اعم از سیستم سرمایشی، گرمایشی، دود.. می باشد. نام اسپیرال spiral به معنای جسمی مارپیچی و دورانی است. کانال اسپیرال به دلیل طرز قرار گیری و کاربردی که دارد این عنوان را به خود اختصاص داده است. کانال اسپیرال گالوانیزه بین انواع کانال ها با مقطع گرد پرفروش ترین و کاربردی ترین نوع می باشد. کانال ها در سایز و قطرهای متفاوت تولید و عرضه می شوند. قطر این مدل کانال ها بین 100 تا 2500 میلی متر است و طول اغلب آنها بین 5تا 6 متر می باشد. در حالت استاندارد 3 متر تولید می گردد. فضای داخلی کانال دارای سطوح صافی می باشد که میزان اصطکاک را تا حد زیادی کاهش می دهد. سطح بیرونی کانال دارای خطوط برجسته و دنده دار است.این کانال ها جهت عبور و مرور هوا در محیط های متفاوت کاربردی می باشد.

کانال-اسپیرال-گالوانیزه-در-شیراز

ساختار کانال اسپیرال گالوانیزه:

کانال های گرد اسپیرال با ظاهر مارپیچی به گونه ای طراحی می شوند که ورق گالوانیزه یا متریال دیگری مانند استیل به صورت مارپیچ طول محور لوله گرد دوران داده می شود و می چرخانند. سپس طی فرآیند تکنولوژی دوخت و پرس مارپیچی لبه های آزاد فلزی روی هم قرار گرفته و متصل می شوند تا شکل کانال را به خود بگیرد. بدین ترتیب کانال اسپیرال ساخته می شود.با اتصال لبه های فلزی به یکدیگر برجستگی ها یا دندانه هایی تولید می شود. این برجستگی ها در مقایسه با کانال های معمولی موجب استحکام بالای کانال اسپیرال گالوانیزه می گردد.

اتصالات لبه ها و درزها بر روی یکدیگر، هوابندی مناسبی انجام می دهد و موجب کاهش میزان نشتی می شود. گاهی اوقات برای زیبای بیشتر محصول و سلیقه متقاضی امکان رنگ آمیزی وجود دارد. کانال‌ها با رنگ‌های کوره‌ای متنوع جهت هماهنگی با محیط رنگ آمیزی می شود.

کانال اسپیرال مانند دیگر سازه های فلزی با متریال مختلفی قابل ساخت است. ولی هر سازه ای خصوصیت منحصر به خود را دارد. بنابراین هنگام خریداری باید با توجه به نوع کاربری انتخاب کرد. کانال گرد اسپیرال در انواع ورق های زیر طراحی می شود.

1.ورق گالوانیزه

2.ورق آلومینیوم (مناسب محیط مرطوب)

3.ورق استیل (مناسب محیط های بهداشتی و ضدعفونی)

4.ورق مس

فروش-کانال-اسپیرال-گالوانیزه-در-شیراز

مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال گالوانیزه مزیت های بسیاری دارد که در این مقاله قصد داریم به تفصیل بیان کنیم.

1)ظاهر زیبا و جذاب:کانال های اسپیرال گالوانیزه جزء یکی از آیتم های زیبای ساختمان محسوب می شوند که باعث چشم انداز ساختمان می گردد.

2)نصب آسان: سهولت در نصب و راه اندازی کانال موجب محبوبیت بیشتر شده است.

3)متنوع: تنوع در سایز و نوع متریال باعث شده که میزان هزینه مصرفی در نوع اتصالات به حداقل برسد و صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

4)نگهداری آسان: چون سطوح داخلی سازه صاف می باشد.گردوغبار کمتری گرفته و به آسانی تمیز می شود.

5)قطعات جانبی: قطعات جانبی کانال های اسپیرال به وفور در بازار موجود است که بزرگترین حسن استفاده از این سازه می باشد.

6)نویز کم:این کانال ها با سطح مقطع گرد نسبت به مربع صدای کمی تولید می کند و موجب آرامش محیط بیرون می شود.

7)کاهش افت فشار: کانال های اسپیرال گالوانیزه نسبت به مربعی میزان افت فشار کمتری دارند. حتی میزان نشتی گاز به صفر می رسد.

8)عدم تلفات اصطکاک: به دلیل سطح مقطع گرد سطوح جانبی نسبت به مربع تلفات اصطکاک کمتری دارند و انرژی کمتری هدر می رود.

 

کانال-اسپیرال-گالوانیزه-در-شیراز

9)تولید یکنواخت گردش هوا: کانال های اسپیرال گالوانیزه باعث پخش صحیح جریان هوا در طول متریال می شود.

10)آماده سازی: کانال های اسپیرال قابلیت پیش ساخته شدن دارند و می توان از قبل اتصالات، زانوها و کانال ها را تولید کرده و در انبار به طور کامل نگه داشت.

11)عدم تغییر دما: کانال های اسپیرال گالوانیزه دارای مقاومت بالایی هستند و در برابر دمایی با محدوده -30 تا 25 درجه سانتیگراد مقاوم است.

12)عدم نشتی هوا: عایق کاری براحتی انجام پذیر است و از هر گونه نشتی هوا جلوگیری می کند.

13)دوستدار محیط زیست: فولاد گالوانیزه کاملا قابل بازیافت است.نکته مهم این است که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم است.

14)کانال های گرد اسپیرال نسبت به سطح مقطع مربعی مواد اولیه کمتری مصرف می کنند. حدود 30 درصد صرفه جویی می شود. اگر در طول های بلندی ساخته شوند نیازمند اتصالات نمی باشد و با هزینه پایین قابل تولید است.

مزایای کانال اسپیرال بسیار زیاد بود اما معایبی به همراه دارد که می توان به این دو مورد اشاره کرد؛

1.وزن نسبتا بالا که ممکن است در مراحل نصب و حمل و نقل دچار مشکل شوند.

2.کانال اسپیرال قبل از اسمبل شدن امکان پیش عایقی وجود ندارد.تنها در صورتی فراهم می شود که تولید و نصب شده باشد و در این حالت انجام کار دشوار است.

قیمت-کانال-اسپیرال-گالوانیزه-در-شیراز

زانو و اتصالات کانال اسپیرال چیست؟

به قطعات جانبی که وظیفه تغییر مسیر دادن کانال، تقسیم و توزیع هوا در کانال و تبدیل مقطع را به عهده دارد.زانو و اتصالات می گویند.وابسته به نوع پروژه ساخته شده جنس اتصالات می تواند متفاوت باشد. اتصالات کانال در انواع ورق آلومینیوم، ورق استیل، ورق گالوانیزه تولید می گردد.در زیر به برخی اشاره می شود.

  • گسکت
  • فلنچ
  • رابط
  • سه راه شلوار مستقیم
  • زانو 90 درجه و 45 درجه
  • سه راه 90 درجه و 45 درجه
  • سه راه تبدیل 90 درجه و 45 درجه
  • سه راه شلواره 90 درجه و 45 درجه
  • تبدیل گرد به گرد
  • تبدیل چهارگوش به گرد
  • کلاهک آلمانی
  • کلاهک چینی
  • کلاهک اچ گرد
  • درپوش
  • چهارراه 90 درجه و 45 درجه
  • چهاراره تبدیل 90 درجه و 45 درج
  • زانوs

کانال اسپیرال گالوانیزه در چه مکان کاربرد دارد؟

  1. کانال هایی که در فست فود و کافی شاپ بصورت نمایان قابل رویت است.
  2. سالن های بدنسازی و استادیوم
  3. بیمارستان ها و درمانگاه
  4. سرویس های بهداشتی
  5. آشپزخانه صنعتی و رستوران ها
  6. ساختمان های مسکونی
  7. ارگان دولتی و مراکز تجاری تفریحی
  8. فرودگاه ها
  9. ترمینال های مسافربری
  10. تونل ها
  11. سیستم های تخلیه بخارات و گازهای سمی
  12. سیستم های شوتینگ زباله
  13. سیستم انتقال پودر و دانه های غلات

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه:

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه، مانند سایر قطعات فلزی وابسته به فاکتورهای متعددی می باشد که در اینجا نگاه اجمالی خواهیم داشت. مهمترین فاکتور تعیین قیمت کانال اسپیرال، جنس ورق بکار رفته است که آیتم هایی مانند ابعاد، ضخامت در این هم دخیل هستند. بنابراین هر چه میزان طول قطر و ضخامت کانال بیشتر باشد. قطعا میزان فلز بکار رفته در ساخت لوله ها بیشتر و قیمت بالاتری دارد.

باید این مورد را در نظر گرفت انواع اتصالات و زانوهای کانال اسپیرال به روش های متفاوتی بهم متصل می شوند.اگر لبه ها و درزهای متریال به صورت معمولی یا اورلپ به وصل شوند به مراتب قیمت پایین تری خواهد داشت. ولی اگر توسط روش های فلنجی و یا رابط فیتینگی متصل شوند هزینه بالاتر می رود.

یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت در کانال های اسپیرال گالوانیزه، عایق الاستومتری می باشد.چنانچه شرایط محیطی به گونه ای باشد که حرارت و برودت بتواند تاثیر زیادی بر روی سطح یا هوای داخلی کانال بگذارد.از عایق الاستومتری استفاده می کنند. در این لحظه عایق الاستومتری همانند عایق حرارتی عمل کرده و موجب ساختار سلول بسته ای می شود. حتی یک عایق صوتی بوجود می آورد. شایان ذکر است که عایق الاستومتری در کانال هایی که در فضای آزاد واقع شده اند جز ضروریات محسوب می شود.

خرید-کانال-اسپیرال-گالوانیزه-در-شیراز

دریچه ای که در سطح مقطع کانال اسپیرال گالوانیزه نصب می گردد به طور مستقیم بر روی قیمت تمام شده متریال اثر مستقیم دارد. بکارگیری دریچه گرد تخت در هنگام نصب کانال اسپیرال گالوانیزه مقرون بصرفه حالت ممکن است. دریچه های گرد مشبک لانه زنبوری از لحاظ قیمتی مقرون بصرفه می باشند. در سیستم های نصب کانال اسپیرال از دریچه های جت نازل هم استفاده می شود. این دریچه ها طراحی شیک و مدرنی دارند. هزینه تمام شده این کانال ها به مراتب بیشتر خواهد بود. وجود یا عدم وجود رنگ های کوره ای از عوامل موثر در تعیین قیمت کانال های اسپیرال گالوانیزه نیز است. بکارگیری رنگ در نمای بیرونی کانال جلوه خاصی را به کانال می بخشد. اقداماتی که جهت رنگ آمیزی کانال اسپیرال انجام می گیرد. بدین صورت است که ابتدا سطح بیرونی کانال را با اسید اسپری می کنند و سپس رنگ پودری استاتیک روی کانال پاشیده می شود و درون کوره های رنگ تثبیت می کنند.

در پایان

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش ابزارهای مدرن، کانال های اسپیرال گالوانیزه به عنوان نسل جدیدی از کانال رواج بسیاری دارد. در اکثر مصرف کنندگان تهویه مطبوع شهرت خوبی دارد.کانال اسپیرال گالوانیزه در مراکز تجاری، تفریحی، عمومی و کارخانه ها بسیار بکار می رود. به دلیل ظاهر زیبا و کاربردهای متعددی در بازار بسیار چشمگیر شده است. مزایایی مانند ایجاد جریان هوای یکنواخت، عایق صدا و قیمت مقرن بصرفه، نصب آسان از عوامل مهم کاربرد این محصول است.اگر به دنبال کیفیت مطلوب هستید؟اگر به قیمت مناسب فکر می کنید ما به شما پیشنهاد می دهیم که از شرکت کولاک فن شیراز خرید کنید. این شرکت معتبر با بیش از 20 سال تجربه مفید در زمینه تولید انواع هود صنعتی و سیستم تهویه مطبوع و انواع هواکش صنعتی به فعالیت خود ادامه می دهد. معتبرترین تولید کننده انواع کانال اسپیرال در شیراز است. برای مشاهده محصولات به کانال اپارات مراجعه نمایید. جهت اخذ قیمت و کسب مشاوره رایگان با شماره های مندرج در صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

جهت دانلود فایل PDf بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.